2023-03-25, 22:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Lev som du lär så får du respekt - get it ?

Hade det varit två norskor som gjort detta och en svenska som förlorat cupen på det hade du inte alls tyckt att det var rätt.
Citera
2023-03-25, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så i din värld ska de andra åkarna vara någon sorts »rättskipare« på eget bevåg? Om inte Ilar stannat upp och släppt förbi Dahlqvist hade inte den senare gått vidare. Vill du se mer sådant beteende framgent? Tycker du att det är bra för längdåkningen?

Vem har kört bort en opponent?
Du såg inte loppet?
Varför yttrar du dig då?

Klart att om man kan rätta till ett fel som begåtts så gör man det även om det kostar på för en själv.

Nu såg Moa till att Maja och Nadine kunde mötas i en ärlig fight om cupen.
Maja var starkast och vann cupen.
Hon visade dessutom att hon var god för en fjärde plats i finalen.
En värdig vinnare.
Citera
2023-03-25, 22:31
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Delat brons?

Hand i hand?

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag spår att Fähndrich slipper spisa pain riche framöver. FIS har ju även sitt huvudsäte i Schweiz.

Antagligen.
Citera
2023-03-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weberdude
Jo Maja "vann" för att en annan svenska körde fulspel och blev diskad, sen är ärendet skickat till FIS för utredning, så det är inte klart ännu

Mitt fetade
Sant.
Moa gjorde en Zlatan och tog ett rött kort....
Citera
2023-03-25, 22:32
Medlem
Citat:
Hade det varit två norskor som gjort detta och en svenska som förlorat cupen på det hade du inte alls tyckt att det var rätt.

Jodå du menar att en svenska skulle haft en trekant med två norskor eller vad ?
Citera
2023-03-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag förstår inte varför du envisas med att antyda att Hennig körde på Dahlqvist med flit.
I det här fallet spelar det ingen roll om det var medvetet eller ej(jag har inte påstått att det var medvetet), resultatet blev att Maja togs ifrån chansen att tävla om cupen.
Nu gjorde ju Moa så att denna händelse blev betydelselös och att dom fick göra upp om cupen i en ärlig kamp, kvinna mot kvinna.
Citera
2023-03-25, 22:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du såg inte loppet?

Vem körde bort en opponent? Jag såg loppet, men du har uppenbarligen tittat på något annat.

Tycker du att andra åkare ska påverka resultatet varje gång någon faller?
Senast redigerad av HerrGickhan 2023-03-25 kl. 22:37.
Citera
2023-03-25, 22:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Jodå du menar att en svenska skulle haft en trekant med två norskor eller vad ?

Det märks att du inte vågar erkänna att du aldrig skulle ha accepterat detta om det hade varit någon annan nation som gjort det så att en svenska förlorade på det.
Citera
2023-03-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Sportsligt är att alltid göra sitt bästa i varje situation. D.v.s. raka motsatsen till det Ilar, uppmanad av Dahlqvist, gjorde idag.
Hon rättade till en incident som ställde Maja utan chans att tävla om det.
Moa tyckte, liksom jag, att det mest sportsliga är att låta åkarna göra upp om det i ett "rent" lopp.
Citera
2023-03-25, 22:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hon rättade till en incident som ställde Maja utan chans att tävla om det.
Moa tyckte, liksom jag, att det mest sportsliga är att låta åkarna göra upp om det i ett "rent" lopp.

Tror du att Ilar hade gett Fändrich samma fördel om det vore hon som knäckte staven på upploppet? Hade du gillat det lika mycket?
Citera
2023-03-25, 22:38
Medlem
Citat:
Det märks att du inte vågar erkänna att du aldrig skulle ha accepterat detta om det hade varit någon annan nation som gjort det så att en svenska förlorade på det.

Alla får stå upp för sej själva.
Gör som Halvarsson och heja på honom du.
Jag håller mej på den vinnande sidan så du kan gå vidare......i en ny tråd kanske.
Citera
2023-03-25, 22:38
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
I det här fallet spelar det ingen roll om det var medvetet eller ej(jag har inte påstått att det var medvetet), resultatet blev att Maja togs ifrån chansen att tävla om cupen.
Nu gjorde ju Moa så att denna händelse blev betydelselös och att dom fick göra upp om cupen i en ärlig kamp, kvinna mot kvinna.

Moa gjorde så att en incident, som är en accepterad del av tävlingsformen sprint, blev betydelselös genom att bete sig på ett sätt som inte är en accepterad del av tävlingen och som är emot de regler man accepterar när man ställer upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in