Det är klart att det var osportsligt av Ilar, och det går inte att utgå ifrån att Maja hade spurtat förbi Ilar om hon hade haft hela stavar.
Maja säger att hon inte tvingade nån av de andra tjejerna att köra för henne. Ändå säger Moa i intervjun efteråt att hon hör Maja skrika hennes namn. Jag antar att det sker på upploppet.
Det är väl ändå tillräckligt för att ge en åkare framför samvetskval. Jag förstår Moa, annars hade hon sannolikt blivit utstött av lagkamraterna.
Mycket skitsnack hade det iallafall blivit.
(Som en parentes kan ju nämnas att i stort sett alla här inne var rörande överens om att Linn Persson gjorde rätt i att snuva Elvira Öberg på masstartscupsegern förra året. Nu hade Persson inte helt koll på läget, men dom båda var efteråt inne på att göra det bästa när det är tävling. (Vi ska inte diskutera skidskytte här. Det är bara lite märkligt att flera här nu inte ser nåt problem med dagens händelse.))
Det är även lite märkligt av Maja att skämta om att hon ska ge bort en stor procent av bonusen. Särskilt när cupen är säkrad. Jag tolkar det inte som skämt, knappast Ilar heller.
Ribom blev nog sexa både genom taktik och en sämre dag. Taktiken väger antagligen lite tyngre.
Lite stolpe ut för Anger, mest hela tiden. Regelrätt diskning, även om den känns lite fånig. Han kommer igen nästa säsong.
Kul för Calle.
Synd att Wille inte åkte avstannande och gav bort sin bronspeng på 5-milen. Lagkörning liksom.
Kul för Skistad.
Tråkigt att läsa om alla dopinganklagelser i tråden och att flera av er länkar till samma tidningsartikel, utan att ens läst mer än rubriken. Ännu tråkigare att läsa negativa kommentarer kring hennes utseende. Undrar vad era flickvänner skulle tycka om dom fick reda på det...
Jag tycker hon är skön i segerintervjuer.
Tråkigt för Ilar.
Att hon kände sig manad att ge upp en plats i semi.
Tråkigt för Fähndrich.
Eftersom incidenter i sprint händer mest hela tiden så hade hon ju väldans otur att det just idag av alla dagar skulle vara en svenska som låg före Maja i spåret.
Karlsson & Lundgren försvann i bruset.
Om Skistad kommer in med samma form nästa säsong som hon visat nu blir det intressant att se svenskornas taktik. Om dom inte väljer att gå över till ski classics.