2023-03-26, 22:42
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hur vet vi att han är vräkt?

Ja…si det undrar jag oxå.

Å hur (fan) vet vi att ”nya boken” kommer ut i sommar? Vilket förlag? Har han skrivit en enda rad ännu?
Citera
2023-03-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Stämmer, Rånar är utsparkad och i desperat behov av bil, rum och pengar. Dom svarta 100-lapparna drog öronen åt sig, han är vräkt nu.
Han bedriver tiggar-verksamhet i Sverige med svensk hemsida och svenskt mobilnummer.
Folk är elaka och påpekar att coachning kräver licens, räknar upp vart det erbjuds gratis och undrar om han inte har näringsförbud, och Runar asgarvar och avslöjar att han startat firma utomlands
Tror man beskattas där man bedriver verksamheten, penningbegäret tog över så han verkar redan påväg tillbaka till sina vänner på kåken.

Du becko, du svamlar väldigt mycket. Dina inlägg är rätt svåra att läsa, är du konstant hög eller är du babbe som inte klarade SFI? Vad fan menar du med meningen "Dom svarta 100-lapparna drog öronen åt sig, han är vräkt nu"? Vad vi andra vet så bor han f.f. inneboende i lägenheten i Bromma.
Citera
2023-03-27, 13:14
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja…si det undrar jag oxå.
Å hur (fan) vet vi att ”nya boken” kommer ut i sommar? Vilket förlag? Har han skrivit en enda rad ännu?
Han blev kontaktad
Den som inte tror kan läsa på hans hemsida, han skriver själv att han är i desperat behov av bostad, bil och pengar och avslöjar att han startat svart-firma utomlands.
På hemsidan finns Rånars email, mobilnumret går till Sverige där han bedriver verksamheten, enligt vad han säger på telefonen.
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Du becko, du svamlar väldigt mycket. Dina inlägg är rätt svåra att läsa, är du konstant hög eller är du babbe som inte klarade SFI? Vad fan menar du med meningen "Dom svarta 100-lapparna drog öronen åt sig, han är vräkt nu"? Vad vi andra vet så bor han f.f. inneboende i lägenheten i Bromma.
Jag har akademisk examen, mer vill jag inte outa. Skriver blatteaktigt, fel kommatering mm för att det är kul.
Ovanstående svar ska vara lätt att förstå, frågan igen om du vill att jag förklarar mer
Senast redigerad av becko 2023-03-27 kl. 13:18.
Citera
2023-03-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Är han vräkt från boendet i Bromma redan? Han har ju ögonen på sig så han kan ju inte ha något kreativt upplägg med utländskt bolag och jobba kvar i Sverige. Däremot kan han ju jobba åt ett bolag som har kontor utomlands OM han är utomlands. Många som jobbar i andra länder som bekant. Helt lagligt. Blirt svårt för KFM att utmäta något utomlands om han inte har tydliga tillgångar där. Får han ut ev. lön i UK som dyrt boende, bil, levnadsomkostnader så funkar det nog för honom. Men problemet är ju att han verkar skita i regler. Samt så vill han säkert vara och bo i Sverige nära barnen. Då blir det ju lätt samma härva som sist. Han börjar använda det utländska bankkortet i Sverige och åker på skattebrott igen. Typ. Man behöver ingen licens för att vara livscoach etc. Det är ingen skyddad titel. Du blandar ihop det med Leg. Psykolog, Leg. Samtalsterap. etc. Hade jag varit Runar hade jag startat egen kyrka och verkat som riktig pastor. Kört lite hallelujah stuket och amerikansk framgångsteologi. Tror han har tillräckligt med fans för det och skulle kunna leva på det.

Om han börjar lägga pengar på hög i eget namn i Norge eller annat nordiskt land, så kommer KFM åt dem. Vet inte hur det är med EU-länder och ev indrivningsavtal med andra länder.
Citera
2023-03-27, 13:59
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Om han börjar lägga pengar på hög i eget namn i Norge eller annat nordiskt land, så kommer KFM åt dem. Vet inte hur det är med EU-länder och ev indrivningsavtal med andra länder.

precis, gömmer han pengar utomlands så kan de utmäta dessa om de vet var. Men poängen är att han kan klara sig undan OM han jobbar utomlands och de inte vet var ev. pengar utbetalas av företaget. Företaget kan ju hävda att de endast betalar boende och omkostnader åt honom. Företaget kan ju betala ut dold bonus åt honom i något skatteparadis. Företaget kan ju tycka KFM skall skita i det. Annars blir det ju samma visa som sist. Han kommer inte orka vara bosatt utomlands och spendera sina pengar där utan vara kvar i Sverige och använda företagskortet i Sverige. Tror han är för lat för att inte orka göra rätt.
Citera
2023-03-27, 14:05
Medlem
Citat:
precis, gömmer han pengar utomlands så kan de utmäta dessa om de vet var. Men poängen är att han kan klara sig undan OM han jobbar utomlands och de inte vet var ev. pengar utbetalas av företaget. Företaget kan ju hävda att de endast betalar boende och omkostnader åt honom. Företaget kan ju betala ut dold bonus åt honom i något skatteparadis. Företaget kan ju tycka KFM skall skita i det. Annars blir det ju samma visa som sist. Han kommer inte orka vara bosatt utomlands och spendera sina pengar där utan vara kvar i Sverige och använda företagskortet i Sverige. Tror han är för lat för att inte orka göra rätt.

Jag misstänker att OM han sätter igång nåt företag i utlandet, så kommer hans skurk till farsa i Norge att stå för det och Runar kommer inte att finnas registrerad på någon funktion i företaget utan han kommer att ha ett kort i pappas företags eller i pappas namn som han kan använda. Det är inte vattentätt, men om norsk polis och skattemyndighet har lust att gräva i saken på svenskt initiativ, så lär det bli liv i luckan hos familjen Søgaard. Även om det skulle inträffa så är trögheten i rätts- och skattemaskineriet så stor att han kan leva loppan i flera år innan han/pappa eller bägge två får krypa in igen.
Citera
2023-03-27, 14:10
Medlem
Citat:
Jag misstänker att OM han sätter igång nåt företag i utlandet, så kommer hans skurk till farsa i Norge att stå för det och Runar kommer inte att finnas registrerad på någon funktion i företaget utan han kommer att ha ett kort i pappas företags eller i pappas namn som han kan använda. Det är inte vattentätt, men om norsk polis och skattemyndighet har lust att gräva i saken på svenskt initiativ, så lär det bli liv i luckan hos familjen Søgaard. Även om det skulle inträffa så är trögheten i rätts- och skattemaskineriet så stor att han kan leva loppan i flera år innan han/pappa eller bägge två får krypa in igen.

Fast då blir det samma visa som sist. De kommer dokumentera alla inköp han gör med sitt pappas kort och visa att hans intäkter gått till hans pappas företag för att undgå skatt och KFM. Att han bränner dem på egen konsumtion här i Sverige. Precis samma grej han torskade på sist som gav flera år i fängelse...
Citera
2023-03-27, 14:27
Medlem
Citat:
Fast då blir det samma visa som sist. De kommer dokumentera alla inköp han gör med sitt pappas kort och visa att hans intäkter gått till hans pappas företag för att undgå skatt och KFM. Att han bränner dem på egen konsumtion här i Sverige. Precis samma grej han torskade på sist som gav flera år i fängelse...

Först måste de veta ved det står pappas företagskort, sedan säkerställa att inte pappa tar ut lön i Norge, sedan säkerställa att det inte bara är gåvor till Runar som han tar ut på pappas kort. Jag misstänker att utredningen måste starta i Norge....om norrbaggarna har lust....
Citera
2023-03-27, 15:09
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Han blev kontaktad
Den som inte tror kan läsa på hans hemsida, han skriver själv att han är i desperat behov av bostad, bil och pengar och avslöjar att han startat svart-firma utomlands.
På hemsidan finns Rånars email, mobilnumret går till Sverige där han bedriver verksamheten, enligt vad han säger på telefonen.

Jag har akademisk examen, mer vill jag inte outa. Skriver blatteaktigt, fel kommatering mm för att det är kul.
Ovanstående svar ska vara lätt att förstå, frågan igen om du vill att jag förklarar mer
Att han söker bostad betyder ju inte att han är vräkt. Han bor antagligen tillfälligt i Bromma under begränsad tid.
Citera
2023-03-27, 15:20
Medlem
Alonens avatar
Att det ”Runar skriver på sin hemsida eller fejjan” = sanning tror jag INTE på. Han ljuger om det mesta!
Citera
2023-03-28, 04:18
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Att det ”Runar skriver på sin hemsida eller fejjan” = sanning tror jag INTE på. Han ljuger om det mesta!
Ja Rånar förskönar verkligheten helt, så när han skriver desperat så är han djupt deprimerad och käkar cornflakes hela tiden.
Vore bättre för honom om han accepterade Linda Rosing-jobb som han knappt ens erbjuds av socialen, eftersom han kanske skulle stjäla från stackars pensionärer.
Vilket företag vill ha Rånar som städare obevakad efter stängning?
Senast redigerad av becko 2023-03-28 kl. 04:21.
Citera
2023-03-28, 10:07
Medlem
Citat:
Först måste de veta ved det står pappas företagskort, sedan säkerställa att inte pappa tar ut lön i Norge, sedan säkerställa att det inte bara är gåvor till Runar som han tar ut på pappas kort. Jag misstänker att utredningen måste starta i Norge....om norrbaggarna har lust....

Nope, samma som sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in