2023-03-26, 15:41
Medlem
Jag påstår efter att läst fupen att ingen har sett eller hört Tove bråka med Johanna på Nöjet. Det är J som p å s t å r detta och sprider det som en "sanning"
På natten ser Maja till att Tove följer med henne och Johanna, och alla tre går hem till Johanna under vänskapliga former
Kl 02.00 är dom inne i lägenheten. J knäar Tove i hallen/badrummet o hon ramlar ner på golvet. Maja håller fast Toves händer, Tove skriker vad fan gör ni! när J tar strypgreppet på T
När Tove är död är Maja chockad

Maja är medskyldig till mord, det är min uppfattning Med hennes diagnos ADD kan hon inte förutse konsekvenserna av sitt handlande och det kanske rätten tar hänsyn till
Vi får se när rättegången är över
Citera
2023-03-26, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
JJ säger vid två tillfällen att hon brände kroppen för att det var sorgligt att hon skulle ligga ensam i skogen, det ena tillfället hon säger det är i samband med att hon pratar om att hon tog med sig ett stearinljus som hon då tänkte tända för Tove där i skogen. Jag är för min del helt säker på att det här är något hon lägger till efter råd från sin advokat (eller egen förståelse) för att mildra det grova gravfridsbrottet (att peka på att brännandet inte var för att förstöra bevis)

Ja, det är korrekt att hon säger att det var sorgligt att hon skulle ligga ensam. Men hon säger aldrig att det "endast var av djup omtanke" hon tände på. Hon ville kremera TT och om det inte gick skulle hon sätta ett ljus bredvid.

Det är dock MH som säger det där om att JJ pratat om fingeravtryck, så det fick jag om bakfoten.
Citera
2023-03-26, 15:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag påstår efter att läst fupen att ingen har sett eller hört Tove bråka med Johanna på Nöjet. Det är J som p å s t å r detta och sprider det som en "sanning"
På natten ser Maja till att Tove följer med henne och Johanna, och alla tre går hem till Johanna under vänskapliga former
Kl 02.00 är dom inne i lägenheten. J knäar Tove i hallen/badrummet o hon ramlar ner på golvet. Maja håller fast Toves händer, Tove skriker vad fan gör ni! när J tar strypgreppet på T

Maja är medskyldig till mord, det är min uppfattning Med hennes diagnos ADD kan hon inte förutse konsekvenserna av sitt handlande och det kanske rätten tar hänsyn till
T sänder sms till pojkvännen A om att JJ slagit henne på Nöjet.
Citera
2023-03-26, 15:55
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Detta med "tillsammans, i samförstånd" är en argumentation som åklagaren förmodligen kommer att köra hårt imorgon och framöver.

På många sätt tror jag det är "Team JJMH" som står åtalade.

- Båda har varit notoriskt mycket tillsammans, sviker inte varandra, ställer upp för varandra.
- Båda förfestar tillsammans, går till Nöjet tillsammans, och agerar tillsammans för att få TT till Storgatan.
- Båda är så engagerade att få med TT till Storgatan att de väntar, och MH går in och letar.
- Båda går tillsammans med TT till Storgatan.
- Båda dumpar och hjälps åt att slänga TTs ägodelar.
- Båda ses i en bil flera timmar under söndagen.
- Båda håller samma fasad till omvärlden under söndagen.
- Båda har liknande inledande historier de berättar.
- Båda håller ut länge i förhören innan de oundvikligt raseras.

Tror också att åklagarens argumentation är att krävs två personer för att mörda TT under så kort tid, och det krävs samförstånd och direkt inblandning för att agera som de gjort efter mordet.

Hade någon av dem varit oskyldig hade fasaden rämnat betydligt snabbare - och mordet hade förmodligen dessutom inte varit möjligt under de rådande omständigheterna.

Hoppas verkligen att båda får hårda straff - för TTs familj, pojkvän och vänners skull. Hoppas också att straffen blir ordentligt motiverade för JJs och MHs familjers skull. Och att JJ och MH gör det rätta - och berättar allt. För deras skull.

Bra skrivet , håller med i allt !
Citera
2023-03-26, 15:56
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:

TT skriver till pojkvännen att JJ slagit henne. Så att det var någon form av bråk är säkerställt.
Edit: två på bollen här.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-26 kl. 15:59.
Citera
2023-03-26, 15:58
Medlem
Något jag inte får ihop är den otroligt korta tiden mellan mordet (dunsarna och troligen sparkarna) när grannen ringer på, och att JJ beger sig ut för att enligt egen uppgift göra sig av med TTs telefon. Enligt grannen passerar bara några minuter däremellan.

Utifrån att MH är delaktig i mordet, och om man antar att mordet är oplanerat (de visste ju vad det verkar inte i förväg att de skulle stöta på TT den kvällen) så har jag svårt att förstå hur de minuterna spenderas. Enligt JJ är de förvirrade och ”frysta” under tiden efter mordet, men uppenbarligen samlar hon sig ju enormt fort och börjar försöka röja undan bevis. De kan inte heller hinna byta jättemånga ord på några minuter tänker jag, om vi utgår ifrån att MH också är chockad tex, så ska JJ hinna både säga ungefär ”okej nu är hon död, nu blev det såhär, jag måste röja undan bevisen, stanna här du med liket” och sen snabbt ut och iväg. Det är ju ganska vågat? (Med tanke på att de flesta skulle kunna få panik med en död kompis kropp i rummet, MH har sin telefon etc och det finns vakna grannar i huset)

Sen har vi dessutom sms-konversationen från McDonalds, den är ju så fåordig att de antingen måste ha hunnit komma överens om att inte höras på sms (för att inte lämna digitala spår) eller så är MH genuint så pass däckad (och Toves kropp gömd i lägenheten/i ett låst badrum?) att hon därför bara svarar med en tumme upp, och JJ vill förklara sin frånvaro ifall MH vaknar under tiden.

Jag kan bara tänka mig tre varianter i grova drag:

1 - mordet var fullkomligt planerat, de har pratat flera gånger om den här planen / fantasin om att mörda Tove, och bestämt under kvällen på Nöjet att det här får bli den kvällen. De har t.o.m. diskuterat undanröjandet i någon mån, eller iaf pratat om vikten av att behålla lugnet och inte smsa efteråt osv.

2 - att MH faktiskt sover, och det är därför JJ har så bråttom ut, kanske tänker sig hinna iväg med Tove innan MH vaknar rentav, för att vara helt utan vittnen. I så fall är det kanske nödvändigt att JJ tex låst badrumsdörren utifrån el liknande, för att inte riskera att MH vaknar, ser Toves kropp och flippar.

3 - mordet var oplanerat, planen var att slå Tove och det har dom pratat ihop sig om, men mordet var oplanerat (eller iaf inte synkat mellan de båda) i det scenariot måste MH vara så fullkomligt och totalt nästan hjärntvättad av JJ att hon förmår bara stänga av sig totalt under den tid JJ är på McD, efter några snabba order på bara några minuter (mellan mordet och att JJ börjar sticka för att kasta mobilen, och möter grannen)
Citera
2023-03-26, 15:59
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Ja, det är korrekt att hon säger att det var sorgligt att hon skulle ligga ensam. Men hon säger aldrig att det "endast var av djup omtanke" hon tände på. Hon ville kremera TT och om det inte gick skulle hon sätta ett ljus bredvid.

Det är dock MH som säger det där om att JJ pratat om fingeravtryck, så det fick jag om bakfoten.

Jag håller på och läser klart JJ förhör och det är mycket möjligt att hon vid senare tillfälle pratar om fingeravtryck (som MH sa, det har jag läst) men du förstår, hon har så sjuka idéer i huvudet och så klart ingen vettig människa tror historian om värmeljuset är sann! Hon berättar, erkänner lite (det hon måste) ändrar fokus och hittar på förklaringar som hon tror är förmildrande.

Därför ”skyddar” hon MH. Det är förmildrande eftersom hon försöker måla upp en tragisk olyckshändelse och inte ett brutalt mord.
Citera
2023-03-26, 16:02
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Ja, det håller jag med om. Men vi kan också tänka oss att det är sannolikt att hon deltagit i själva mordet på något sätt åtminstone eftersom varken JJ eller MH hade skador och TT lär ha försökt göra motstånd. Idén att TT tuppade av och därför inte gjorde motstånd motsägs ju av grannens vittnesmål om sparkar i toalettväggen.

Hon kan ju ha fått tillbaka medvetandet och sedan sparkat i väggen.
Citera
2023-03-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Något jag inte får ihop är den otroligt korta tiden mellan mordet (dunsarna och troligen sparkarna) när grannen ringer på, och att JJ beger sig ut för att enligt egen uppgift göra sig av med TTs telefon. Enligt grannen passerar bara några minuter däremellan.

Utifrån att MH är delaktig i mordet, och om man antar att mordet är oplanerat (de visste ju vad det verkar inte i förväg att de skulle stöta på TT den kvällen) så har jag svårt att förstå hur de minuterna spenderas. Enligt JJ är de förvirrade och ”frysta” under tiden efter mordet, men uppenbarligen samlar hon sig ju enormt fort och börjar försöka röja undan bevis. De kan inte heller hinna byta jättemånga ord på några minuter tänker jag, om vi utgår ifrån att MH också är chockad tex, så ska JJ hinna både säga ungefär ”okej nu är hon död, nu blev det såhär, jag måste röja undan bevisen, stanna här du med liket” och sen snabbt ut och iväg. Det är ju ganska vågat? (Med tanke på att de flesta skulle kunna få panik med en död kompis kropp i rummet, MH har sin telefon etc och det finns vakna grannar i huset)

Sen har vi dessutom sms-konversationen från McDonalds, den är ju så fåordig att de antingen måste ha hunnit komma överens om att inte höras på sms (för att inte lämna digitala spår) eller så är MH genuint så pass däckad (och Toves kropp gömd i lägenheten/i ett låst badrum?) att hon därför bara svarar med en tumme upp, och JJ vill förklara sin frånvaro ifall MH vaknar under tiden.

Jag kan bara tänka mig tre varianter i grova drag:

1 - mordet var fullkomligt planerat, de har pratat flera gånger om den här planen / fantasin om att mörda Tove, och bestämt under kvällen på Nöjet att det här får bli den kvällen. De har t.o.m. diskuterat undanröjandet i någon mån, eller iaf pratat om vikten av att behålla lugnet och inte smsa efteråt osv.

2 - att MH faktiskt sover, och det är därför JJ har så bråttom ut, kanske tänker sig hinna iväg med Tove innan MH vaknar rentav, för att vara helt utan vittnen. I så fall är det kanske nödvändigt att JJ tex låst badrumsdörren utifrån el liknande, för att inte riskera att MH vaknar, ser Toves kropp och flippar.

3 - mordet var oplanerat, planen var att slå Tove och det har dom pratat ihop sig om, men mordet var oplanerat (eller iaf inte synkat mellan de båda) i det scenariot måste MH vara så fullkomligt och totalt nästan hjärntvättad av JJ att hon förmår bara stänga av sig totalt under den tid JJ är på McD, efter några snabba order på bara några minuter (mellan mordet och att JJ börjar sticka för att kasta mobilen, och möter grannen)

Tror att MH var med på att ”spöa” T och trodde
Inte JJ skulle gå så långt att döda henne.
Helt plötsligt ligger det en död människa där.
Och hon säger till JJ att hon tänker inte ta på sig detta. Och JJ säger hjälp mig göra mig av med kroppen jag tar på mig det bara du hjälper mig.

MH hjälper JJ i rädsla och panik.
Citera
2023-03-26, 16:06
Medlem
Dessa två kvinnor är helt klart farliga och vad man läst så kommer denna Johanna fortsätta sin Kriminella bana senare . Mordbrand , mord , skadegörelse för att hon hatar el inte gillar någon .Här har vi en nu Johanna Möller ( vilket sammanträffande) att de bär samma förnamn också 👍 totalt känslokall och det visar ju sig särskilt efter dumpningen av Tova hennes glada beteende genom att spela musik i bilen och sjunga med ! Så ännu en psykopat har visat sitt rätta ansikte !! Möller nr 2 . De kanske hamnar på samma anstalt senare och kan slå sina sjuka hjärnor ihop . Hoppas verkligen denna Maja åker dit på medhjälp till mord , hon var på plats , hjälpte till att strypa Tove och sedan körde bort henne , sopade ihop spåren . Hon har inte på något vis försökt hjälpa Tove . Medhjälp till mord annars är ju det bara sjukt . Att säga hon var rädd köper jag inte .
Citera
2023-03-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror det finns väldigt mycket teknisk bevisning. Majas lögner kommer nog bli hennes fall förhoppningsvis.

Ja precis! Det finns ingen anledning att ljuga om man är oskyldig. Att MH skulle ha ljugit för att hon var rädd för JJ tror jag inte ett dugg på. MH måste ju begripa att JJ skulle åka fast ändå och därför inte heller skulle kunna skada henne.

Eller så ljuger hon av missriktad vänskap, vilket bara drabbar henne själv i slutänden.
Citera
2023-03-26, 16:09
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:

Ska Tove ha skrikit "vad fan gör ni?"? Var har du läst detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in