Citat:
Ursprungligen postat av
Slipsluder
Fast hur? För att JJ säger det? Det finns så mycket i hennes förhör där hon vill förminska sin roll i själva mordet. Sett till den aspekten lämnar inte jag mycket till övers för biten där hon berättar att MH hållit armarna. Det tror jag dessutom inte rätten heller gör. Jag menar, människan påstår exempelvis att hon strypt Tove i 10 sekunder, vilket är helt befängt!
Hon förmildrar alltså inte sina förhör i en eller två delar, utan tiotals. Det kommer att generera svårigheter sett till hur man dömer fallet.
Tror inte heller på 10 sekunder. JJ ljuger om mycket, inklusive vad som hände när de kom hem. De måste ha pratat i säkert 30-40 min innan mordet begicks.
Men "befängt" för 10 sekunder är lite starkt. Att strypa i 10 sekunder kan leda till att något i halsen skadas så att du inte kan andas, om du stryper tillräckligt hårt. Och Tove hade ju skador på tungbenet och en massa blodstas.
Problemet med MH:s berättelse är inte JJ:s berättelse i sig, utan att MH:s berättelse är full av påvisbara lögner och orimligheter, som att hon skulle ha sovit och sen inte sett liket, trots att hennes mobil rör sig, och trots att hon erkänner att hon var på toa medan JJ var på Donken.