2023-03-26, 14:09
Medlem
Att en sådan landsförrädare ens får vistas i landet ät en skam.

Svenskar suger då jävla mkt...
Citera
2023-03-26, 14:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Instämmer i din kritik av FR. En högst ämabel creature privat, men...

Maria Leissner avgick som partiledare 97 (tror jag) efter att hon i en resa från fjällen körde ihjäl sin man som satt på höger sida i bilen. Därefter hamnade hon i ett vakuum under tre år, främst som människa. 2000 blev hon utsedd till ambassadör i Guatemala och det är genom hennes arbete på UD som jag lärt känna henne. Hon var inte längre politiker utan det som hänt i hennes liv och all den sorg och skuld hon känt förändrade henne. Vi samarbetade under ett antal år och jag såg aldrig en enda spricka i fasaden gällande hennes godhet. Kan vara den trevligaste person jag någonsin mött. Hennes kontaktnät ute i världen gjorde henne också till en mänsklig gigant, eftersom hon verkligen bjöd på allt fritt. Det fanns inget som helst ego kvar hos henne.

Att FR blivit SvFF ordförande känns som ett hån mot alla vi och våra efterlevande som betalar varje minut för hans gärning som politiker. Jag säger inte att han kommer att göra ett dåligt jobb. Det tror jag inte. Men det hela är en principsak.

Det beror ju helt på vad uppdraget eller ambitionen är. Om uppdraget var att för alltid krossa svenska etniska demografin så lyckades ju FR över all förväntan. Ett perfekt utfört uppdrag. Med tanke på hur han kunde göra så mot Sverige och svenskar så finns det exakt noll tro att han skulle göra något som ordförande för SvFF som skulle gagna svensk fotboll eller vara upplyftande för svenskar. Död och förstörelse kommer följa i hans fotspår. Hans mamma verkar ha varit en tvättäkta kulturmarxist. Hans pappa som om jag bedömer ingångsvärden på skulle jag ha haft antipati emot förefaller däremot ha varit särskilt klarsynt när det kommer till hans syn på Sverige och hans son och vad han gjort. Finns en mycket intressant intervju med en frispråkig Bruno Reinfeldt som Granskning Sverige gjorde.
Citera
2023-03-26, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Jag menar att landslag borde bestå av spelare med ursprung i landet de representerar. Det här med att bara för att man åker tunnelbana så är man svensk eller bara för att man lyckats slå ner sina bopålar på svensk mark är man svensk är ju rent nonsens. Det handlar om nationen. Se på Frankrike, hela deras landslag är från svartaste Afrika - byt tröja på dessa till Malis, CARs, Nigerias etc och du ser inte skillnaden. Det är inte ett franskt landslag utan ett afrikanskt utan några igenkänningsfaktorer för fransmän.

Jag är inte polis och startar därmed inga polisutredningar däremot hoppas jag att detta granskas och utreds.

Reinfeldt-hatare vet jag inte men jag tycker inte han ställts till ansvar för sina gärningar och sin korruption. Ingen ska inbilla mig att en basketspelande fd MUF-ordförande från Täby efter åtta år som statsminister sju år efter avgång har tjänat ihop 100 miljoner på ett ärligt sätt. Det är ju självklart att karln sålt ut landet och nationen och även detta borde utredas... Reinfeldt är ett ruttet äpple som borde sorteras ut. Inget hat utan rätt sakligt framställt, eller hur?

Och vad fan spelar hudfärg för roll? Det viktiga är att spelarna kan spela fotboll, inte att rabiata extremister på flashback ska bli nöjda.

Du skriver även att det "är ju självklart att karln sålt ut landet och nationen". Du verkar säker på din sak och jag ser fram emot din källhänvisning till detta påstående.
Citera
2023-03-26, 14:16
Avslutad
Rip svensk fotboll.
Citera
2023-03-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Men vafan, öppna era hjärtan....

Tyvärr så är jag ingen Thorax-kirurg så det kan jag inte göra.
Citera
2023-03-26, 14:18
Medlem
Han kommer passa som handen i handsken. SvFF har gång efter annan kritiserats för att vara en utpräglad manschauvinism svinstia där vuxenmobbning är vardag. En fullblodspsykopat som Reinfeldt frodas i sådana miljöer. Han vet och kan inget annat än trycka ner andra för att hävda sig själv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6rWRz/skulle-bli-polisanmald-pa-annan-arbetsplats
Citera
2023-03-26, 14:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Ska bli intressant att höra den intervjun. Minns att Bruno var politiker också och åkte dit för rattfylla. Stämmer det?

Stämmer.
Varsågod. Hade varit intressant att höra hela intervjun.
https://www.youtube.com/watch?v=_9XpeWnOrAc
Citera
2023-03-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Han kommer passa som handen i handsken. SvFF har gång efter annan kritiserats för att vara en utpräglad manschauvinism svinstia där vuxenmobbning är vardag. En fullblodspsykopat som Reinfeldt frodas i sådana miljöer. Han vet och kan inget annat än trycka ner andra för att hävda sig själv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/6rWRz/skulle-bli-polisanmald-pa-annan-arbetsplats

Verkar ju vara många störda på den där arbetsplatsen.
Citera
2023-03-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Det är inte frågan om högerns makt. Reinfeldt är numera avskydd även inom Moderaterna.
Reinfeldt har blivit en slags skuggfigur, ett ogräs, som kör sitt eget race nu.
Helt utan associationer till sitt parti.

Han har inte gett några intervjuer. Det är klart en kupp mot SvFF.
Klubbarna bör genast lägga in protester mot valförfarandet.
Vad fan gjorde sossebroilern Ygeman där ?
Vem är huvudman för SvFF ?
Man kan klaga hos huvudmannen ?
Idrottsministern ?

Ingen som vill se till att Reinfeldt får Skatteverket på sig ?
Tydligen har han hållit sig utomlands ganska mycket ?

Man kan även lägga in protest mot Svenska Spel Sport att inte spela på svenska matcher.
Början till det här eländet har börjat med att Djurgårdens IF plockade fram
honom som kandidat. Så ett allvarligt snack kan behövas med DIFs funktionärer...

Hur många livvakter hade han med sig ?
Ett dussin eller två dussin ?
Han vill glida omkring i det livet troligen, som en skuggfigur ?
Det e nog fråga om högerns makt. E det någon som kommer se till att 51%-regeln överges så e det Reinfeldt. Denna regel har alltid avskytts av politiker på högerkanten som vill att Sverige ska vara som alla andra länder och lägga sej platt för kapitalet.
Citera
2023-03-26, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e nog fråga om högerns makt. E det någon som kommer se till att 51%-regeln överges så e det Reinfeldt. Denna regel har alltid avskytts av politiker på högerkanten som vill att Sverige ska vara som alla andra länder och lägga sej platt för kapitalet.

Då kanske Allsvenskan inte kommer vara sämst i Europa i framtiden.
Citera
2023-03-26, 14:47
Medlem
Mullrets avatar
Synd inte Zlatan kandiderade.

Eller någon som har koll. Glenn Hysen kanske?
Citera
2023-03-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är ju det som är så skumt framförallt med detta.

Fine. Man kan vara tveksam till honom som person om man inte gillade honom som politiker..eller att han saknar relevant erfarenhet för posten..men det ska inte hindra honom i teorin att kunna ställa upp.

Vad värre är ju att han knappt presenterat vad han vill eller vilka visioner han har. Hur kan man då ens lyfta fram eller rösta på honom? Man vet ju inte alls vad man får när man dessutom lägger till hans bakgrund. Desto viktigare att han lyfter det då varför just han är bäst lämpad för posten.

Det finns ingen anledning att välja någon som Reinfeldt.
Ingen kompetens eller erfarenhet från fotbollen.
Har förstört Sverige som politiker så hatad av väldigt väldigt många över partigränser.
Har ingen vettig vision heller.

Det är fullständig idioti att välja ägghuvudet. En stor skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in