Citat:
Kanske helt fel. Jag har inte hängt med hela tiden. Men skulle dunsarna kunna förklaras med att de försökte lyfta upp den döde för att flytta till annan plats? Först tappar den som håller benen och sedan lyfter igen, för att åter tappa och då släpper den andra överkroppen?
Ska man tro JJ:s förhör så fäller hon Tove. Det genererar en duns om något. Jag vill påstå att hon sedan dunkar hennes huvud i marken och därefter stryper Tove. Där någonstans börjar Tove sparka runt och det blir sparkar i väggen.
Citat:
Japp, jag är helt enig.
Citat:
Visst, men jag vill påstå att det är ytterliggare en av hennes förmildrande bitar. Det ströps inte i några 10 sekunder där inte.
Citat:
Problemet med MH:s berättelse är inte JJ:s berättelse i sig, utan att MH:s berättelse är full av påvisbara lögner och orimligheter, som att hon skulle ha sovit och sen inte sett liket, trots att hennes mobil rör sig, och trots att hon erkänner att hon var på toa medan JJ var på Donken.
Så är det. Givetvis har hon sett liket tidigare. Sen är det ju en fråga om hon sett eller medverkat i själva mordet.. Som du säger så i inlägget så pratades det nog i 30-40 minuter. Det finns inget som säger att: JJ och Tove pratade, MH lägger sig och slumrar till, vaknar av en duns när Tove blir fälld, blir strypt i 10 sekunder (som du säger är möjligt..
) och kommer fram till badrummet när Tove är död. Det jag menar är att vi faktiskt inte vet hur mycket MH sett/deltagit i själva mordet mer än att JJ sagt att hon hållit armarna.