2023-03-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Anhörigas rättighetet måste också respektera
Brottsoffer har inte så mycket att säga till om så som våra lagar ser ut

Vad menar du? Det är väl aldrig några lykta dörrar i normala fall.
Citera
2023-03-27, 08:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Fullständigt trams. Man blir inte advokat för att man "älskar brott", man blir det för att man tycker att vårt rättssystem är viktigt att upprätthålla - och en stor del i vårt rättssystem är att inte godtyckligt döma människor utifrån en känsla av att dom är skyldiga, och att den enskildes möjlighet att gå i svaromål för sig själv inte ska avgöra utfallet av en rättegång.

Vårat rättsystem är ett clowneri... så du kan få babbla på om vad du vill... om vikten vid att upprätthålla vårat rättsystem som redan är kraftigt ifrågasatt när folk börjar ta lagen i egna händer för att den skyldige skall få ett straff...
Citera
2023-03-27, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det som finns under Din "spoiler" är väldigt intressant.

Att TT skulle ringt till AW vid 02.30 och sagt att hon var på hemväg! Och att TT inte skulle ha låtit speciellt berusad (enl AW).

Detta enl pappan som anmälde TT försvunnen.
Är det fortfarande på tapeten det där om samtal mellan T och pojkvän kl 02.30????
Det samtalet var väl bara en trådsanning?

Det sista samtalet vad jag vet
som T hade med AW var ca 01. 40 om jag inte minns fel
som ägde rum när hon var på väg hem till J

Kl 01.51 klev de in hos J i hennes bostad
Citera
2023-03-27, 08:06
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vet du om domare/nämndemän får/kan läsa fuppen under överläggningen? Alltså efter rättegång men när de överlägger om skyldig/oskyldig och ev straff? Lyssnar de även på ljudbanden?

Det låter mer rimligt/logiskt än att hålla i händerna!

Den tredje personen som var i JJs lgh på förfesten, Louise (?), hade plastglas med sig när de gick till Nöjet, jag är osäker på om även JJ och MH hade plastglas på vägen till Nöjet, men det kan ju funnits plastglas kvar i lgh som användes och sedan slängdes tillsammans med TTs saker......

Jag tror faktiskt att hon egentligen inte brydde sig, jag tror JJ är en lustmördare, att hon NJÖT av varje sekund av mordet/dödsögonblicket, men även hantering/skändning av kroppen. Hade hon inte blivit misstänkt och tagen in till förvaring/anhållen så tidigt, så hade hon nog säkerligen "hälsat på" kroppen flera gånger......

Därför så tror jag även att MH inte var i badrummet när mordet begicks, och jag tror på att MH somnade, mest pga att de festat även dygnet innan, en resa till någon konsert i Göteborg och sovit i bilen natten innan. Om jag inte missminner mig helt så var även denna Louise (?) med på Göteborgsresan OCH förfesten till Nöjet, och hon var så trött att hon gick hem efter Nöjet.
Frågan är väl vad som håller JJ vaken i en 3 dygn......

Och varför JJ blir så fysiskt svag plötsligt (efter mordet) så hon behöver MHs hjälp med att flytta på kroppen, jag tror planen var att göra det helt själv, hon är ju hästtjej, van att bära höbalar, boxströssel, mocka hästskit.........

Set fanns en ansökan om samsittning, men jag tror inte att det genomfördes......

JJ körde hem MH, och JJ åkte sedan och sov hos sin mamma.....

MH var vaken, det kan vi fastställa genom mobilrörelser, sms och hennes vittnesmål i övrigt. Att hon håller fast vid sina tupplurar sänker hennes trovärdighet.
Citera
2023-03-27, 08:06
Medlem
Såg att GW är på plats. Har han behörighet att vara på rättegången om det är "stängda dörrar"?
Citera
2023-03-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Vad är normala fall?
Om en åtalad person kan ju begära lykta dörrar om de vill
En rättighet dom har
Citera
2023-03-27, 08:09
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Då de är under 21 år så är det troligt att det blir bakom stängda dörrar.
Citera
2023-03-27, 08:09
Medlem
Vart kan man följa det som sägs i rättegången?
Citera
2023-03-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vet du om domare/nämndemän får/kan läsa fuppen under överläggningen? Alltså efter rättegång men när de överlägger om skyldig/oskyldig och ev straff? Lyssnar de även på ljudbanden?

Det låter mer rimligt/logiskt än att hålla i händerna!

Den tredje personen som var i JJs lgh på förfesten, Louise (?), hade plastglas med sig när de gick till Nöjet, jag är osäker på om även JJ och MH hade plastglas på vägen till Nöjet, men det kan ju funnits plastglas kvar i lgh som användes och sedan slängdes tillsammans med TTs saker......

Jag tror faktiskt att hon egentligen inte brydde sig, jag tror JJ är en lustmördare, att hon NJÖT av varje sekund av mordet/dödsögonblicket, men även hantering/skändning av kroppen. Hade hon inte blivit misstänkt och tagen in till förvaring/anhållen så tidigt, så hade hon nog säkerligen "hälsat på" kroppen flera gånger......

Därför så tror jag även att MH inte var i badrummet när mordet begicks, och jag tror på att MH somnade, mest pga att de festat även dygnet innan, en resa till någon konsert i Göteborg och sovit i bilen natten innan. Om jag inte missminner mig helt så var även denna Louise (?) med på Göteborgsresan OCH förfesten till Nöjet, och hon var så trött att hon gick hem efter Nöjet.
Frågan är väl vad som håller JJ vaken i en 3 dygn......

Och varför JJ blir så fysiskt svag plötsligt (efter mordet) så hon behöver MHs hjälp med att flytta på kroppen, jag tror planen var att göra det helt själv, hon är ju hästtjej, van att bära höbalar, boxströssel, mocka hästskit.........

Set fanns en ansökan om samsittning, men jag tror inte att det genomfördes......

JJ körde hem MH, och JJ åkte sedan och sov hos sin mamma.....
Absolut, det är vanligt att man vid ett förhör som avviker ber rätten att man får läsa ur FUP:en och då följer rätten med i densamma.
Huruvida de de tittar på inspelningar under överläggning vet jag ej, men det är inte förbjudet.
Citera
2023-03-27, 08:11
Medlem
Citat:
Är det fortfarande på tapeten det där om samtal mellan T och pojkvän kl 02.30????
Det samtalet var väl bara en trådsanning?

Det sista samtalet vad jag vet
som T hade med AW var ca 01. 40 om jag inte minns fel
som ägde rum när hon var på väg hem till J

Kl 01.51 klev de in hos J i hennes bostad

Läs det som stod i spoilern som notknapparen hade med i sitt inlägg (vilket jag hänvisade till).

Det var TTs pappa som skrivit att det skett ett samtal från TT till AW vid 02.30. TT sagt att hon var på hemväg och AW tyckte inte att hon lät berusad.
Citera
2023-03-27, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Då de är under 21 år så är det troligt att det blir bakom stängda dörrar.
Nej, det kommer det inte bli.
Det är bara om tilltalande är mycket unga.
Citera
2023-03-27, 08:13
Medlem
Citat:
Vad är normala fall?
Om en åtalad person kan ju begära lykta dörrar om de vill
En rättighet dom har

Men du verkar ju antyda att bo inte har något att säga till om med våra lagar. I detta fall kan rätten besluta om lykta dörrar pga att dom är under 21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in