2023-03-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Han har ju råd att investera dessa pengar och eventuella sparade pengar på att vinna emot dumpen i rätten. skulle vara intressant att se om den här mannen kan utnyttja sin intelligens på rätt sätt.
Ni överskattar professorslöner. Utan föredragspengar och publiceringar är den knaper.
Senast redigerad av VVVulpes 2023-03-25 kl. 10:53.
Citera
2023-03-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barre
bästa som kunde hända..han kom inte undan!
Citat:
Professorn är verksam vid en högre institution.

Arbetsgivaren skriver till Expressen att de har inlett ett personalärende efter händelsen. Under tiden stoppas mannen från att undervisa.

”Vi har tagit del av det som har publicerats. Vi har inlett ett personalärende, under tiden som det pågår så kommer den anställde inte bedriva undervisning eller på annat sätt ha kontakt med studenter. I övrigt kan vi inte kommentera någonting då det här för oss är ett personalärende som omfattas av sekretess.”

Expressen har sökt professorn.
https://www.expressen.se/nyheter/professorn-ville-mota-upp-14-aring-hemskt-sot/
Citera
2023-03-25, 10:57
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Tack för länken och nej, mannen finns inte i mitt grannskap tack och lov.

Han må vara efterbliven med det är ingen förmildrande omständighet för barn som drabbats av honom som förövare.

Han är fullt kapabel att göra Youtube-klipp, chatta på olika sajter, stämma träff med barn, socialt interagera och är sexuellt aktiv.
Då är man farlig för barn och skall stoppas.

Han säger i videon att han bytt namn, stämmer det eller är det bara något han hittat på?

Gäddan jagar barn på nätet och i videon avslöjar han att han är anklagad för att ha förgripit sig på sin bror. Han försöker nedgöra brodern som mindre trovärdig men här känner jag att det ligger en eld bakom röken…
Vi leker med tanke att du har rätt och att han ljuger om sin bror och allt annat han säger i videon också. Då betyder det att han är otroligt duktig på att ljuga och manipulera. Beter sig nästan som en hänsynslös psykopat. Är det troligt att det är så. Vad säger ditt sunda förnuft är det så. Personligen är jag tveksam.
Citera
2023-03-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vi leker med tanke att du har rätt och att han ljuger om sin bror och allt annat han säger i videon också. Då betyder det att han är otroligt duktig på att ljuga och manipulera. Beter sig nästan som en hänsynslös psykopat. Är det troligt att det är så. Vad säger ditt sunda förnuft är det så. Personligen är jag tveksam.
Jag är inte tveksam
Citera
2023-03-25, 11:14
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag är inte tveksam
Som sagt jag tvivlar på att han är så kapabel till att ljuga och manipulera men jag kan ha fel.
Citera
2023-03-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nåväl, nu arbetar professorn på Södertörn = han kanske inte identifierar sig som pedofil.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
En sida som verkar logga Dumpens gäddor:
https://www.facebook.com/wehuntudown.arg.5

https://www.facebook.com/kriminellt gör det i viss mån.
Citera
2023-03-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Som sagt jag tvivlar på att han är så kapabel till att ljuga och manipulera men jag kan ha fel.

Men snälla, 4-åriga barn är fullt kapabla att ljuga och manipulera, och det är givetvis den här nissen också.
Citera
2023-03-25, 12:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Ni överskattar professorslöner. Utan föredragspengar och publiceringar är den knaper.

Ligger inte snittlönen på runt 70 000 kr?

Låter inte särskilt knapert för att stå och orera med viftande armar.
Citera
2023-03-25, 12:21
Medlem
fululfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Det var helvete vad gäddfabriken levererar gäddor nu, produktionen verkar gå på maxfart👀 snart når vi #242💥
242 måste ju tonsättas av Front 242s klassika låt "Headhunter" som ju egentligen borde bli Dumpens officiella låt med denna passande refräng:

"ONE: You lock the target. TWO: You bait the line. THREE: You slowly spread the net. FOUR: You catch the man."

Gäddhunter.
Citera
2023-03-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ligger inte snittlönen på runt 70 000 kr?

Låter inte särskilt knapert för att stå och orera med viftande armar.
För de som vekar inom medicin kan det nog göra det, humaniora och samhällsvetenskap, not so much.
Citera
2023-03-25, 12:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
För de som vekar inom medicin kan det nog göra det, humaniora och samhällsvetenskap, not so much.

Vad ligger snittlönen på där då?
Citera
2023-03-25, 12:35
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsad
Men snälla, 4-åriga barn är fullt kapabla att ljuga och manipulera, och det är givetvis den här nissen också.
Men lille vän, alla vet att fyraåringar kan ljuga. Men nu handlar det om RickiRomaRommin är kapabel att ljuga och manipulera trovärdigt. Det är det min argumentation handlar om. Ljuga och manipulera övertygande kräver en viss intelligens som RickiRomaRommin uppenbarligen saknar enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in