2023-03-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vilket oftast godkänns... har inte hört om någon som suttit tills de ruttnat bort i ett svenskt fängelse... men du kan ju gärna få motbevisa mig.

Det är bara i ett fåtal länder livstid faktiskt är livstid.
Citera
2023-03-27, 10:12
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Gärningen anses ha begåtts vid 02.30. Det talar i så fall till MH fördel, då hennes hälsoapp ”skyddar” henne kring den tiden.

Från Sveriges Radio P4 livechatt: "18-åringens hälsoapp har registrerat 33 steg klockan 02:19 och 48 steg klockan 02:43."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
De är ett väldigt litet antal i förhållande till antalet mord! Gör lite research så ser du själv hur ungdomsrabatter och även så belönar vi mördare med svenskt medborgarskap i vissa fall.

Kolla mordet på delta gym m.fl.

Berätta du hur en dömd mördare belönas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan1979
Undrar om dom misstänktas föräldrar är med i rättssalen?
Det känns som media borde rapporterat det då? Så jag tror faktiskt inte det. Kanske på onsdag när de ska få prata.
Citera
2023-03-27, 10:13
Medlem
SayWhatAgains avatar
Skillnaden jag upplever i rapporteringen är att Expressen emellanåt lägger in bilder från FUP i rapporteringen.
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstod det efter att jag postade mitt inlägg.

J tycks dock ha varit likgiltig så det är väl inte självklart att den här detaljen förändrar så mycket i bedömningen?

Domstolar är vana vid försvarsadvokater som tar upp sådant. Det borde inte skapa rimligt tvivel om åklagaren har bra bevisning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Sen 06 så en bra stund 😬
Om du har möjlighet sen i pausen får du gärna uppdatera hur du uppfattade MH och JJ samt annat du tycker var intressant.
Citera
2023-03-27, 10:14
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Fullständigt trams. Man blir inte advokat för att man "älskar brott", man blir det för att man tycker att vårt rättssystem är viktigt att upprätthålla - och en stor del i vårt rättssystem är att inte godtyckligt döma människor utifrån en känsla av att dom är skyldiga, och att den enskildes möjlighet att gå i svaromål för sig själv inte ska avgöra utfallet av en rättegång.

Man vill upprätthålla ett system där man ger 800k till en person som våldtagit.
Citera
2023-03-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det känns som media borde rapporterat det då? Så jag tror faktiskt inte det. Kanske på onsdag när de ska få prata.

Det kan inte vara lätt för dom heller
Citera
2023-03-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Är jävligt nyfiken på vad IL har att säga om sin dotter. Har fått bilden att han varit en redig far.
Citera
2023-03-27, 10:17
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Berätta du hur en dömd mördare belönas.

Ja ett exempel är ju ungdomsrabatt!
Tycker inte du det är att belöna?

Sedan att man i Sverige bara sitter 2/3 delar av sitt straff är väl med att belöna!
Citera
2023-03-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Är jävligt nyfiken på vad IL har att säga om sin dotter. Har fått bilden att han varit en redig far.
Han har lagt mycket fokus på hur duktig hon varit osv. Tror han känner mycket skam och kan inte föreställa mig han skulle dyka upp under rättegången för att stötta JJ. Han kanske anser hon dragit ” skam över familjen”, om detta tankesätt är vanligt bland israeler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in