2023-03-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Finns sådana uppgifter ute? FUP:ar från andra fall?

Det finns men det handlar snarare om hotellen som finns där skulle jag gissa på. Hjulstabarnen kopplade enligt Hjulsta fupen upp där i augusti när dom bodde på en av hotellen. Sen framkom det i denna fup (FB) Tre personer från Dödspatrullen gripna för vapenbrott, Hjulsta, Stockholm, 2021-12-07 att mobiler kopplades upp där i september/oktober om jag inte minns fel.
Citera
2023-03-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det finns men det handlar snarare om hotellen som finns där skulle jag gissa på. Hjulstabarnen kopplade enligt Hjulsta fupen upp där i augusti när dom bodde på en av hotellen. Sen framkom det i denna fup (FB) Tre personer från Dödspatrullen gripna för vapenbrott, Hjulsta, Stockholm, 2021-12-07 att mobiler kopplades upp där i september/oktober om jag inte minns fel.
Exakt. Och några veckor innan dumle sköts la han ut bild på sig själv på händelse med låtar som Sickan gjort. Där och då trodde jag han hånade Sickan och Shottaz sidan, men mer lutar nu åt att han hånade ”dp” sidan
Citera
2023-03-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

OK, Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Exakt. Och några veckor innan dumle sköts la han ut bild på sig själv på händelse med låtar som Sickan gjort. Där och då trodde jag han hånade Sickan och Shottaz sidan, men mer lutar nu åt att han hånade ”dp” sidan
Menar du att han bytt sida eller körde dubbelspel? Men om han körde dubbelt och redan knutit band till VNT så kan han väl ha goat Einar?
Citera
2023-03-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
OK, Tack!
Menar du att han bytt sida eller körde dubbelspel? Men om han körde dubbelt och redan knutit band till VNT så kan han väl ha goat Einar?
Det finns 2 teorier. Antingen försökte Hjulsta barnen mörda både dumle och Einar, redan första gången, med tanke på att deras telefoner varit uppkopplade i området ett tag. Eller så mördade Hjulsta barnen dumle nu efteråt för att han gjort en deal med ”dalen/Vårby” för att mörda Einar. Han kan ha sålt Einar, men att hans död har o göra med att han gjorde deal med Vårby. Och om vi är inne på att det är Scar som mördat Einar, så har det inte kommit upp något om att kanske 23st Farsta skickat någon shooter tillsammans med Scar
Citera
2023-03-27, 11:18
Medlem
Citat:
Någonting säger mig, att Dumle inte har goat Einar. Dom alla blev beskjutna dagen innan vid musikstudion, och har för mig att Dumle sa att han visste vilka det var som sköt? Och efter Einar levde Dumle på rymmen, och helt plötsligt blir han skjuten i Rinkeby? Och vilka känner det området? Jo Shacki och Hjulsta barnen. Om jag inte minns helt fel så var Hjulsta barnens mobiltelefoner ofta uppkopplade på masten runt omkring Hammarby Sjöstad innan mordet på Einar…
Gillar teorin, men är det inte isåfall troligare att Dumle goade Einar till Hjulsta-barnen men inte delade med sig av pengarna från anstiftarna (Vårby) och därför också blev skjuten?
Citera
2023-03-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Gillar teorin, men är det inte isåfall troligare att Dumle goade Einar till Hjulsta-barnen men inte delade med sig av pengarna från anstiftarna (Vårby) och därför också blev skjuten?
Kan såklart också stämma. Tror dock inte på teorin att båda sidorna ska vara inblandade.. Tror inte Hjulsta gjorde jobbet o mörda Einar åt Vårby… Vad får Hjulsta barnen ut på o mörda Einar egentligen? Ingenting. Det som rör ihop det att om Dumle nu gömde sig för Hjulsta barnen, varför rappar han i låtar om DP gang osv? Kan det blivit en splittring mellan Hjulsta barnen och riktiga DP?
Citera
2023-03-27, 12:16
Medlem
Citat:
Det som intresserar mig mest är vem som ringde video samtalet till Einar i cykelrummet, och vad som sas där? Jag tror mer på att det var Vårby eller Dalen som videosamtalade med Einar. Och därför blev Dumle mördad för att han enligt Hjulsta barnen ”sålt sig” till oppsen. För att skjutningen dagen innan var en varning att ”goa Einar annars dödar vi dig också”
Senast redigerad av knorr.djungle 2023-03-27 kl. 12:19.
Citera
2023-03-27, 12:40
Medlem
Citat:
Det som intresserar mig mest är vem som ringde video samtalet till Einar i cykelrummet, och vad som sas där? Jag tror mer på att det var Vårby eller Dalen som videosamtalade med Einar. Och därför blev Dumle mördad för att han enligt Hjulsta barnen ”sålt sig” till oppsen. För att skjutningen dagen innan var en varning att ”goa Einar annars dödar vi dig också”

Ni snurrar ihop det alldeles för mycket, flera gånger har trovärdiga källor kommit med detaljrika uppgifter om hur allt gick till, den ena skytten blev ju dessutom mördad i Skarpnäck av Einars yngre polare
Citera
2023-03-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Ni snurrar ihop det alldeles för mycket, flera gånger har trovärdiga källor kommit med detaljrika uppgifter om hur allt gick till, den ena skytten blev ju dessutom mördad i Skarpnäck av Einars yngre polare
Lätt att det rinner iväg när man spekulerar hej vilt.. Kan Einar ha köpt skydd av räven tillslut? Och när Räven förlorade Einar som kanske blev goad av Dumle så skjuter Rävens småkillar dumle? För de va efter dumle mordet allt började
Citera
2023-03-27, 14:28
Medlem
Dumle goade. Men han kan ha blivit klippt för flera andra anledningar.
Citera
2023-03-27, 16:04
Medlem
Citat:
Kan såklart också stämma. Tror dock inte på teorin att båda sidorna ska vara inblandade.. Tror inte Hjulsta gjorde jobbet o mörda Einar åt Vårby… Vad får Hjulsta barnen ut på o mörda Einar egentligen? Ingenting. Det som rör ihop det att om Dumle nu gömde sig för Hjulsta barnen, varför rappar han i låtar om DP gang osv? Kan det blivit en splittring mellan Hjulsta barnen och riktiga DP?
Adrenalina har rätt i att våra teorier är rätt spretiga, men Hjulsta-barnen får såklart ut pengar, vilket nog är det enda de bryr sig om.

Vad gäller deras relation till riktiga DP tror jag inte den är alls så nära som många tror. Hur skulle den kunna vara det med tre inspärrade och Shobre i Spanien (sedermera inspärrad)? Tror de arbetar för högstbjudande, vilket också syns i flera mord.

Ärligt talat kan nog Dumle ha blivit klippt för lite vad som helst. Skulle inte förvåna mig om Hjulsta ogillade hur han pratade om Shacki i sin expressen-intervju. De såg säkert honom som en nerpundad föredetting som inte ska snacka om dem i media.
Senast redigerad av ManetManet 2023-03-27 kl. 16:07.
Citera
2023-03-28, 11:09
Medlem
Citat:
Adrenalina har rätt i att våra teorier är rätt spretiga, men Hjulsta-barnen får såklart ut pengar, vilket nog är det enda de bryr sig om.

Vad gäller deras relation till riktiga DP tror jag inte den är alls så nära som många tror. Hur skulle den kunna vara det med tre inspärrade och Shobre i Spanien (sedermera inspärrad)? Tror de arbetar för högstbjudande, vilket också syns i flera mord.

Ärligt talat kan nog Dumle ha blivit klippt för lite vad som helst. Skulle inte förvåna mig om Hjulsta ogillade hur han pratade om Shacki i sin expressen-intervju. De såg säkert honom som en nerpundad föredetting som inte ska snacka om dem i media.

Det lades ju upp en story med låt efter mordet. Texten var något i stil med ”you cant say lil bro to somebody who has more points than you”. Eller om det var bodies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in