2023-03-25, 23:44
Medlem
Så, en representant för regeringspartiet knullade en kurdhora, betalade för sexet och lät sig sedan utpressas av henne?

Ajaj! Vad säger Storturken om detta, månne? Ser inte bra ut inför beslutet om NATO-medlemskap!
Citera
2023-03-26, 04:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Där av anledningen till att en majoritet av alla som döms för sexköp tas på bar gärning. Då sexköp är ett bötesbrott, fungerar ungefär som en fortkörning, tas du på bar gärning så kan du betala din bot och åka vidare, du kan bestrida den i en ev tingsrättegång. De flesta väljer att avstå och bara betala den, exakt som tex Paolo Roberto gjorde.

Den 1 augusti skärptes straffskalan för köp av sexuell tjänst. Bötesstraffet plockades bort från straffskalan och endast fängelsestraff återstår.
Citera
2023-03-26, 05:54
Medlem
Ändring till Michaela Fletcher

En hel del inlägg för fram att Kjelle är oskyldig och han inte alls har köpt sex. Läs Fup:en, finns länk i den andra tråden. Där framgår klart och tydligt att Kjell bjöd in två kvinnor till sin lägenhet.

Den yngre kvinnan blev slickad och pullad av Kjell. Den äldre kvinnan tog bild av sexakten. Därefter sprutade han sin sperma i ansiktet på den äldre kvinnan. Den äldre kvinnan kom sedemera att utpressa Kjell med bilden på honom "in action". I nära anslutning till sexet swishades ersättning till den äldre kvinnan som skickade vidare delbetalning till den yngre kvinnan. Det rör sig således om två sexköp.

Hoppas att Kjells politiker vänner såsom Michaela Fletcher läser Fupen och inser vilket svin Kjell är och att han ska ut i kylan.
Senast redigerad av Fagelidetbla 2023-03-26 kl. 06:01. Anledning: Fel namn
Citera
2023-03-26, 08:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Stoppa torsken i fängelsehålan där han hör hemma.

Menar ni verkligen det i detta fallet? Nu handlar det ju inte om Berra, Rogge, Ahmed, Slobodan, Gonzales eller Mustafa utan faktiskt om en Moderat Riksdagsman. Ska man verkligen låta en sådan få sitta i fängelse? Nu är han ju inte fälld för något brott, vi får se om han blir det, vi får hoppas på att han får det bästa försvaret.
Citera
2023-03-26, 09:06
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Menar ni verkligen det i detta fallet? Nu handlar det ju inte om Berra, Rogge, Ahmed, Slobodan, Gonzales eller Mustafa utan faktiskt om en Moderat Riksdagsman. Ska man verkligen låta en sådan få sitta i fängelse? Nu är han ju inte fälld för något brott, vi får se om han blir det, vi får hoppas på att han får det bästa försvaret.
Moderaten har själv släppt in luder i landet,när det sen inte blir som tänkt,tar säpo vid?-vem tror du att du är?
Citera
2023-03-26, 09:53
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Denna outtömliga visdomsbrunn. Om vi säger så här, om Samnytt fanns som papperstidning skulle den inte duga att torka sig i arslet med oavsett om du satt på ett utedass med vinterkräksjuka och var utan toapapper.
Ja du slaskmedia likt aftonbladet och expressen går heller inte att torka sig i arslet med. De är nästan ännu värre. Trycksvärtan fastnar och tar sig upp i skallen och förblindar samt påverkar den mentala kapaciteten.
Kanske Kjell läst för många expressen.

Fel dock av en kvinna att utnyttja situationen med Kjelle.
Nu har han förmodligen gjort sitt, men staten är ju en part i domstolen så vi får väl se hur man ser på " misstankarna om sexköp "
Betala taxi och hyran för kvinnan efter sexet är ju inte ett renodlat sexköp antar jag att man kommer fram till eventuellt.

Men jag tror inte Ulf Kristersson vill ha en misstänkt sexköpare med i sitt parti och jag tror inte att Kjell vill vara med i karusellen efter detta.

Han får väl fortsatt hög lön ( fallskärm ) efteråt och kan slösa sina pengar på vad han vill och media kanske låter honom vara så de inte hetsar honom till något obehagligt beslut.
Citera
2023-03-26, 11:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han, om han nu blir dömd, skall självklart ha samma straff som övriga sexköpare.

Endera entledigar han sig själv eller också entledigar statsministern honom hur domen än ser ut.Jag tror inte att Ulf är så oklok att han, nu när folket fått nys om Kjells bravader, kommer att vilja förknippa Moderaterna med sexköp och fittslickarbilder.
Citera
2023-03-26, 12:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Av att döma sitter fnasket i häktet efter det att Kjelle vände sig till SÄPO.
Kjelle har tydligen " hjälpt " fler kvinnor att betala deras hyror, men endast fått en liten kram efteråt som tack, efter knullandet då antar jag. Annars förstår jag inte vad han tänker i ordet efteråt, efter hyresbetalningen, eller efter eventuellt knullande ? Och om det då finns en hel hög med horor han " hjälpt "

Kan ju vara bra om de träder fram också. De kanske inte får göra det, vad vet jag.

Ulf måste väl tycka att det är mycket pinsamt att ha en gubbe i partiet som betalat fler horor, nä förlåt mig jag menar hyror under årens lopp.
Stackars Ulf. Inte roligt att behöva uttala sig i media om andra partivänners bravader.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-03-26 kl. 12:26.
Citera
2023-03-26, 12:36
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Lutar mera åt att kvinnorna tog kontakt med honom och hade sex frivilligt för att just kunna utpressa honom.
Typ en mer suggar dady relation eller dylikt i syfte att pressa honom på mera pengar.

Jag menar det är ju rätt smart egentligen så länge de inte blir för giriga.

Tror ärligt talat att det blir svår att bevisa att han betalt för sex även om det skett indirekt så att säga.
Han har ju erkänt sex. Han har betalat hyra och taxi efteråt. Han ville knulla med andra ord.
Man kan alltså som man komma undan med sexköp om man säger som Kjell.
Jag betalar endast tjejers hyror.
Kjell har ju gjort det fler gånger säger han.

Jag pratade med en advokat förut om just sexköp. 500 kr var tydligen mer som en gåva i lagens underliga paradoxer.

Men självklart kommer hela den här historian på något sätt påverka Moderaterna.
Det går inte att bortse ifrån.
Citera
2023-03-26, 12:56
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ulf tycker nog att hans kollega agerat helt rätt i och med att han vände sig till SÄPO som grep fnasket.

Man ska inte bli utpressad bara för att man hade ett ligg efter ett par drinkar i baren.

Det ska finnas en bild på fnasket som nyanlänt i Sverige och där kungaparet träffar henne.

Har du den bilden och kan du i så fall lägga upp den?
Står i expressen under " pressen på Kjell innan han gick till SÄPO "

Hennes beteende är avskyvärt ja.
Hon skall straffas så att hon inte gör om det. Det skall känns rejält.
Jag personligen tycker inte om kvinnor som utnyttjar män.
Jag skulle aldrig göra så mot en man.

Att Kjell självmant går till Säpo är väl ändå inget Ulf blundar och håller för öronen inför vad gäller resten av historien.
Vi får väl se vad som händer.
Politiker använder ju retorik
Det vill säga pratar fint men egentligen inget erkännande.
Konsten att vad det än gäller finna det som är bäst ägnat för att övertyga.
Ulf använder det och Kjell likaså.
Citera
2023-03-26, 13:06
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Han har ju erkänt sex. Han har betalat hyra och taxi efteråt. Han ville knulla med andra ord.
Man kan alltså som man komma undan med sexköp om man säger som Kjell.
Jag betalar endast tjejers hyror.
Kjell har ju gjort det fler gånger säger han.

Jag pratade med en advokat förut om just sexköp. 500 kr var tydligen mer som en gåva i lagens underliga paradoxer.

Men självklart kommer hela den här historian på något sätt påverka Moderaterna.
Det går inte att bortse ifrån.

Absolut att han svärtar ner både Moderaterna och även Riskdagen som institution. Riktig klantskalle.
Citera
2023-03-26, 13:06
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Han har inte köpt något sex. Han luras och utsätts sedan för utpressning.
Det kan inte du vara helt på det klara med.
Han har betalat taxi och hyra efteråt.
Han har tydligen betalat fler kvinnors hyror.

Vi får väl se hur det kommer att läggas fram framöver.
Man har ju redan börjat skriva mer om kvinnan och beskriver henne som hotfull och hysterisk.
Kjell som ett offer som bara varit snäll och betalat hyror åt kvinnor och fått kramar som tack.

Om Ulf Kristersson ställer upp för en sådan person kan jag tycka att även han är en horbock och att Moderaterna horbockarnas paradis.

Personligen tycker jag att det är sjukt att kvinnor får sälja sex men män inte får köpa sex
Vem skall då köpa det prostituerade säljer.
Nästan som om systembolaget får sälja sprit, men det är en kriminell handling att köpa spriten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in