Citat:
Du verkar ha en väldigt naiv och idealistisk bild av hur idrott fungerar. Det låter bra på papper, det där att mötas kvinna mot kvinna, utan påverkan av någon annan.
I verkligheten fungerar det ju dock aldrig så.
En fråga, om vi byter ut Dahlqvist mot Fähndrich. Skulle du då ha tyckt att Moa Ilar skulle ha bromsat och släppt förbi Fähndrich också, för att ge henne chansen att få möta Dahlqvist "kvinna mot kvinna" i "ärlig, sportslig kamp" utan yttre påverkan?
I verkligheten fungerar det ju dock aldrig så.
En fråga, om vi byter ut Dahlqvist mot Fähndrich. Skulle du då ha tyckt att Moa Ilar skulle ha bromsat och släppt förbi Fähndrich också, för att ge henne chansen att få möta Dahlqvist "kvinna mot kvinna" i "ärlig, sportslig kamp" utan yttre påverkan?
Citat:
Så här när det gått några timmar sedan loppet ska jag komma med en rättelse.
Svaret jag lämnade igår var skriven för att vara provokativ. Dumt och jag rättar till svaret nu!
Hade det varit Nadine i Majas situation så tycker jag att Moa skulle spurtat i mål som 2:a.
Hade Nadine varit i Majas ställe och Moa ersatts med en schweisiska som gjorde likadant som Moa så hade jag spontant tyckt att det var fel men efter en kort betänketid insett att det varit rätt handlat.
Slutsatsen blir väl då ungefär att en teamkompis hjälper man om man kan.
Vad jag skrev om Hanna Ö i Kollen stämmer dock rakt av.
Frugan trodde jag hade blivit galen som höll på Röiseland i det läget! :-)