Citat:
Ursprungligen postat av
pelle.snus
Hennes gärningar visar att hon är en fara för samhället och det oavsett vad du säger att hon är.
Mitt intryck är att hon är en fara i sin kapacitet som patologisk medlöpare. Om hon har en tendens att dras till människor som JJ är det definitivt problematiskt. Samtligt ska jag inte sticka under stol med att jag, liksom många i tråden, känner någon slags sympati för henne. Jag får känslan av att hon är autistisk. Hon kan inte läsa klockan och saknar totalt tidsuppfattning, hennes lärare i Komback kommenterade på att hon är väldigt envis och "fyrkantig" och har svårt att ta till sig nya ideer och ändra gamla, hennes svar i protokollen verkar också autistiskt i det att hon har låg affekt, mycket tvekljud. Hon backar till gamla lögner lite hux flux, men det verkar som att hon gör detta när hon blir stressad eller osäker. Autistiska kvinnor blir ju som välkänt underdiagnostiserade, tror svarta också blir underdiagnostiserade eftersom autism ses lite stereotypt som en "vit" och "östasiatisk" diagnos.
Nu har jag ju ingen jävla aning om hon FAKTISKT har autism, men tycker verkligen att det är relevant i det att jag inte tror MH har kapaciteten att på eget initiativ utföra sådana här våldsdåd, vilket måste kunna jämföras med JJ som tvärtom verkar högst kapabel och dessutom benägen till sådan här brottslighet.