2023-03-26, 14:47
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Kanske helt fel. Jag har inte hängt med hela tiden. Men skulle dunsarna kunna förklaras med att de försökte lyfta upp den döde för att flytta till annan plats? Först tappar den som håller benen och sedan lyfter igen, för att åter tappa och då släpper den andra överkroppen?

Ska man tro JJ:s förhör så fäller hon Tove. Det genererar en duns om något. Jag vill påstå att hon sedan dunkar hennes huvud i marken och därefter stryper Tove. Där någonstans börjar Tove sparka runt och det blir sparkar i väggen.

Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Tror inte heller på 10 sekunder. JJ ljuger om mycket, inklusive vad som hände när de kom hem. De måste ha pratat i säkert 30-40 min innan mordet begicks.

Japp, jag är helt enig.

Citat:
Men "befängt" för 10 sekunder är lite starkt. Att strypa i 10 sekunder kan leda till att något i halsen skadas så att du inte kan andas, om du stryper tillräckligt hårt. Och Tove hade ju skador på tungbenet och en massa blodstas.

Visst, men jag vill påstå att det är ytterliggare en av hennes förmildrande bitar. Det ströps inte i några 10 sekunder där inte.

Citat:
Problemet med MH:s berättelse är inte JJ:s berättelse i sig, utan att MH:s berättelse är full av påvisbara lögner och orimligheter, som att hon skulle ha sovit och sen inte sett liket, trots att hennes mobil rör sig, och trots att hon erkänner att hon var på toa medan JJ var på Donken.

Så är det. Givetvis har hon sett liket tidigare. Sen är det ju en fråga om hon sett eller medverkat i själva mordet.. Som du säger så i inlägget så pratades det nog i 30-40 minuter. Det finns inget som säger att: JJ och Tove pratade, MH lägger sig och slumrar till, vaknar av en duns när Tove blir fälld, blir strypt i 10 sekunder (som du säger är möjligt.. ) och kommer fram till badrummet när Tove är död. Det jag menar är att vi faktiskt inte vet hur mycket MH sett/deltagit i själva mordet mer än att JJ sagt att hon hållit armarna.
Citera
2023-03-26, 14:49
Medlem
Citat:
Hur är det orimligt att tänka sig att de pratat/bråklat i 30 min före mordet? Och hur är det orimligare än att MH ljuger om att hon sover? Problemet för JJ är ju att hon måste framstå som att hon blev arg först när Tove knuffade henne, som om det liksom var något som skedde i stundens hetta. Om hon har lagt 30 min på att försöka tala Tove till rätta faller ju det argumentet och det framstår återigen som mer överlagt.

Jag tror ju just att de har pratat i ca 30 min, sen har ex TT gått på toaletten och JJ har väntat utanför. Kanske även MH.

Nu kanske du misstolkade mitt svar och det var angående varför JJ envisas med att det hände direkt när dem kom hem, det skulle vara ca 0155-0200 och det rimmar illa med resten av vittnesuppgifter, dunsar mm.

Så varför ljuger hon om det?

Då tror jag att det är för att få med MH i träsket.
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Snart dags för rättegång. Någon som vet om det blir livesänt eller så under dagarna? Prime Crime lägger säkert upp men nån av er kanske har planer på att sitta i salen och sända? Om man nu ens får det
Citera
Medlem
Citat:
Har du läst FUP? De har 1300 sidor på fötterna.

Ja det mesta
1300 sidor vad har mängden sidor för betydelse? Jag ser inte mycket som kan bevisa mord, knappt medhjälp faktiskt.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
JJ kanske ljuger om hur länge hon ströp Tove. Tror att det är mer än 10 sekunder. Allt för att hon försöker komma undan

Klart hon försöker komma undan hon vill få det att se ut som lätt misshandel, självförsvar och lite vållande.

Hade hon berättat att de satt där båda två och i samförstånd kallblodigt mördade Tove (vilket tog flera minuter) erkänner hon ju allt Rullman åtalar för och hon tror hon kommer komma undan med.
Citera
2023-03-26, 14:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Fast hur? För att JJ säger det? Det finns så mycket i hennes förhör där hon vill förminska sin roll i själva mordet. Sett till den aspekten lämnar inte jag mycket till övers för biten där hon berättar att MH hållit armarna. Det tror jag dessutom inte rätten heller gör. Jag menar, människan påstår exempelvis att hon strypt Tove i 10 sekunder, vilket är helt befängt!

Hon förmildrar alltså inte sina förhör i en eller två delar, utan tiotals. Det kommer att generera svårigheter sett till hur man dömer fallet.

En oskyldig ängel är hon absolut inte. Att folk är skeptiska är bara sett till det rent juridiska. Hon ljuger så att det skriker om det
Js beskrivning av att M håller Ts armar påminner mycket om när J berättar om att Benny bevittnat när T slog henne på Nöjet. Trovärdigheten tror jag är likvärdig.
Citera
2023-03-26, 14:51
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Om JJ ville ha med MH i fallet skulle hon naturligtvis ha skyllt hela mordet på MH.

Nej det hade hon aldrig gjort för då hade ju Maja berättat HELA sanningen…vilket hon fortfarande inte har gjort.
Citera
2023-03-26, 14:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hade MH gått emot JJ hade kanske hon också varit död.
Det är tänkbart, men bara en spekulation.
Citera
2023-03-26, 14:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det är ju inte en så lätt uppgift för åklagaren att navigera genom MHs lögner och utan teknisk bevisning så tror jag rätten får svårt att döma någon till MORD. Vilket man fan få ha lite på fötterna för att göra.
Tror det finns väldigt mycket teknisk bevisning. Majas lögner kommer nog bli hennes fall förhoppningsvis.
Citera
2023-03-26, 14:53
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Fast hur? För att JJ säger det? Det finns så mycket i hennes förhör där hon vill förminska sin roll i själva mordet. Sett till den aspekten lämnar inte jag mycket till övers för biten där hon berättar att MH hållit armarna. Det tror jag dessutom inte rätten heller gör. Jag menar, människan påstår exempelvis att hon strypt Tove i 10 sekunder, vilket är helt befängt!

Ja, du har rätt. Det finns inte en sak som entydigt kommer fälla MH. Det är flera, i kombination, som är caset mot henne. Det är detta åklagaren har som argumentation. För du måste ändå förstå att de har något på henne?

Här finns några exempel på försvårande omständigheter. Det finns fler.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Tror det finns väldigt mycket teknisk bevisning. Majas lögner kommer nog bli hennes fall förhoppningsvis.

Nej det finns INGEN teknisk bevisning.
Citera
2023-03-26, 14:56
Medlem
Citat:
Om JJ ville ha med MH i fallet skulle hon naturligtvis ha skyllt hela mordet på MH.

JJ insåg nog att det var omöjligt då hennes mobil avslöjat var T fanns och hon att tex synts på övervakningskamera på Dollarstore. Samt googlesöknimgar.m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in