Citat:
Jag tror JJ brinner av hat nu mot Maja då hon avslöjat bränderna och det lär stå Maja dyrt. Förmodligen kommer sanningen fram och det där med sovande hit och dit blir ett minne blott. Maja borde hoppas att Johanna får livstid och aldrig kommer ut för en sån psykopat kommer aldrig släppa Maja. Dock tror jag att Maja har liknande drag och njuter av att döda folk. Sen att hon är så enormt lögnaktig och hittar på saker för att försöka bevisa sin oskuld är groteskt.
Maja sa också i förhöret att hon inte ställde några frågor fast det låg ett lik på golvet. Inte heller i bilen undrade Maja vad som hänt utan istället lade hon sitt huvud i knät och fortsatte sova. Maja är verkligen inte frisk i huvudet hon heller. Johanna kommer nog göra allt i veckan för att sätta dit Maja för vad hon verkligen gjorde den där natten. Inte en chans att hon tar på sig hela skulden själv och med all rätt. Hade Maja talat sanning om hon inte var med så skulle hon få ett passande straff därefter men nu hoppas jag på livstid för båda.
Maja sa också i förhöret att hon inte ställde några frågor fast det låg ett lik på golvet. Inte heller i bilen undrade Maja vad som hänt utan istället lade hon sitt huvud i knät och fortsatte sova. Maja är verkligen inte frisk i huvudet hon heller. Johanna kommer nog göra allt i veckan för att sätta dit Maja för vad hon verkligen gjorde den där natten. Inte en chans att hon tar på sig hela skulden själv och med all rätt. Hade Maja talat sanning om hon inte var med så skulle hon få ett passande straff därefter men nu hoppas jag på livstid för båda.
Jag uppfattar det inte som att MH 'njuter av att döda'. Snarare som en 'motvillig medhjälpare'
Men jag tror att du har rätt att JJ kommer att vilja hämnas rejält pg a bränderna nu. Så det blir en intressant onsdag. Hon kommer ju inte att vilja falla ensam. Om JJ kan skapa konflikter av typ ingenting så vad ska hon inte göra av detta.
Förhoppningsvis blir ändå JJ mottaglig för hjälp i fängelset. Så hennes kalla hjärta kan bli varmt.