Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-26, 10:52
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Varför sådan hätskhet mot min stilla undran?

Blir trött på idioter som inte ens klara basic saker i samhället, men klaga på att alla är emot de och döljer sanning etc, du måste ju förstå att man blir trött på sådana menlösa individer, håller du inte med? De fyller ingen samhällsfunktion mer än att vara nyttiga idioter åt exempelvis Mark Zuckerberg som kapitaliserar extremt väl på sådana idioter.
Citera
2023-03-26, 10:57
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021

Man bör vara rätt försiktig med påståenden att GAI omöjligen kan göra detta, sådana påståenden kommer åldras dåligt.

Äm så länge har du dock inte ett enda exempel på hur AI kan åstadkomma musik humor eller litteratur av acceptabel verkshöjd för vuxna. Men återkom gärna när det finns.

Bild-ai har dock blivit bra att skapa snygga bilder om de får utförlig handledning av en människa som ser till att styra åt rätt håll.
Citera
2023-03-26, 10:58
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Blir trött på idioter som inte ens klara basic saker i samhället, men klaga på att alla är emot de och döljer sanning etc, du måste ju förstå att man blir trött på sådana menlösa individer, håller du inte med? De fyller ingen samhällsfunktion mer än att vara nyttiga idioter åt exempelvis Mark Zuckerberg som kapitaliserar extremt väl på sådana idioter.

Ok, jag är en menlös idiot som inte fyller någon samhällsfunktion. Vi stannar där.
Citera
2023-03-26, 11:23
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ok, jag är en menlös idiot som inte fyller någon samhällsfunktion. Vi stannar där.

Nej, du är en menlös idiot som passar exempelvis Mark Zuckerberg perfekt, så du fyller en funktion av att han blir rik på sådana som dig. Hade du haft hjärna så hade du ju insett att du kan programmera med Chatgpt, men du fokuserar på losers mentalitet, där alla är emot dig och inte vill tala om sanningen för dig. Du är för dum för att ta fram sanningen själv, så då förtjänar man att bli tillsagd, detta borde dina föräldrar ha gjort för länge sedan, så hade du inte haft denna losers mentalitet. Jag säger inte detta för att vara elak, detta är sanningen!
Citera
2023-03-26, 12:09
Medlem
X3treams avatar
Citat:

Jag tror du förstår nu, jag agerade som en ocensurerad Ai, detta är vad som skulle ske, du skulle inte kunna hantera en sådan, ingen vill ha med sådant att göra, så var glad att det censureras. Det är sådant en ai vill ha bort, du kan heller inte säga hela sanningen till folk, för de är ofta idioter, vilket du skulle fått höra direkt med svaren du givit mig.
Citera
2023-03-26, 12:58
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Jag saknar den erforderliga kompetensen i datorprogrammering.
Nej, i praktiken gör du inte det längre.

"Förr i tiden" (d.v.s. i början av förra året, och flera år tillbaka) så kunde okunskap om saker som hur högt eiffeltornet är, vad hypotenusan gör, och vad en valenselektron är för någonting, inte helt ursäktas.
För sådant stod enkelt tillgängligt på wikipedia.

Nuförtiden kan ChatGPT lära dig all grundläggande programmering inom i princip alla programmeringsspråk som är något att ha.
90% av allt jag producerar på jobbet är direkt renderat av ChatGPT.

Så du är lite utan ursäkt, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Bild-ai har dock blivit bra att skapa snygga bilder om de får utförlig handledning av en människa som ser till att styra åt rätt håll.
Du kan producera väldigt detaljerade promptar för Midjourney med ChatGPT, som ger grymma resultat.
Senast redigerad av Kottkompott 2023-03-26 kl. 13:00.
Citera
2023-03-26, 13:29
Medlem
finns det någon annan chatbot med bättre gränser för att diskutera sexualitet och nazism?
Citera
2023-03-26, 13:45
Medlem
Citat:
Äm så länge har du dock inte ett enda exempel på hur AI kan åstadkomma musik humor eller litteratur av acceptabel verkshöjd för vuxna. Men återkom gärna när det finns.

Eftersom det var du som påstod det var omöjligt så ligger bevisbördan på dig, du har inte kommit med något som styrker ditt påstående.

Innan du svarar kan du köra denna quiz, själv fick jag bara ett fel men jag var inte säker:
https://wpln.org/post/can-you-tell-the-difference-between-genuine-and-ai-generated-art/

Du kan också berätta vilka av dessa som fallerar på verkshöjd.
Senast redigerad av expat2021 2023-03-26 kl. 14:28.
Citera
2023-03-26, 13:51
Vad händer om man "rättar" felaktigt med flit?
Citera
2023-03-26, 15:02
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Vad händer om man "rättar" felaktigt med flit?
Fortsättningen på diskussionen blir förvrängd, och det blir mest du som lider, om du inte tycker det är kul att sitta och övertyga en dator om felaktigheter.

I värsta fall bidrar det till sämre kvalité på datan som OpenAI samlar in, men jag hoppas för allt i världen att de har värjt sig mot sådant.
Citera
2023-03-26, 15:05
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ja precis, det verkar så. Har du gjort detta själv då eller? Har du den pluginen?

Nä väntar fortfarande
Citera
2023-03-26, 15:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

En rolig ChatGPT, var när den blev tillfrågad att skriva en Eminemlåt som handlar om katter.

https://m.youtube.com/watch?v=jnQ0zEQPu_A
Senast redigerad av Giant Squid 2023-03-26 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in