2023-03-25, 15:13
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ilar diskad. Osporstligt uppträdande.

Helt rätt.
Citera
2023-03-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Det står så i det officiella resultatet. Hänvisning till regel 223.1.1, som verkar vara helt godtycklig.

Passar säkert på att statuera ett exempel när det inte spelar nån roll, så de kan peka på det senare.

Men det är konstigt när folk inte blivit diskade för samma sak tidigare,
Citera
2023-03-25, 15:14
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Är ju märkligt. När skall man avgöra när någon lägger sig och när någon bara blir trött? Är ju ingen klar gränsdragning till skillnad från många andra regeltillämpningar.

Hon gjorde det lite för uppenbart när hon hela tiden såg sig om och alldeles för tydligt slutade kämpa.
Citera
2023-03-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Passar säkert på att statuera ett exempel när det inte spelar nån roll, så de kan peka på det senare.
Någon (Ostro?) påpekade att det hade diskats för liknande i finska cupen.
Citera
2023-03-25, 15:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Hon gjorde det lite för uppenbart när hon hela tiden såg sig om och alldeles för tydligt slutade kämpa.

Jag tycker inte man skall tillämpa en regel om det kräver godtyckliga bedömningar.
Citera
2023-03-25, 15:17
Medlem
t0xx0ms avatar
FIS har regler "ON THE PREVENTION OF THE MANIPULATION OF COMPETITIONS":

https://assets.fis-ski.com/image/upload/v1536910200/fis-prod/assets/FIS_Rules_on_the_Prevention_of_the_Manipulation_of _Competitions.pdf

Det har varit snack tidigare om att dessa på något sätt kan vara applicerbara.
Citera
2023-03-25, 15:17
Medlem
Tittade på Angers.. det är lite väl övertydlig han är i fria stilen. Förstår den. Även om det är surt efter att ha blivit fälld. Den regeln är ju väldigt tydlig, och finns inga undantag. SKulle man släppa där så blir det väldigt godtycklig gränsdragning.

Ilar´s tycker jag är konstigare eg. Men ok, det kanske har ändrats regler efter de tidigare uppmärksammade fallen.
Sprint är ju väldigt elak mot utövare på så sätt att om någon annan begår ett regelbrott som sabbar för dig, så är det fortfarande troligen kört för dig även om de blir diskade eller varnade.
Citera
2023-03-25, 15:18
Medlem
Citat:
Jag tycker inte man skall tillämpa en regel om det kräver godtyckliga bedömningar.
Alla regler kräver väl mer eller mindre godtyckliga bedömningar?
Citera
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:

Det var nog ingen godtycklig bedömning. Alla kunde se vad Ilar gjorde, och dessutom har hon ju erkänt det helt öppet.
Citera
Medlem
Som vanligt då. När Norge gör det är det ok. Om någon annan gör det är det diskning. Uppå det måste vi stå ut med KSS's hånflin varje gång efter målgång. Det är KUL med längdskidåkning!
Citera
2023-03-25, 15:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Udda om det faktiskt blir så. De som gjort så tidigare år har inte diskats. Men detspelar väl heller inte så stor roll denna gången så de gör det väl därför kanske.

Hon som försökte åka in mellan de två svenskorna och bröt MD´s stav, ingen konsekvens där?

Vilka har gjort så tidigare? Jag kan inte påminna mig någon som så tydligt gjort det Ilar gjorde. Upplys mig om vilka.

Sedan tror jag att det gäller att faktiskt gå utanför sin egen nationalistiska låda. Hade alla som nu tycker det var jättebra gjort varit lika positiva och tyckt samma sak om det hade varit en svensk åkare som blivit offer på samma sätt som nu Fähndrich blev?
Citera
2023-03-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
FIS har regler "ON THE PREVENTION OF THE MANIPULATION OF COMPETITIONS":

https://assets.fis-ski.com/image/upload/v1536910200/fis-prod/assets/FIS_Rules_on_the_Prevention_of_the_Manipulation_of _Competitions.pdf

Det har varit snack tidigare om att dessa på något sätt kan vara applicerbara.
Denna regel bör väl kunna appliceras?
Citat:
3.2.3 Failing in return for a Benefit (or the legitimate expectation of a Benefit,
irrespective of whether such Benefit is in fact given or received) to perform to the
best of one's abilities in an Event or Competition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in