2023-03-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Men det är ju det dom gör. Ryssland kanske är ett underutvecklat land men Väst är felutvecklat då resurser läggs på andra saker som feminism, mångkultur och queer. Go woke, go broke som det heter.

Ryssland tillverkar 1500 tanks varje år. Hur många producerar Europa? Jag har hört siffran 400.

Vi må ha en hög BNP men det mesta handlar om finanssektorn, bygga bostäder åt inflyttande afrikaner och muslimer, HBQT-certifieringar, dyra statussymboler, plastikoperationer, nagelvård, Internetlösningar och andra mindre viktiga saker. Industrin har vi låtit kineserna ta över som nu är våra fiender. Vi har inte en chans att tävla mot dom i industriell kapacitet just nu.

Och vilka ska offra sina liv och strida för mångkultur, feminism, könsbyten och rätten till att bögar ska få adoptera barn? Ska dom vita männen göra det tycker du? Förstår du inte att vi är rökta om vi ska kriga mot Ryssland, Kina, Iran och en massa andra länder?

Har du en källa på det?
Syftar du på nyproducerade eller återställda?
Citera
2023-03-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hög kilometerkostnad.
” Först en rekryteringsbonus på motsvarande 3 800 dollar, eller omkring 40 500 kronor. Sedan en månadslön på motsvarande 2 500 dollar, eller omkring 26 600 kronor.
För deltagande i ”aktiva offensiva operationer” utlovas motsvarande 100 dollar, eller omkring 1100 kronor, extra om dagen.
För varje kilometer som soldater i anfallsgrupper lyckas avancera utlovas dessutom en bonus på motsvarande 650 dollar, eller omkring 6 900 kronor. ”( delar dom på bonus?)?
https://www.expressen.se/nyheter/putins-desperata-drag-lovar-soldater-bonusar/
Men t.o.m en ryss måste ju fråga sig, kommer dom verkligen betala ut detta? Dör dom går ju inget till familjen.
Citera
2023-03-26, 19:55
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Men det är ju det dom gör. Ryssland kanske är ett underutvecklat land men Väst är felutvecklat då resurser läggs på andra saker som feminism, mångkultur och queer. Go woke, go broke som det heter.

Ryssland tillverkar 1500 tanks varje år. Hur många producerar Europa? Jag har hört siffran 400.

Vi må ha en hög BNP men det mesta handlar om finanssektorn, bygga bostäder åt inflyttande afrikaner och muslimer, HBQT-certifieringar, dyra statussymboler, plastikoperationer, nagelvård, Internetlösningar och andra mindre viktiga saker. Industrin har vi låtit kineserna ta över som nu är våra fiender. Vi har inte en chans att tävla mot dom i industriell kapacitet just nu.

Och vilka ska offra sina liv och strida för mångkultur, feminism, könsbyten och rätten till att bögar ska få adoptera barn? Ska dom vita männen göra det tycker du? Förstår du inte att vi är rökta om vi ska kriga mot Ryssland, Kina, Iran och en massa andra länder?
Ryssland tillverkar inte 1500 tanks om året!

Sluta ljug!
Citera
2023-03-26, 19:55
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Nu får du tacka mig för upplysningen här.
Ryssland tillverkade 250 tanks år 2021.
Läs denna artikel, putler är mil ifrån att tillverka 1500 om året. Varsågod för lärdomen.

https://en.defence-ua.com/industries/russias_dreams_of_producing_1500_tanks_a_year_as_a _loss_of_reality_what_is_the_maximum_the_kremlin_c an_count_on-6176.html
Citera
2023-03-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
1: De tar i princip ingen terräng alls och de har förlorat mer än 50% av vad de ursprungligen tog.
2: Ryzzen har ont om artillerigranater. Massvis med rapporter vittnar om att deras beskjutning minskat tiofalt.
3: Rapporter visar att Ukraina kraftigt ökat sin beskjutning vilket tyder på att de har mer materiel än ryssen.
4: Ryssland krigar inte mot Nato.
5: Du har inte gett några indikationer på något som verkar gå bra för putler?

”Vittnen och rapporter”? Jag har följt den här tråden från och till i ett halvår och det är väldigt många vittnen och rapporter som talat om att nu är Ryssland på väg att knäckas, nu är deras granater slut (sa man redan i mars), Putin är på väg att bli avsatt och är dessutom dödligt sjuk, nya supervapen från Väst som kommer ändra utgången av kriget, mm men ingenting händer.
Citera
2023-03-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det stämmer nog. Jag gissar Kadyrov vill spara sina förband för använda dem hemma om det kommer ett uppror. Historiskt och i Tjetjenienkriget så gav de ryssarna svåra problem. Amerikaner, som har mött den i strid, anser att de relativt duktiga. Det är lite som Zulus, Maories eller Gurkhas. De härstammar från en krigarkultur. Det finns/fanns* en indianstam i Amazonas som är helt galen. Den är extremt våldsam. De slås med stenåldersvapen men ingen vill möta dem, Inte ens reguljära brasilianska styrkor.

Man kan komma lång väg med vilja. Det visar det här kriget. Ukrainarna stod emot i början delvis för deras starka försvarsvilja.

Zulus är faktiskt väldigt speciella. Men det är för en annan tråd.

*Möjligen dött ut på grund av sjukdomar.
Fast var det kadyrovs farsas styrkor eller var det de andra klandra som stod ut?
Citera
2023-03-26, 20:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
Del två, ryssarna stormar skyttegraven:
https://twitter.com/DefMon3/status/1640019731712299011

Onekligen en intressant följetång.

Under del två så reagerade jag främst på hur aggressorns tre vapendragare som från höger i bild nådde fram till skyttegraven inte samarbetade bättre (inte samarbetade öht, tillsynes).

Från timestamp 01:10 kan vi se hur ingen av dessa soldater precis intill skyttegraven (!) uppvisar höjd beredskapsposition. Samtliga kör istället nått eget race varpå en av tjomarna strax därpå tar upp jakten och avancerar längst graven utan att ens intagit skjutposition, än mindre beredskapsposition, vilket inte helt oväntat slutade med -100% i HP.

Noterar även hur ukrainskt pansar efter att älgat igenom skogskorridoren (~ 04:45) och fimpat 3-5 flyende ryssar inte jagar efter, tvärtom successivt backar tillbaka. Stillektion pga. anledningar. Detta skiljer sig från många av de styrningar som kablats ut över hur ryska pansarknecktar arbetar...
Citera
2023-03-26, 20:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Länkar från Schibstedt som lovade att invandringen skulle betala av sig i framtiden. Lär ni er aldrig någonting? Fool me ones, shame on you, fool me twice, shame on me.

Ingår ryska Rybar i Schibstedt-koncernen?

https://twitter.com/wartranslated/status/1620409293353918464

Det var mer än jag visste.
Citera
2023-03-26, 20:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Men t.o.m en ryss måste ju fråga sig, kommer dom verkligen betala ut detta? Dör dom går ju inget till familjen.

Likaså :

-Får jag adekvat träning innan jag hamnar ut i fält ?
-Utrustning, får jag grejer och skydd så att jag kan klara mig.., eller bara något skit som jag måste betala för själv ?

-Får jag en trovärdig uppbackning bakifrån, om det hela börjar osa katt ?
-Och många andra liknande frågor..
Citera
2023-03-26, 20:06
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hög kilometerkostnad.
” Först en rekryteringsbonus på motsvarande 3 800 dollar, eller omkring 40 500 kronor. Sedan en månadslön på motsvarande 2 500 dollar, eller omkring 26 600 kronor.
För deltagande i ”aktiva offensiva operationer” utlovas motsvarande 100 dollar, eller omkring 1100 kronor, extra om dagen.
För varje kilometer som soldater i anfallsgrupper lyckas avancera utlovas dessutom en bonus på motsvarande 650 dollar, eller omkring 6 900 kronor. ”( delar dom på bonus?)?
https://www.expressen.se/nyheter/putins-desperata-drag-lovar-soldater-bonusar/
Inga ryska soldater lär ju ha blivit rika på den bonusen!

Vad händer med de som retirerar? Får de betala för varje kilometer de backar?
Citera
2023-03-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja snart får Ryssland börja ta av sina egna män och medelklass. Om inte Putins mål är att tömma de fattiga delarna av federationen .

Det blir problematiskt.
Medelklassen drog.snabbt. Vart frågade någon?
Georgien, Turkiet, Thailand, Franska Riveran till exempel.. Mycket.ryzzar där.
Vi.pratar om ca 8 miljoner ryzzar på totalen. De ryzzar som inte flytt hade inte råd heller hade kontakter uppåt i.kleptokratin.
Citera
2023-03-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Nu får du tacka mig för upplysningen här.
Ryssland tillverkade 250 tanks år 2021.
Läs denna artikel, putler är mil ifrån att tillverka 1500 om året. Varsågod för lärdomen.

https://en.defence-ua.com/industries/russias_dreams_of_producing_1500_tanks_a_year_as_a _loss_of_reality_what_is_the_maximum_the_kremlin_c an_count_on-6176.html

Ryssarna brukar vara bra på ställa om till vapenindustri, det var därför dom vann över tyskarna.

Hur många tillverkade Ukraina 2021?

Hur många tanks har Europa?

torage
Germany 321 - 200
Greece 353 - -
Spain 327 - -
Turkey 316 - -
Poland 247 - -
Finland 100 - 100
Switzerland 134 - -
Sweden 120 - -
Canada 82 - -
Austria 56 - -
Hungary 12 44 -
Denmark 44 - -
Portugal 37 - -

https://www.statista.com/statistics/1361760/leopard-tank-inventories-in-europe-and-nato/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in