2023-03-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
För Ms del tror jag att det står och faller med vad J sagt om vad som komma ska. Så låg begåvning så att hon inte skulle kunnat räkna ut det OM hon funderat, tror jag inte på. Däremot tror jag inte att hon tänkte så långt. Hon trodde på J.

MH var säkert rädd, vare sig hon deltog i mördandet eller ej. JJ hade 2 år på sig att smälta ner MH så att hon kunde styra henne. Det är vad jag tror. MH hade valt(?) värsta tänkbara person som vän.
Citera
2023-03-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Gällande dunsarna: Det är inte helt omöjligt att grannarna har misstagit sig på tiden då dunsarna hördes. Det verkar makabert om JJ gick ut i trappen och åkte till Donken bara några få minuter efter att hon hade strypt TT till döds.

Grannarna sa ju att det inte gick så lång tid emellan dunsarna och att J lämnade lägenheten 02.46.
Man kanske att MH reste sig 02.19 och mordet skedde då.
Citera
2023-03-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
För Ms del tror jag att det står och faller med vad J sagt om vad som komma ska. Så låg begåvning så att hon inte skulle kunnat räkna ut det OM hon funderat, tror jag inte på. Däremot tror jag inte att hon tänkte så långt. Hon trodde på J.

Jag har själv blivit lurad av en manipulativ och narcissistisk jävel. En vän, jag kände mig fruktansvärt obegåvad och lurad efteråt.
I efterhand tycker man sig att man borde sett alla tendenser.

Men man ska inte glömma att dem är jävligt bra på att manipulera, det är på ett sätt som är så långt bortanför ens egna tankebanor så det är svårt att föreställa sig deras ondo.

Så bara där så gick väl både TT och MH på JJs goda sätt den kvällen.
Citera
2023-03-25, 15:34
Medlem
sheforests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag har fått gå tillbaka och kolla upp saker flera gånger efter de nämnts i tråden, problemet är kanske just att vi sträckläste hela skiten?

Jo precis. Tror vi är många som inte kunde låta bli att sträckläsa hela FUP i och med de många frågetecken som fanns :P
Citera
2023-03-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag är otroligt okunnig på svenska rättsystemet och domar,
Om de döms för mord och får livstid, är det 10 år exakt? Finns det något annat straff för mord?
Griftefridsbrottet, läggs det på i år?

Tror att du vet en hel del
Mord kan vara allt mellan 14, 18 och livstid. Grovt gravfridsbrtt (som i detta fall) kan rendera ända upp till 4 år. Man har skärpt lagstiftningen därvidlag.
Senast redigerad av zilvereko 2023-03-25 kl. 15:53.
Citera
2023-03-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Ja, sen har ju mycket JJ gjort konstaterats som sjukt så vem vore förvånad 😨
Men det verkar ändå på grannarna som att det var snart efter dunsarna som dörren öppnades och stängdes ett par gånger och sen kom hon i trappan.
Hennes första plan blev ju att flytta cykeln..

De lär ha anlänt till JJs lägenhet runt 02.05. Tror inte alls att de satt och pratade i köket i en halvtimme. TT visades ju runt i lägenheten och sånt brukar vanligtvis ske ganska direkt. Vid visningen av badrummet blev TT överfallen och mördad.

Det är därför jag tror att mordet skedde vid 02.10-02.15. Vi får väl se vad Rullman säger om tiden.
Senast redigerad av zilvereko 2023-03-25 kl. 15:49.
Citera
2023-03-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Normal vikt och längd jovars. Men både längre och tyngre än många.
Hon har en fin kropp inget fel på den . Inte snyggt med kvinnor utan former
Citera
2023-03-25, 15:54
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Grannarna sa ju att det inte gick så lång tid emellan dunsarna och att J lämnade lägenheten 02.46.
Man kanske att MH reste sig 02.19 och mordet skedde då.

Jag utgick från bekräftade tider från mobiler och google, lade till grannarnas vittnesmål, och räknade bakåt.

Det kan självklart variera med någon/några minuter, grannarnas uppgifter kan diffa något, men av det vi vet så var de i lägenheten 40-50 minuter innan mord.

02.38 Dunsar
02.40 Granne: ringer på hos JJ, hör sparkar vid dörr
02.41 Granne: går ner
02.41-02.44 TT: dör sannolikt under denna tid
02.42-02.44 Granne: enl uppgift hemma tre minuter, hör dörr öppnas och stängas och steg
02.45-02-46 Granne: öppnar dörr, pratar kort med JJ i trappuppgång
02.47 Granne: tar på sig kläder och skor
02.47: JJ: till lägenhet igen, tar med TT-mobil
02.47: TTs telefon förflyttar sig BEKRÄFTAT
02.48 JJ: startar McDonaldsappen BEKRÄFTAT (troligtvis direkt i bil, granne ser mobilaktivitet)
02.48 JJ: åker från lägenhet BEKRÄFTAT
Citera
2023-03-25, 15:56
Medlem
Citat:
Med största sannolikhet är grannarna nyckelvittnen. Så, javisst.
Han som skjutsade JJ till McDonalds ska vittna
Citera
2023-03-25, 15:56
Medlem
Citat:
De lär ha anlänt till JJs lägenhet runt 02.05. Tror inte alls att de satt och pratade i köket i en halvtimme. TT visades ju runt i lägenheten och sånt brukar vanligtvis ske ganska direkt. Vid visningen av badrummet blev TT överfallen och mördad.

Det är därför jag tror att mordet skedde vid 02.10-02.15. Vi får väl se vad Rullman säger om tiden.

Nä jag vet inte vad jag ska tro men för nig är det mest ologiska att det skedde direkt.
Ingen av deras storys är speciellt trovärdiga.

Ska se om jag kan leta upp uppkopplingstid pår JJ på hennes wifi sen.
Borde finnas, om inte nån snabb rackare här redan nosat fram det 🙏
Citera
2023-03-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Ja det skulle rimma bättre med tiden.
Men visst kan det varit så att MH rusat upp.

Eller så finns det nåt i det MH säger med att hon låste in sig. Motade in och fällde TT, låste dörren och kastade sig på henne... MH stod utanför och kom inte in.

JJ visste nog att hon inte kunde lita på att MH ville skada nån så jag har svårt att tro att hon skulle sitta och hålla i armarna om TT är helt i underläge och låtit TT dö framför hennes ögon.

Ja jag har funderat på varför just i badrummet. Ett så trångt utrymme? Eller var det just för det var svårt för T att komma undan där .
Citera
2023-03-25, 16:00
Medlem
TheTerminators avatar
För en dryg timma sedan publicerades en artikel på Vetlanda-posten där Sven-Erik Alhem (tidigare överåklagare), yttrar sig angående att Rullman endast valt att åtala för mord och grovt gravfridsbrott.

Här är två korta citat, saxat ur det som skrivs. Källa: Vetlanda-Posten.

"Åklagaren har dock valt att åtala båda för mord, utan alternativa brottsrubriceringar.

Men det är inte det centrala, poängterar Sven-Erik Alhem, som är ordförande för Brottsofferjouren och tidigare överåklagare. I stället är det viktiga hur åtalet är formulerat".

och längre ner i artikeln:

"Allmänheten har en väldig tilltro till brottsrubriceringen. Men det är ointressant ur domstolens synvinkel, säger han.
De (domstolen) är bara bundna av själva gärningsbeskrivningen, så om den täcker in alternativa brottsrubriceringar, är det fullt tillräckligt
".

Så det bör med andra ord inte ens behöva gå så långt som att Rullman lägger in alternativa brottsrubriceringar först i Hovrätten, kan man tolka det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in