2023-03-25, 20:53
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Såg også at Maja sabbade det till for sig själv med obalans og felskär og forlorade all fart så at de andra uforskylt kom på henne bakfra, og at det var årsaken til stavbrottet.
Det visste hun jo själv, men Moa kunne ikke vite noe om va som var orsaken.
Nu er jeg virkelig ikke sikker lenger. Moa blev altså tilropad att stanna upp av Maja, som som hade klantad det till for sig själv... hmmm...
Citera
2023-03-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Just det. Maja ropade på Ilar på upploppet. Den här cupsegern smakar allt mer o mer avdankad böcklingpastej. Kan Maja sova gott inatt?

Lider med Fähndrich.

Är du stukad på riktigt , har du ingen kamrat i livet som står upp för dej ?
Ditt resonemang faller platt och fort i min värld.
Citera
2023-03-25, 20:56
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Argument? Det var ett kallt konstaterande. Det var du själv som drog slutsatserna och jag förstår att polletten ändå ramlande ner.

Knappast. Man måste inte starta krig för man är nationalist. Du vet det innerst inne eller så är du helt hjärntvättad av DN och andrs sverigehatande blaskor.

Du måste gå med på att byta ut din egen befolkning annars är du nazist! ett typiskt argument som kommer från sådana som dig.
Citera
2023-03-25, 20:56
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Kanske lite sen kommentar med tanke på att tävlingen gick av stapeln för flera timmar sedan?

Men, bättre sent än aldrig antar jag.
Tänkte inte på det... 🙄
Varit upptagen hela dagen med annat och högg.
Citera
2023-03-25, 20:57
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Du vet att tävlingen redan är avslutad va....
Japp, nu vet jag. 🙄
Citera
2023-03-25, 20:57
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Finns väl inget att diskutera om dig. Du ser vad jag skrev och jag förklarar varför.

Vad gör du för tolkning om Ilars agerande?

Varför kommer du att heja extra på Ilar i morgon?

Du vill alltså inte höra varför jag tycker din beskrivning av mig är felaktig? Tal om att ha en bestämd uppfattning om rätt eller fel.
Citera
2023-03-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Just det. Maja ropade på Ilar på upploppet. Den här cupsegern smakar allt mer o mer avdankad böcklingpastej. Kan Maja sova gott inatt?

Lider med Fähndrich.

den moraliska vinnaren är Fähndrich, hon körde själv utan hjälp av lagkamrater som lägger sig. Om vi nu även lägger till att Maja ska "betala/dela vinstpengarna" med Ilar för det, så är det ju definitivt något som måste utredas av skidförbundet som otillbörlig matchfixning
Citera
2023-03-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ja, cykel, F1 och Ski Classic är lagsporter med utpekade huvudtävlande och hjälpryttare. Det handlar ju om att begränsa konkurrensen så att de tävlande faktiskt deltar på olika villkor. Hur någon kan tycka att det är en bra tävlingsform kan man fråga sig. Tittar man på den idé som utmärker de olympiska spelen så uttrycks den sålunda:
I OS är det inte viktigast att vinna utan att delta, det viktigaste i livet är inte att segra utan att kämpa väl.
Anbringar man detta på dagens gyckelspel så är det uppenbart att för det svenska laget var det viktigaste att segra, inte att alla kämpade väl.

Kul att du nämner OS. Tänkte precis på skiatlonen i OS i Vancouver där Johan O drog stor fördel av att övriga svenskar bromsade och jobbade för att Johans utbrytning skulle hålla hela vägen. Väldigt tydligt att alla i laget inte gjorde sitt bästa även om det inte hände på upploppet. Kommer inte håg att det var så många då som var emot att vi tog guld och brons i det loppet. Tog kanske Johan upp det i studion idag?
Citera
2023-03-25, 20:59
Medlem
Citat:
Finns ingen som varit flera längder före mitt på upploppet, tittat sig bakåt och bromsat för att en annan ska hinna förbi.
Östberg som bromsade för att nån ledare skrek på henne för att hon skulle släppa förbi Steira?
Citera
2023-03-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Många tänkvärda synpunkter. Möjligen håller jag inte med dig fullt ut, men nästan.

Nä, jag räknar inte med medhåll här, knappt i nåt av det jag skriver
Citera
2023-03-25, 21:01
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponti
Kul att du nämner OS. Tänkte precis på skiatlonen i OS i Vancouver där Johan O drog stor fördel av att övriga svenskar bromsade och jobbade för att Johans utbrytning skulle hålla hela vägen. Väldigt tydligt att alla i laget inte gjorde sitt bästa även om det inte hände på upploppet. Kommer inte håg att det var så många då som var emot att vi tog guld och brons i det loppet. Tog kanske Johan upp det i studion idag?

Hade också det i åtanke, men i det fallet får de andra deltagarna ta på sig en del av skulden. De kunde faktiskt ha gått om svenskarna och kört på lite grand själva, men ingen tog något initiativ utan lät svenskarna styra som de ville.
Citera
2023-03-25, 21:02
Medlem
PerniWhas avatar
Helt off, varit upptagen med annat hela dagen så tänkte inte steget längre när jag lade kommentaren. Får tacka de som har koll och påpekat min fadäs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in