2023-03-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tillägg: Undrar om hon läser tråden?
Jag tror inte att KF har dessa spår…de höll ju på med CL hela tiden…KF har nog missat detta är min tes🧐
Iom att poliser har slarvat har de INTE kollat ex. alibin…särskilt inte om UA borgar för vissa personer…kanske är så enkelt!!
Jag tror fanimej att tråden kan nått ett genombrott…Polisen inkl KF har helt enkelt inte lyft på alla stenar/gått till botten med ärendet!!!
Okej…har tagit nån bärs men detta känns skarpt alltså😲
Citera
2023-03-25, 23:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Yes…bor i Vaxholm och jobbar som lärare tror jag…såg utifrån namn (gift) vad jag misstänker vara henne…annat efternamn än ”Er” alltså! Det var någon nyligen som skrev att hon gift sig o flyttat dit…eller viceversa😊
Ja just det ja…hon heter Ohl*son eller möjligtvis Ol*son nuförtiden. Chri*stel i förnamn ja…gammal innebandystjärna i IBK Lockerud…de kom väl till elit och ev. SM-Guld tror jag🤔

Så "ultra--mega-hemlig" som ChEr är på sin Facebook-sida ligger det nära till hands att misstänka att det faktiskt är "C" som är "väninnan" som var hos UA den aktuella natten. Kanske är det just hennes koppling till BW som gör att hon är så "ljusskygg"? Om man vet om att man skyddar en mördare genom att man har gett GM i ett av Sveriges mest uppmärksammande försvinnande ett falskt alibi så blir man kanske "ultra-mega-hemlig" per automatik? 🤔

Om nu CrEr även är "exet" som BW hotade och tvingade att ljuga inför polisen kan han kanske kontrollera, påverka och styra henne än idag, vem vet? Psykopater är experter på detta. Kanske räcker det med att han säger att hon indirekt är medskyldig? att UA och fam Andersson kommer få reda på att det är "C" som har ljugit och undanhållit sanningen i alla dessa år. Kanske inte jätteroligt att leva vidare efter ett sådant avlöjande...

ChEr Facebook-sida = Inga bilder, inga vänner, ingen uppgift vart hon kommer ifrån, ingen uppgift vart hon bott, ingen uppgift om familj, syskon, barn, skolgång, utbildning, arbete, etc - Nada!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-25 kl. 23:34.
Citera
2023-03-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så "ultra--mega-hemlig" som ChEr är på sin Facebook-sida ligger det nära till hands att misstänka att det faktiskt är "C" som är "väninnan" som var hos UA den aktuella natten. Kanske är det just hennes koppling till BW som gör att hon är så "ljusskygg"? Om man vet om att man skyddar en mördare genom att man har gett GM i ett av Sveriges mest uppmärksammande försvinnande ett falskt alibi så blir man kanske "ultra-mega-hemlig" per automatik? 🤔

Om nu CrEr även är "exet" som BW hotade och tvingade att ljuga inför polisen kan han kanske kontrollera, påverka och styra henne än idag, vem vet? Psykopater är experter på detta. Kanske räcker det med att han säger att hon indirekt är medskyldig? att UA och fam Andersson kommer få reda på att det är "C" som har ljugit och undanhållit sanningen i alla dessa år. Kanske inte jätteroligt att leva vidare efter ett sådant avlöjande...

ChEr Facebook-sida = Inga bilder, inga vänner, ingen uppgift vart hon kommer ifrån, ingen uppgift vart hon bott, ingen uppgift om familj, syskon, barn, skolgång, utbildning, arbete, etc - Nada!
Kolla Linkedin…tror hon är med där…förra veckan iallafall😊
Citera
2023-03-25, 23:49
Medlem
Citat:
Tillägg:
Din info är intressant!
Citera
2023-03-26, 00:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tillägg: Undrar om hon läser tråden?
Jag tror inte att KF har dessa spår…de höll ju på med CL hela tiden…KF har nog missat detta är min tes🧐

Mm.. om CrEr både är "väninnan" och BW's alibi läser hon nog tråden ibland.
Citera
2023-03-26, 00:45
Medlem
Citat:
Mm.. om CrEr både är "väninnan" och BW's alibi läser hon nog tråden ibland.
Ja absolutly…det hade jag gjort om jag var henne😄
Citera
2023-03-26, 00:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Inte mycket info där heller.
Citera
2023-03-26, 00:49
Medlem
Citat:
Inte mycket info där heller.
Det finns ett par pusselbitar som återstår…men rent spontant känner jag att vi är på rätt spår och att det har varit en lyckad dag för Helena-tråden!
Citera
2023-03-26, 00:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Iom att poliser har slarvat har de INTE kollat ex. alibin…särskilt inte om UA borgar för vissa personer…kanske är så enkelt!!
Jag tror fanimej att tråden kan nått ett genombrott…Polisen inkl KF har helt enkelt inte lyft på alla stenar/gått till botten med ärendet!!!
Okej…har tagit nån bärs men detta känns skarpt alltså😲

Tråden har nått ett genombrott oavsett det du nämner här. Vi är inne på rätt spår, vilseledningen och teatern funkar inte längre, tiden har hunnit ifatt trådens grandiosa ego.
Citera
2023-03-26, 01:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det finns ett par pusselbitar som återstår…men rent spontant känner jag att vi är på rätt spår och att det har varit en lyckad dag för Helena-tråden!

Ja så är det och dom sista pusselbitarna kommer. Nu har det börjat rulla på ordentligt, inget kan stoppa det här nu.

Fokusförflyttning funkar inte längre.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-26 kl. 01:22.
Citera
2023-03-26, 01:08
Medlem
Citat:
Tråden har nått ett genombrott oavsett det du nämner här. Vi är inne på rätt spår, vilseledningen och teatern funkar inte längre, tiden har hunnit ifatt trådens grandiosa ego.
Topp på detta!
Det är såna tider nu…lögner granskas o avslöjas…sanningen kommer att komma fram!!!
RIP HA
Citera
2023-03-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nej, jag håller med dig Skvagg. BW är också GM nummer ett för mig också. Med-GM till honom är för mig rangordnineg : MK, HMJ och Sha*ne P.

Man kan ju undra då varför inte PK och framförallt SuEK ganska omgående går till Polisen då och berättar detta om det tycker att det blir så komprometterande för JF och PU. PK väntar i flera år att säga detta enligt tråden, till och med om man så vill bortom eventuell straffpåföljd mot brott mot griftefriden. SuEk då framförallt som till och med skall ha bevittnat den rivne PU uppe i lägenheten senare under denna natt, då PU säger att han genat genom taggiga buskar rejält på lyset.

Det stämmer nog då att JF kan ha kört dit PK och SuEK till Stadt och lovat och även hämta dem. Därefter blir det mer osäkert vad som hänt. JF kunde ju till och med åkt hem och lagt sig och vägrat vara PKs "springpojk-chaufför". Inte alls omöjligt.

Problemet att tänkas sig dessa två PU och JF i denna ekvation, är att det kan ju aldrig ha känt Helena närmare och de tillhörde definitivt inte bekantskapskretsen. Helena skulle aldrig ha satt sig i deras bil, no way. Denna bil JF hade var också orange, det är ju då inte alls säkert att denna bil stämmer in så bra med vad killarna på Hällristningsvägen sett.

Dessa två PU och JF känns fel för mig, det blir konstlat i så fall ett rent överfall, nej det tror jag inte på. Vad gäller PK och beträffande var han var på denna tid är att han enligt tråden var en manipulativ, ljugande knarkarskalle. Det är ofta så i sådana här kretsar att man ljuger mycket för att i mångt och mycket rikta strålkastarljuset bort från deras egna skumma göranden och bekymmerslöst rikta detta ljus mot någon annan i dessa missbrukskretsar. Inte ovanligt.

SuEk som normal person med skinn på näsan och jämnårig med Helena fanns där med PK i denna historien, varför har det då inte hänt mera av denna historien då ?
Håller helt med dig här!

Gällande att "man" tycker att något rätt och riktigt berättat av Kräm#er gör honom mer trovärdig är, enligt mig, blajblaj.
Människor som konstant ljuger, snackar skit, de brukar ha någon uns av sanning för att binda ihop sina historier och få dem mer trovärdiga. De brukar inte snacka rakt igenom skit. Halvsanningar brukar gå hem och det verkar som det lyckas med vissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in