2023-03-26, 00:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Tack, men skulle vilja se själv.

Edit. Har kollat en snutt på SvTs klipp och jag är väl blind men ser inte att Maja snubblar till förrän Hennig dumt nog försöker klämma sig emellan där det inte går. Såå nära norskan framför är Dahlqvist inte heller. Kanske behöver gå till Specsavers.

Det syns inte där.
Senast redigerad av HerrGickhan 2023-03-26 kl. 00:11.
Citera
2023-03-26, 00:09
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men nu vet ju varken du eller jag om hon använder den medicinen även idag.

Varför skulle en 24-åring ta medicin för att påskynda puberteten? Vid den åldern har man passerat den för länge sedan.
Citera
2023-03-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
https://www.svt.se/sport/langdskidor/avslojar-dramat-efter-kraschen-hon-skrek-bara-mitt-namn
Ja, tack. Såg det just och la till det i mitt inlägg ovan. Ser inte det du ser men har inte örnblick.

Skulle gärna ha velat se hela heatet bara för att.

Det här är för mycket drama för mig. Lägg ner skiten.
Citera
2023-03-26, 00:16
Medlem
Citat:
Det syns inte där.
Va? Det var precis det klippet som du länkade som jag kollade på strax innan. Var syns det då?
Citera
2023-03-26, 00:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja, tack. Såg det just och la till det i mitt inlägg ovan. Ser inte det du ser men har inte örnblick.

Skulle gärna ha velat se hela heatet bara för att.

Det här är för mycket drama för mig. Lägg ner skiten.

Vad som händer är att Dahlqvist slinter till och tappar fart strax innan klippet på SVT. Det krävs ju så lite när det går så fort. Hela den situationen är ju något som händer varje gång, alltså att åkare kraschar eller får staven avslagen. Dramat är ju trots allt att hon skriker till Ilar och att Ilar sedan väljer att ge henne andraplatsen.

Citat:
Va? Det var precis det klippet som du länkade som jag kollade på strax innan. Var syns det då?

Jag skriver ju att det inte syns. Där kommer de ju in när AKS säger att Dahlqvist tappat fart.
Citera
2023-03-26, 00:24
Medlem
Citat:
Vad som händer är att Dahlqvist slinter till och tappar fart strax innan klippet på SVT. Det krävs ju så lite när det går så fort. Hela den situationen är ju något som händer varje gång, alltså att åkare kraschar eller får staven avslagen. Dramat är ju trots allt att hon skriker till Ilar och att Ilar sedan väljer att ge henne andraplatsen.

Jag skriver ju att det inte syns. Där kommer de ju in när AKS säger att Dahlqvist tappat fart.
Jag såg att du skrev det. Skulle vilja se hela. Trodde det var med eftersom du länkade. Ursäkta att jag är så dum.
Citera
2023-03-26, 00:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det är väl inte så konstigt?

Nyare forskning har ju antytt att just den medicinen kan ha en anabol effekt.

Det finns mediciner som funkar lika bra men som inte innehåller dessa substanser.

.
Älskar det där: "nyare forskning"
Bara ett dumhuvud kan uttala sig så.
Eller har vi en riktig expert i tråden på detta område???
Det kan ju inte uteslutas.
Vi förväntar oss i så fall flera forskningsresultat.
Annars: Lägg ned.
Skistad är bra. Punkt slut.
Citera
2023-03-26, 00:29
Medlem
Äh, struntar i det här nu. Vi får se vad som händer med det här.

Så korkat gjort.
Citera
2023-03-26, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Älskar det där: "nyare forskning"
Bara ett dumhuvud kan uttala sig så.
Eller har vi en riktig expert i tråden på detta område???
Det kan ju inte uteslutas.
Vi förväntar oss i så fall flera forskningsresultat.
Annars: Lägg ned.
Skistad är bra. Punkt slut.
Andas.

Så, lugn och fin nu.
Vad ska man kalla forskningsresultat som i relativ närtid har presenterats? "gammal forskning"?
Begriper du inte vad uttrycket innebär så kan man ju undra vem som förtjänar epitet "dumhuvud". :-)

Om du hade haft intresse så finns det det presenterat ett sådant resultat i trådar om skidåkning och Skistad men du verkar bara "hoppa in" och tycka saker.
Ditt oförskämda sätt gör att jag inte söker rätt på den rapporten utan du får bemöda dig själv att hitta den.

Om, jag säger OM, du hade bemödat dig om att läsa inlägg i den här tråden så hyllar jag Skistad.

Kom gärna tillbaka med synpunkter när du satt dig in i diskussionen.
Citera
2023-03-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Varför skulle en 24-åring ta medicin för att påskynda puberteten? Vid den åldern har man passerat den för länge sedan.
kanske för att medicinen även används i andra syften än att påskynda puberteten?
Citera
2023-03-26, 00:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag såg att du skrev det. Skulle vilja se hela. Trodde det var med eftersom du länkade. Ursäkta att jag är så dum.

Jag länkade utan att kolla på det eftersom jag har hela sändningen. Du ser i alla fall själva kollisionen i det klippet.
Citera
2023-03-26, 00:52
Avslutad
Citat:
kanske för att medicinen även används i andra syften än att påskynda puberteten?

Läser man pressmeddelande så blev medicinen Skistad fick gitt i 2012. Men det är klart att hon i dag njuter en extrem fördel av tabletter som inte står på WADA lista som hon fick för 10-11 år sedan när hon var 13-14 år.
Och detta var info det norska skidforbundet gick ut med själv. Något som är vanligt att göra för en nation som "myglar och fuskar". (Läsas med ironi).
Senast redigerad av Sportsidioten 2023-03-26 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in