Citat:
Ursprungligen postat av
Pffixvontrix
Tror att MH var med på att ”spöa” T och trodde
Inte JJ skulle gå så långt att döda henne.
Helt plötsligt ligger det en död människa där.
Och hon säger till JJ att hon tänker inte ta på sig detta. Och JJ säger hjälp mig göra mig av med kroppen jag tar på mig det bara du hjälper mig.
MH hjälper JJ i rädsla och panik.
Men att detta hinner etableras på bara några minuter? Och sen står MH ut med att bara sitta där i lägenheten, med en död kropp, utan att tex skriva sms till JJ ”shit ska vi inte bara ringa ambulansen?” Eller nåt liknande överhuvudtaget? Sitta där helt själv, helt tyst, hela den tiden JJ är borta. Det är en jädra psykologisk stamina efter bara några minuters förberedelse mellan mord och ensamhet, där man väl rimligtvis har ganska högt Adrenalin osv.
Jag får bara inte ihop det riktigt rent psykologiskt, hur en person som aldrig tidigare begått våldsbrott (MH) skulle kunna klara det helt utan förberedelse. Inte omöjligt säkert, men då är det en riktigt intressant nivå av hjärntvätt / förmåga att ta order.
Känns mer troligt att det antingen varit diskuterat tidigare och MH är mycket mer delaktig, eller att MH faktiskt inte var med. Men det finns folk till allt förstås. Underligt bara, att palla det trycket där ensam i lägenheten direkt efteråt.
TILLÄGG :
och varför har JJ så enormt bråttom? Det finns ju inga yttre faktorer som stressar henne nödvändigtvis, att bli av med Ts telefon osv. Möjligen om hon misstänker att grannen ska ringa polisen iofs. Men annars är det ju mer logiskt att ta sig lite andrum och fundera ut en plan, om det nu var oplanerat. Det skulle ju förklaras bättre om det är så att hon vill hinna iväg innan MH vaknar