2023-03-27, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Finns inget beskrivet om att någon kudde ska ha använts i samband med mordet på något sätt.

Okej, en skribent skrev nyss att "kudde" förekom 9ggr i fup'en?
Citera
2023-03-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att T var så omtöcknad så att J kunde låsa hennes armar, men enligt J sparkade hon i väggen så J hade fått flytta på henne/dem. Hur det gick till har jag inte klurat ut, om de hasade runt på något vis eller om J lyfte T och slängde henne I golvet igen. J antydde väl något hasande?

Kraften i spasmer har jag egentligen inte en aning om. Det är mest en gissning.

Johanna kan inte hålla ner bådea armar och samtidigt ta stryptag vilket tyder på att Maja höll fast armana.

Vid död kan en kropp få kraftiga dödsryckningar eller spasmer. Varit med om det vid avlivning av djur som sparkar kraftigt med bakbenen. Så Tove har säkert sparkat, sprattlat med benen vid dödsögonblicket.
Citera
2023-03-27, 13:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH sa att JJ hotade henne.....
Ytterligare en av Majas lögner. Dom var så tajta och mördade i samförstånd. Allt gick så snabbt och smidigt så man skulle kunna tro att dom gjort det tidigare. Ofattbart. Däremot är JJ sämre på att elda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Okej, en skribent skrev nyss att "kudde" förekom 9ggr i fup'en?

Ja. I helt andra sammanhang än under mordnatten.

Tex hur Johannas ex släckte den anlagda branden....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Antar att hon började gråta kraftigt för att hon visste att de skulle få se bilder från brottplats och rättsmedicin på toves kropp.
vars har det rapporterats om att MH gråter. Det har jag missat och har följt två live sändningar
Citera
2023-03-27, 13:20
Medlem
Citat:
Från FUP'en, givetvis. Hon tryckte en kudde över ansiktet på henne (sannolikt med avsikt att kväva henne, därpå tog hon stryptag istället. Läste detta igår i FUP'en.
Vem uttalar sig om en kudde i fup?
Citera
2023-03-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
vars har det rapporterats om att MH gråter. Det har jag missat och har följt två live sändningar

VP
Citera
2023-03-27, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Ingen är ju mördare innan de har dömts, hur tänker du att rättssäkerheten ska kunna upprätthållas om försvararna skulle stå på målsägandes sida? Om man inte kan stänga av sina känslouttryck blir man en dålig advokat. Tror ju knappast Clea tycker att mord är en behjärtansvärd handling. Hon är bara inte lika känslostyrd som majoriteten av trådens skribenter verkar vara.

vem är Clea?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Johanna kan inte hålla ner bådea armar och samtidigt ta stryptag vilket tyder på att Maja höll fast armana.

Vid död kan en kropp få kraftiga dödsryckningar eller spasmer. Varit med om det vid avlivning av djur som sparkar kraftigt med bakbenen. Så Tove har säkert sparkat, sprattlat med benen vid dödsögonblicket.

Usch ja de får mig o tänka på MMA matchen när Chris Leeben blir utstrypt i en d'arce tror jag det är... efteråt så ser han ut som en spratlande fisk fast han är helt borta såg riktigt vidrigt ut.
Citera
Medlem
Nu återupptas rättegången efter lunchen!
Citera
Medlem
Citat:
Om hon satte sig på Tove (två ggr?) för att hålla henne på plats, och förhindra att hon slog sig loss medan den andra tjejen tryckte en kudde över hennes ansikte, samt ströp henne, borde hon ju åka dit för medhjälp till mord? Nu har jag inte hunnit läsa fup'en rakt av, men framkommer det vem av tjejerna som slog Tove med ett trubbigt föremål i tinningen/mot sidan av huvudet?
Står ingenstans att någon tryckt en kudde över ansiktet, så vart har du fått det ifrån? Svarar du fup så hänvisa till sida, då jag läst den 2gg samt lyssnat på åklagaren och inte sett eller hört ordet kudde i samband med mordtillfället
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
VP
Vad är det? Vp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto