2023-03-27, 15:00
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Till hösten någon gång.

A.S aftonbladet skriver 14.16 att det sista pojkvännen hör från T är att de är på väg hem till dem ?
Alltså på väg till J.

Men jag har för mig de hade ett samtal ca 02.30 där hon sa att hon var på väg hem ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Är ju patetiskt som M och hennes advokat håller på. Offerkoftan på så det står härliga till... Hon har umgåtts med J och kallar henne sin bästa vän , trots allt hon vet om J. Nu plötsligt spelar hon livrädd 🤮
Hade hon verkligen varit rädd hade hon inte kastat JJ under bussen nu. Då hade hon snarare tagit på sig skulden. Nä inte är hon rädd. Hon har garanterat inte varit rädd heller. Då hade man avbrutit kontakten. Gjort något ist för att driva på!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Jag tror inte att M.H får RPV, och den är inte tidsbegränsad, och om hon får det kan hon kan vara färdigbehandlad efter 1 dag eller efter 50 år.

Vad är RPV?
Citera
2023-03-27, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tack för dina uppdateringarna och hur du så elegant puliviserar Cleas historia!

OnT: jag ser inte hur JLJ ska kunna sitta själv och hålla med Toves armar samtidigt som hon stryper henne det bör ju vara fysiskt omöjligt att sitta vid bröstkorgen och samtidigt trycka med armarna längs armvecken med knäna? Eller är jag helt ute och cyklar nu... får inte till en bild i mitt huvud där det ska finnas en möjlighet... om personen inte är onormalt lång?

Vi får se, men jag tänker att det är möjligt.
Det särskilt om Toves medvetandegrad kan ha varit påverkad. Det vet vi inte, men enligt rättsläkaren kan hon ha vavrit det av ett slag mot huvudet.

Då tror jag att JJ ensam kan ha gjort det. Men jag utesluter inget, Maja är ett stort frågetecken på många fronter.
Citera
Medlem
StonedMonkeys avatar
För er som är intresserade kan jag tipsa om att p3 nyheter dokumentär släppte ett avsnitt idag och krimrummet (Expressens true crime podd) har gjort 2 avsnitt sen tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Tack för dina uppdateringarna och hur du så elegant puliviserar Cleas historia!

OnT: jag ser inte hur JLJ ska kunna sitta själv och hålla med Toves armar samtidigt som hon stryper henne det bör ju vara fysiskt omöjligt att sitta vid bröstkorgen och samtidigt trycka med armarna längs armvecken med knäna? Eller är jag helt ute och cyklar nu... får inte till en bild i mitt huvud där det ska finnas en möjlighet... om personen inte är onormalt lång?

Det är väl inte omöjligt så, men att det skulle kunna gå till så när TT är vid medvetande känns långsökt, och det är svårt att förstå varför JJ skulle krångla till det så om TT är medvetslös så slutsatsen man får dra är ju att det är orimligt. Däremot ska rätten utesluta möjligheten, det blir kanske svårare om inte åklagaren kommer med väldigt starka indicier på hur MH rört sig i lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
A.S aftonbladet skriver 14.16 att det sista pojkvännen hör från T är att de är på väg hem till dem ?
Alltså på väg till J.

Men jag har för mig de hade ett samtal ca 02.30 där hon sa att hon var på väg hem ?

Samtalet 02.30 var ett missförstånd från de anhöriga som anmälde Tove försvunnen.

Samtalet vid 01.50 var den sista kontakten med pojkvännen. Och det sista samtalet någonsin från Toves mobil.
Citera
2023-03-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Vad är RPV?

Rättspsykiatrisk vård
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, Sangborn kommer få mothugg från rättsläkaren på en del punkter.

Ja, åklagaren och kanske också målsägarbiträdena kan ha viktiga frågor till henne, det tror jag. Och som sagt, jag misstänker (bara mina novisa tankar) att Cleas invändningar inte kommer att få gehör.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Ni alla här som har diagnos hur fungerar alkohol ihop med medicinen som tas?
Jag menar man tar ju medicinen för att coola ner och alkoholen för att bli snurrig.
Senast redigerad av PeterNoster 2023-03-27 kl. 15:12.
Citera
Medlem
Citat:
Haha detta blir intressant! När de båda svarande försvarsadvokater bråkar mellan varandra nu... när de verkar ha varit rörande överrens om stängda dörrar... verkligen en intressant utveckling.

Fullt rimligt. Clea verkar vara riktigt störd hon också.

Har JJ hotat MH är det klart JJ kan lämna salen så MH får öppna upp sig ordentligt utan att vara rädd för att bli ihjälslagen och strypt av JJ.
Citera
2023-03-27, 15:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Är ju patetiskt som M och hennes advokat håller på. Offerkoftan på så det står härliga till... Hon har umgåtts med J och kallar henne sin bästa vän , trots allt hon vet om J. Nu plötsligt spelar hon livrädd 🤮

Ms mamma trodde att rädslan bestod i att hon var rädd för att J skulle "göra slut" med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in