2023-03-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Jag har en finkalibrerad näsa, men visst kan det hända att jag tar fel. Videon jag länkade är med största sannolikhet autentisk. Till skillnad mot den skit som ni ukrainadårar översköljer denna arma tråd med.

Du svarar för dig, jag svarar för mig. Ok?

Ukraina har allt att förlora på lögner eftersom de är beroende av omvärldens stöd.

Rysslands system däremot bygger helt på lögner.

Vad grundar du din analys om ”sannolikhet” på? Fakta eller blind tro?
Citera
2023-03-26, 21:46
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Men varför i herrans namn stod man då i milslånga bilköer vid Georgiska gränsen?

Du känner verkligen inte att din logiska argumentation är fullständigt obefintlig?

De som köade för att lämna moderlandet var homofila liberaler som precis som du läser cnn, guardian och svt.

Förstår du? Det är de liberala landsförrädarna som lämnar Ryssland en masse. Samma människotyp som de i Sverige som försvarat folkutbyte, könsbyte och allmän liberal misär. Sånt pack klarar sig Ryssland förutan.
Citera
2023-03-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Estimaten ligger på 200k+ förluster för ryska styrkor och 120+ för ukrainska.

Ja det är rimliga siffror
Citera
2023-03-26, 21:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du är inte realist precis. Jag bara konstaterar att Kina är en oerhört viktig komponent i den globala handel som det västerländska senkapitalistiska utsugarsystemet försvurit sig till. För min del får gärna de liberala hororna i väst strypa alla handel med gulingen. Jag kommer spela min fiol medan västeuropas städer brinner i händerna på hungriga blattar och islamister.

Sen kan vi bygga något nytt.
Handeln fungerade hur bra som helst när både Ryssland och Kina var kommunistländer. Den enda handeln var i stort sett med Ryssland, där vi köpte naturresurser, det enda de levde på, då de liksom nu, inte har speciellt många exportprodukter. Du överdriver Kinas betydelse. Däremot skulle det bli en nedgång just under flytten. Från Ryssland tog det väl tio månader att flytta det mesta och följa olika kontrakt.

Men nu börjar vapenproduktionen i Europa att pumpa upp, så det kan kanske täcka upp en del.
Rysslands problem är väl just minskande antal ryssar och en ökning av muslimska turkfolk i landet, så det kan nog börja brinna lite där också.
Citera
2023-03-26, 21:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Vad jag sett och hört om de tjetjenska förbanden så har de inte rosat marknaden vad gäller kriget i ukraina. Troligtvis är det just så som du beskriver. De är omotiverade och har ett väldigt lågt stridsvärde - om de ens ids maka sig fram till riktiga strider mot ukrainarna. Verkar som tjetjenerna mest sysslar med tik-tok och slika "häftiga" videos.
Definitivt, definitivt. Läste en längre artikel som beskrev "Kadyrovs första krigsdygn" i detalj. Det var mest pinsamt, faktiskt. En massa falsk marknadsföring på sociala media och häng med Rosgvardia-enheter långt bort från stridslarmet.
Citera
2023-03-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
https://www.youtube.com/watch?v=zog7R83hLRg&ab_channel=GuardianNews

Så..du ville ha svar på en fråga, du fick det !

När skall du börja svara ?

Att ryssarna har tvångsmobiliserat ukrainska medborgare är ett oerhört allvarligt krigsbrott.
Citera
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Georgien:
https://www.nbcnews.com/video/cars-line-up-for-miles-at-russian-border-to-avoid-mobilization-order-149305925779

Kazakhstan:
https://apnews.com/article/russia-ukraine-putin-estonia-kazakhstan-d851fdd9e99bedbf4e01b98efd18d14b

Det är hundratusentals som har sjappat till kringliggande länder.

Helt galna köer, det konstiga är att fler har flytt IN i Ryssland än som lämnat.

Nästan 3 miljoner har flytt österut, många av dessa har lyckats korsat frontlinjen för att fly österut.
Förmodligen är det övervägande del Rysktalande eller med Ryskt ursprung.

Tysk statlig media, som har en expert som misstänker dom blivit lurade eller kidnappade österut, självklart..
https://www.youtube.com/watch?v=7rhKfsEgKaA

https://www.statista.com/statistics/1312584/ukrainian-refugees-by-country/

50 000 har tagit sig till Sverige
Senast redigerad av Africagonzo 2023-03-26 kl. 21:58.
Citera
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Georgien:
https://www.nbcnews.com/video/cars-line-up-for-miles-at-russian-border-to-avoid-mobilization-order-149305925779

Kazakhstan:
https://apnews.com/article/russia-ukraine-putin-estonia-kazakhstan-d851fdd9e99bedbf4e01b98efd18d14b

Det är hundratusentals som har sjappat till kringliggande länder.

Det var en kuggfråga.

Ryssland mobiliserade reservister och frivilliga. Inom loppet av 2 veckor.

Dina länkar är därmed att ses som krigspropaganda.

De enda som lämnat Ryssland är som redan nämnts judar och bögar. De ser varthän det barkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Estimaten ligger på 200k+ förluster för ryska styrkor och 120+ för ukrainska.

du menar de ukrainas MoD's estimat...

motsvarande ryska är 16000 KIA vid jul 2022, de nämner inte skadade vad jag kommer ihåg.
Men här får man vara medveten om att de ryska styrkorna inte räknar in Wagner och tjetjenska frivilliga, eller LPR och DPR.

de ukrainska förlusterna är 5-10 ggr större än de ryska. dvs ca 200 00 KIA (vilket bilder på kyrkogårdarna bekräftar att det är ofantliga mängder av ukrainska män som dött)

De ukrainska förlusterna har drabbat de mest erfarna i alla städer Mariupol, Siversk, Soledar och just nu Bakhmut. Dessa erfarna som stridit i donbass de senaste 8 åren. nazister eller inte, de är iprincip borta.
Citera
2023-03-26, 21:51
Medlem
Citat:
De som köade för att lämna moderlandet var homofila liberaler som precis som du läser cnn, guardian och svt.

Förstår du? Det är de liberala landsförrädarna som lämnar Ryssland en masse. Samma människotyp som de i Sverige som försvarat folkutbyte, könsbyte och allmän liberal misär. Sånt pack klarar sig Ryssland förutan.

"Homofila liberaler" 🫡🤭

Det var ryzzlands välutbildade medelklass!
Citera
2023-03-26, 21:51
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Om Kina går in i kriget så är det helkört.

Inte direkt . Kina är inte där ännu och är förmodligen i full gång med att omvärdera doktriner samt teknik de kopierat från Ryssland.
Citera
2023-03-26, 21:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Det var en kuggfråga.

Ryssland mobiliserade reservister och frivilliga. Inom loppet av 2 veckor.

Dina länkar är därmed att ses som krigspropaganda.

De enda som lämnat Ryssland är som redan nämnts judar och bögar. De ser varthän det barkar.
Du menar att de är de enda intelligenta i Ryssland. Mycket troligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in