2023-03-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det är faktiskt så larvigt att deras larvigheter inne i klubbstugan med sina invigningar till nästa grad som ska kännas spännande för medlemmen som ska få deras motsvarade scoutmärke, med ögonbindel liggande i en kista som kryddan när de lajvar sin fantasy.

Resten har ni själva hittat på och bygger på myten hela tiden om frimureriet fast det inte finns något spännande med dessa gubbar som leker studentförening efter sin examen. Skull and Bones är en studentförening med inslag från frimureriet. De är inte en del av något större och hemligare bara för att ni vill att det ska vara så.

De har själva läckt ut hur alla riter fungerar och kan läsas på Wikipedia. Så de är inte ens mystiska längre endast larviga.
Men kanske är det ni som bygger upp stämningen till dem och utan er så hade de kanske istället varit med i fiskeklubben som är samma sak fast utan larviga ritualer.

Frimureriet är en franchising kan man säga av en föreningsform, logerna i olika länder har inget annan gemensamt än det. Ungefär som att Hells Angels motorcykelklubb är standardmodell för alla andra klubbar som Bandidos. HA är originalet vi kan likna dem med judendomen, sedan kopierade kristendomen och musseldomen organisationsformen, men de är ändå dödsfiender.

Fast det var en dålig liknelse eftersom frimurarna fick en annan roll förr som borgarklassens mötesplats.
Klart de pratar automatiskt i en sådan här grupp om demokrati och att de är lika mycket värda som kungligheterna och jag vet att Rothschildfamiljen sponsrade och hetsade just dem av den anledningen för att de ville avsätta alla kungligheter och ersätta dem med sig själva, men det blir för lång text att gå in på, men nu är det sagt så jag är noga med detaljer och är nog det mest intressanta av den jag nämner i detta inlägg.
För det är just det som gjort att de stämplats av rojalisterna redan då som destruktiva kuppmakare kopplat till Franska revolutionen, sedan har de konservativa rojalisterna kört med det samt fyllt på
och ni kan läsa tråden själva vad ni flummar om som jag just nu satt ett finger på och hur konspirationsteorierna startade samt varför.
Man kan skriva lita och bra, eller mycket som ingen ens orka läsa. Så jag stoppar här.

Frågor på detta eller kritik?
Hela inlägget var så knäppt så omöjligt att ställa någon fråga 😊
Citera
2023-03-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardenhose88
När du är lowrank gör dem lite ritualer i dem husen. Men när du är högt uppe gör man ritualer i grottor och grejer med folk som man offrar.
Du har fel
Var kan man hitta dessa grottor?
Citera
2023-03-25, 09:07
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det är inte så konspiratoriskt som du antyder. Dessutom så är det ju givetvis så att det du tycker är larvigt, enbart är din uppfattning. Att delta i ritualer som innebär att man reflekterar över och försöker förbättra sin egen personlighet är väl bra oavsett om oinsatta tycker det är larvigt eller inte. Ditt prat om Rothschild är klassiska konspirationsteorier. Det finns inget i frimureriet som handlar om maktövertagande.

Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Hela inlägget var så knäppt så omöjligt att ställa någon fråga 😊

Jag frågade inte, jag gjorde en poäng nu visar jag den.
Citera
2023-03-25, 14:53
Medlem
Gardenhose88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Var kan man hitta dessa grottor?

Sök freemason cave exploring
Citera
2023-03-25, 16:23
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Var finns det bevis på att det som försiggår i dessa grottor skulle vara djävulsdyrkan och människooffer? Om vissa loger ibland haft någon enstaka ritual i nån grotta så föreställer jag mig att det inte är något speciellt förutom framförallt miljöombytet. Sannolikt är det inte heller något som kräver högre grad än III, kanske t o m bara grad I. I Sverige har jag inte hört talas om att några loger använder sig av, eller har tillgång till några grottor. Det finns inget i frimureriet i sig som kräver något sådant. Våra frimurarhus är designade att innehålla allt som vi behöver.
Citera
2023-03-25, 16:41
Medlem
Citat:

Det är mästermurare (dvs. de har grad III) så det är inget av höggradssystem eller någon samling av speciellt utvalda frimurare.
https://burnslodge97.com/ har en inbjudan till det.
Citera
2023-03-25, 17:30
Medlem
Gardenhose88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Var finns det bevis på att det som försiggår i dessa grottor skulle vara djävulsdyrkan och människooffer? Om vissa loger ibland haft någon enstaka ritual i nån grotta så föreställer jag mig att det inte är något speciellt förutom framförallt miljöombytet. Sannolikt är det inte heller något som kräver högre grad än III, kanske t o m bara grad I. I Sverige har jag inte hört talas om att några loger använder sig av, eller har tillgång till några grottor. Det finns inget i frimureriet i sig som kräver något sådant. Våra frimurarhus är designade att innehålla allt som vi behöver.

Okej förlåt mig för jag skrev fel. Förlåt
Citera
2023-03-25, 19:38
Avstängd
Jag antar det eftersom jag blev uppmanad att inte säga något…snälla du, asså snälla, säg inget för vi vill, liksom i-i-i inte att folk ska veta vad vi EGENTLIGEN håller på med.

Släng din lokala frimurare under bussen.
Personligen skjuter jag mig hellre än att leva under deras parallellsystem. Hur svag är man inte om man knäböjer för en flottig gubbe som inte ens har ett hov?

Stå på fötterna era små Napoleons. Perversionerna ska vi inte tala om, det ni hört är sant och lite till. Ryktas att Svenska frimurarna var särskilt inblandad i att täcka upp för epstein. Hoppas det inte kommer ut nu när folk tar ett rykte som sanning.

Frimurarna förstörde mitt liv. Den enda entitet som kan godtyckligt hålla folk fånga inom det egna landet. Sovjet skulle vara stolta. Seriöst häng dem på Brunkeberg. Finns inget försvar för deras synder längre. Det man har gjort mot en av mina minsta (omvänt?). Ja… Punkt.
Senast redigerad av Tridnod 2023-03-25 kl. 19:43.
Citera
2023-03-25, 21:47
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag antar det eftersom jag blev uppmanad att inte säga något…snälla du, asså snälla, säg inget för vi vill, liksom i-i-i inte att folk ska veta vad vi EGENTLIGEN håller på med.

Släng din lokala frimurare under bussen.
Personligen skjuter jag mig hellre än att leva under deras parallellsystem. Hur svag är man inte om man knäböjer för en flottig gubbe som inte ens har ett hov?

Stå på fötterna era små Napoleons. Perversionerna ska vi inte tala om, det ni hört är sant och lite till. Ryktas att Svenska frimurarna var särskilt inblandad i att täcka upp för epstein. Hoppas det inte kommer ut nu när folk tar ett rykte som sanning.

Frimurarna förstörde mitt liv. Den enda entitet som kan godtyckligt hålla folk fånga inom det egna landet. Sovjet skulle vara stolta. Seriöst häng dem på Brunkeberg. Finns inget försvar för deras synder längre. Det man har gjort mot en av mina minsta (omvänt?). Ja… Punkt.
Seriöst. Ta dina mediciner.
Citera
2023-03-26, 13:33
Medlem
Psykonaut-s avatar
Söndagar 21.00 på Svt. Tror ni att de är frimurare? Det klär sig väldigt skumt så jag anar att de även är sådana där kist -liggare också för det har man ju hört och folk som ber till djävulen gör det i Norge, Black Metall med smink och kistor som de ligger i.
Okej, vi vet att ni är en hemlig 33-gradig skottebögklubb, när ni låser dörrarna på fredagskvällarna
så ligger ni inte med kläderna på i kistorna hela natten, så korad kan ingen vara.
Citera
2023-03-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Söndagar 21.00 på Svt. Tror ni att de är frimurare? Det klär sig väldigt skumt så jag anar att de även är sådana där kist -liggare också för det har man ju hört och folk som ber till djävulen gör det i Norge, Black Metall med smink och kistor som de ligger i.
Okej, vi vet att ni är en hemlig 33-gradig skottebögklubb, när ni låser dörrarna på fredagskvällarna
så ligger ni inte med kläderna på i kistorna hela natten, så korad kan ingen vara.

Tja det finns väl inget som hindrar en frimurare från att vara dragqueen, på samma sätt som en lastbilschaufför kan vara det. Du kan dock inte dyka upp klädd i drag till ett möte utan det är svart kostym/frack som gäller.
Vet inte vad dragqueens har med black metal att göra dock eftersom det inte ses som speciellt positivt, det finns extremt utspridd homofobi inom black metal scenen. Sminket har ingen koppling till drag kulturen utan är mer relaterad till t.ex. Alice Cooper eller Kiss.
Black metal har heller inte så mycket med frimureri att göra överhuvudtaget, skulle du dyka upp i den klassiska black metal utstyrseln så hade du blivit amodad att byta om. Dessutom så hade djävulsdyrkare inte blivit antagna eller känt sig speciellt välkomna.
33-grader är ett specifikt system som inte riktigt finns i Sverige och det är lite mer komplext än så.
Jag tror inte att de flesta loger har möten på fredagar, många frimurare har familj och liv utanför logen och hade nog haft något att säga om det.
Citera
2023-03-26, 15:45
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Tja det finns väl inget som hindrar en frimurare från att vara dragqueen, på samma sätt som en lastbilschaufför kan vara det. Du kan dock inte dyka upp klädd i drag till ett möte utan det är svart kostym/frack som gäller.
Vet inte vad dragqueens har med black metal att göra dock eftersom det inte ses som speciellt positivt, det finns extremt utspridd homofobi inom black metal scenen. Sminket har ingen koppling till drag kulturen utan är mer relaterad till t.ex. Alice Cooper eller Kiss.
Black metal har heller inte så mycket med frimureri att göra överhuvudtaget, skulle du dyka upp i den klassiska black metal utstyrseln så hade du blivit amodad att byta om. Dessutom så hade djävulsdyrkare inte blivit antagna eller känt sig speciellt välkomna.
33-grader är ett specifikt system som inte riktigt finns i Sverige och det är lite mer komplext än så.
Jag tror inte att de flesta loger har möten på fredagar, många frimurare har familj och liv utanför logen och hade nog haft något att säga om det.
Okej, det där var väldigt Gay som ett svar och vi vet redan så du kan sluta låtsas, det blir bara mer pinsamt och alla skattar åt dig. Även de som igår trodde att styrde hela planeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in