2023-03-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jag fattar inte riktigt..
1: Putin är högintelligent - vill du förklara hur du menar här? Han har gjort Ryssland till Paria för hela västvärlden.
2: Misslyckade sanktioner? Menar du att du sitter på siffrorna för Rysslands budget 2023? Varifrån tror du han får sina pengar nu? Åk dit och kör lite intervjuer med folk på landsbygden och se om de har fått det bättre, lika bra eller... *trumvirvel* ännu skitigare?...

Av det jag läst är budgeten för 2023 fullt finansierad. Arbetslösheten har sjunkit som en sten, mycket tack vare den snabbt svällande krigsmaterielindustrin. Ingen matbrist, bensin ca 10kr/l. Sanktionerna har inte fungerat som tänkt. Det väller in varor från länder som gränsar Ryssland.

Landsbygden har aldrig haft det bra i Ryssland.

Kom ihåg att västvärlden är bara en 1/8 av världen.
Citera
2023-03-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
du menar de ukrainas MoD's estimat...

motsvarande ryska är 16000 KIA vid jul 2022, de nämner inte skadade vad jag kommer ihåg.
Men här får man vara medveten om att de ryska styrkorna inte räknar in Wagner och tjetjenska frivilliga, eller LPR och DPR.

de ukrainska förlusterna är 5-10 ggr större än de ryska. dvs ca 200 00 KIA (vilket bilder på kyrkogårdarna bekräftar att det är ofantliga mängder av ukrainska män som dött)

De ukrainska förlusterna har drabbat de mest erfarna i alla städer Mariupol, Siversk, Soledar och just nu Bakhmut. Dessa erfarna som stridit i donbass de senaste 8 åren. nazister eller inte, de är iprincip borta.

Nej, oberoende estimat.
Citera
2023-03-26, 22:00
Medlem
Herregud. Hur känns det när det som händer över tid i Ukraina gång på gång inte motsvarar det som era säkra källor lovat ska hända? Kiev, Lyman, kehrson o.s.v.....
Citera
2023-03-26, 22:03
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ni ukrainadårar har satt i system att kategoriskt avfärda ryska framgångar med infantila anklagelser om "tvärtom". Det lurar ingen annan än era sektmedlemmar.
ryZzen påstår sig vara en av världens största krigsmakter och ni har inte ens kunnat ta bachmut på 7? månader och nu får ni vagnar från -40 talet trots att ni enligt er troll producerar mer vagnar än hela eu tillsammans. Tillåt mig skratta då ni är ett stort gäng helt inkompetenta bögar som inte klarar.av ett skit. Härligt att så många av er slaktas på löpande band, förgyller min dag att se siffrorna 👌
Citera
2023-03-26, 22:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterino
Av det jag läst är budgeten för 2023 fullt finansierad. Arbetslösheten har sjunkit som en sten, mycket tack vare den snabbt svällande krigsmaterielindustrin. Ingen matbrist, bensin ca 10kr/l. Sanktionerna har inte fungerat som tänkt. Det väller in varor från länder som gränsar Ryssland.

Och Rysslands andel är? Bilförsäljningen såg jag hade gått ned 60%. Ingen där gillar kinesiska bilar och tycker de är dyra. Men Kina har förstås en monopolmarknad där nu, så de får nog igen mer än vad de köper naturresurser för.
Vi får väl se. Sanktioner tar tid och satsas mest på de som har det bäst, de som kan påverka styret.
Senast redigerad av EnCarte 2023-03-26 kl. 22:06.
Citera
2023-03-26, 22:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska eliten säger vad de tänker när de tror att ingen avlyssnar dem. Hoppas de blir inspärrade tillsammans med Putin. De måste bort allihopa.
https://twitter.com/wartranslated/status/1640036537436889088
Citera
2023-03-26, 22:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Och Rysslands andel är? Bilförsäljningen såg jag hade gått ned 60%. Ingen där gillar kinesiska bilar och tycker de är dyra. Men Kina har förstås en monopolmarknad där nu, så de får nog igen mer än vad de köper naturresurser för.
Vi får väl se. Sanktioner tar tid och satsas mest på de som har det bäst, de som kan påverka styret.

Kina mjölkar ut vad de kan man Ryssland är ändå en liten obetydlig marknad för Kina. Billiga råvaror ja, men som exportmarknad är det inte mycket att ha. Det är därför Kina tvekar att hjälpa Ryssland; de kan förlora en marknad som är hundra gånger så stor som lilla Ryssland.
Citera
2023-03-26, 22:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tjetjenerna som slåss (slagits?) på Rysslands sida har definitivt underpresterat.

Vem minns inte hur det lät i början på kriget när de fruktade huvudjägarna och bärsärkarna från de tjetjenska bergen skulle sättas in i strid. TJETJENERNA ÄR PÅ VÄG! Det var särskilt en användare här som var alldeles till sig. "Alla är sådana biffar! Inte klokt, asså. Gu', jag dör."

Sedan visade det sig att Kadyrovs elit-tjetjener var någon sorts Sonderkommando, placerad ett ordentligt stycke från stridszonen för att jävlas med folk. Ungefär. De reguljära tjetjenska förbanden vete fan hur det gick med.

Tjetjenerna som slagigts på ukrainsk sida har utmärkt sig väl, all heder åt dem, Sheikh Mansur batallion.
Citera
2023-03-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Douglas Macgregor har på sistone nämnt 250.000 till 300.000 döda ukrainare.
https://youtu.be/n2S5o5qTpFs?t=198

Det var 400000 för en månad sedan, så minst 100000 har gudomligen återuppstått. Och då är det ändå inte påsk än.
Citera
2023-03-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterino

Det går inte bra hittills. Just nu står och hänger Rysslands överlevnad på att oljepriset ska pressas uppåt. Gör det inte det och det fortsätter som december-februari så kommer kassan sina snart.

https://tradingeconomics.com/russia/government-budget-value
Citera
2023-03-26, 22:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tjetjenerna som slagigts på ukrainsk sida har utmärkt sig väl, all heder åt dem, Sheikh Mansur batallion.
De har säkert förhoppningar om att kunna besegra både ryssarna och Kadyrov i Tjetjenien på sikt.
Citera
2023-03-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Det var en kuggfråga.

Ryssland mobiliserade reservister och frivilliga. Inom loppet av 2 veckor.

Dina länkar är därmed att ses som krigspropaganda.

De enda som lämnat Ryssland är som redan nämnts judar och bögar. De ser varthän det barkar.

Fel igen!
De som raskt flydde var den välutbildade medelklassen.
Ca 7'-8 miljoner. Och som hade ekonomiska resurser till det.
Väldokumenterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in