2023-03-25, 02:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-folkvalda-WEF
Har insett det sedan länge, en meningslös slakt av vita män över oviktiga områden i östra Ukraina.

Hålla Bakhmut med tusentals skadade och döda soldater för Ukraina i veckan? Det är ett medvetet folkmord.

Putin och Zelensky är med på det hela, finns mycket mäktiga krafter som vill driva detta krig vidare. För dem är ryska eller ukrainska män inget värda.

Ja slakten av ryssar är ganska onödig. Men Putin tycker att det är bra att hans söner dör ut. Det finns hela byar och små städer i Ryssland där det helt saknas män.
Citera
2023-03-25, 02:01
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det du skriver är fullständigt logiskt. Jag å min sida tror att de kommer skicka några kärnvapenrobotar vid ett eventuellt nederlag, mot Ukrainsk mark, just för att markera - det som inte vi får, ska ni inte ha heller. Då har man redan dragit tillbaka trupper och svarta havsflottan.

Tack!

Jag tror inte de kommer använda några ifall de förlorar bara som någon hämd, men risken finns ju tyvärr. Tror de i så fall satsar på Krimhalvön och därmed förstör för andra att nyttja den.

Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Helt rätt. Det där var ingen analys det, utan mer utav den exakta verkligheten. Bugar och tackar för det. Du fick med allt som gör att tjatet om kärnvapen skall stanna vid Medvedevs twitterföljare och inget mer

Tack!

De fyller nog en större funktion oanvända än använda. Oanvända fyller de trots allt en stor funktion genom att kunna hota med dem (även om de förvisso hotat alltför för många gånger nu varför det inte biter så bra längre). Men om inte annat kan det kanske påverka den inhemska opinionen? Eller så kanske de olika makthavarna hotar med det i ett försök att ställa in sig hos Putin genom att bevisa sin patriotism och övertygelse att de ser kriget som ett ödeskrig där inget pris är för högt?
Citera
2023-03-25, 02:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Titta på dessa videor och fråga dig vem som får pisk:

https://twitter.com/NOELreports/status/1638653497385050115
https://twitter.com/rammstein_fella/status/1638994372862660625
https://twitter.com/PaulJawin/status/1638999380001804300

Vilken masslakt av ryssar. Det är ju helt bisarrt.

Det är bara en tidsfråga innan det är total game over för ryssarna, om de fortsätter att dö i denna takt.

Modern krigsföring alltså, det är något annat...Ryssland förstår kanske inte riktigt än vad de gett sig in på.
Citera
2023-03-25, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Tack!

Jag tror inte de kommer använda några ifall de förlorar bara som någon hämd, men risken finns ju tyvärr. Tror de i så fall satsar på Krimhalvön och därmed förstör för andra att nyttja den.

Tack!

De fyller nog en större funktion oanvända än använda. Oanvända fyller de trots allt en stor funktion genom att kunna hota med dem (även om de förvisso hotat alltför för många gånger nu varför det inte biter så bra längre). Men om inte annat kan det kanske påverka den inhemska opinionen? Eller så kanske de olika makthavarna hotar med det i ett försök att ställa in sig hos Putin genom att bevisa sin patriotism och övertygelse att de ser kriget som ett ödeskrig där inget pris är för högt?

Putin är den som inte lyssnar på varken deras hets eller någon annans. Det får vi ju ge honom. Så där blir inga kärnvapen använda med honom bakom knappen som du säger. Sedan är det inte första gången en militärkupp har genomförts i Ryssland om så, och inte heller revolution. Förra militärkuppen användes inga kärnvapen, och inte heller under sönderfallet utav Sovjet. Då var de dessutom långt mycket mer "stolta" än nu. Så du har rätt. De används endast som hotbild sedan Nagasaki.
Citera
2023-03-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Modern krigsföring alltså, det är något annat...Ryssland förstår kanske inte riktigt än vad de gett sig in på.
De tror sig vara säkra på det och därför står de handfallna när resten av världen skakar på huvudet åt dem. Ryssland själva tror att de utför modern krigföring och det är det som är deras akilleshäl. De förstår helt enkelt inte världen utanför sin egna uppdaterade 60-talsversion som de blint följer som den moderna tidens agenda
Citera
2023-03-25, 02:20
Medlem
Citat:
Tack!

Tack!

Nä, vi får hoppas att de blir oanvända. En del hävdar att kärnvapen är totalt onödigt, bara ett politiskt vapen. Det stämmer ju i det stora hela. Hoppas att även nutida Ryssland tänker lika.

Soviet levde i sin egen värld men angående andra stormakter var de beräkneliga, man ville behålla status quo. Många är nog osäker om nutida Ryssland är lika beräkneliga.
Citera
2023-03-25, 02:21
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Problemet för Putin är att Ryssland är väldigt stort. Skulle nåt område få för sig att bli självständiga så är det inte helt lätt för Putin att göra nåt då han har de flesta trupperna i Ukraina och ett inbördeskrig skulle liksom inte fungera. Och helt osannolikt att det skulle inträffa är det inte. Ryssland har redan mängder med republiker som har olika grad av autonomi. Så de har redan en självständig organisation från början. Nu tror jag inte det kommer hända just ju men framöver vet man ju aldrig. Börjar en republik så kanske fler följer och då rasar Putins korthus snabbt.

Jo det stämmer. Men vad jag förstått har Putin sett till att även de regionala ledarna är lojala med honom, liksom att alla verklig opposition krossad regionalt. Men visst jag instämmer, det är nog största faran för Putins Ryssland. Men då dessa republiker är i sammanhanget ganska glesbefolkade och avlägsna så kommer det inte innebära att Ryssland krackelerar utan försvagas något.
Citera
2023-03-25, 02:24
Medlem
Citat:
Har insett det sedan länge, en meningslös slakt av vita män över oviktiga områden i östra Ukraina.

Hålla Bakhmut med tusentals skadade och döda soldater för Ukraina i veckan? Det är ett medvetet folkmord.

Putin och Zelensky är med på det hela, finns mycket mäktiga krafter som vill driva detta krig vidare. För dem är ryska eller ukrainska män inget värda.

Du tänker inte att kriget är den aggressiva parten? Typ att den som försöker erövra ett annat land har ansvar att dra tillbaka sina trupper, än de som försvarar sitt folk, land, levnadssätt?
Citera
2023-03-25, 02:31
Medlem
Citat:
Jo det stämmer. Men vad jag förstått har Putin sett till att även de regionala ledarna är lojala med honom, liksom att alla verklig opposition krossad regionalt. Men visst jag instämmer, det är nog största faran för Putins Ryssland. Men då dessa republiker är i sammanhanget ganska glesbefolkade och avlägsna så kommer det inte innebära att Ryssland krackelerar utan försvagas något.

Givetvis är det så. Det är ju inte bara politiker på riksplanet som åkt på en näsknäck, eller nackskott. Byggder uti landet utan befolkningsunderlag kommer ingen utifrån stödja och om de reser sig på egen hand är de lätta att hålla ned. Problemet är om Leningrad oblast reser sig exempelvis. Folkmängden ger makt.
Citera
2023-03-25, 02:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Sibiriens regioner bör han inte oroa sig över, men kaukasus kokar ständigt under ytan. Efter att ryska militären förudmjukats och kollapsati Ukraina kan jag se nya försök till självständighet från dessa regioner.
Citera
2023-03-25, 02:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Hej, är det du som fått nattpasset! Kul jag har inte sett dig förut, men Välkommen!

Men är det i så fall en svaghet? I demokratier ska journalister kritisera och granska hur makten sköter sitt jobb, så det är väl tvärtom en enorm styrka ifall det fungerar att göra det i Ukraina mitt under ett brinnande krig. Hade skarp kritik mot kriget och hur det sköts framförts i rysk media hade den stängt ner direkt och journalisterna fängslats. Vilket således medför att det blir väldigt svårt att förbättra de missförhållanden som föreligger.
Citera
2023-03-25, 02:54
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vilka vidriga och fula Z-orcher! Är de genetiskt skadade allihopa...eller är det drickande föräldrar som skapade dessa varelser? Vi får hoppas att UAF-hjältarna eliminerar alla dessa så vi slipper att se dem här i Sverige!

https://twitter.com/wartranslated/status/1639390679670374403

Jävla lipsillar är vad de är.
Vad trodde de att de skulle göra i Ukraina? Ha picknick?

Nä, om Ryssland hade haft lite framgång och inte bara blivit slaktade som djur så hade de nog allt njutit av att mörda civilbefolkning, våldta barn och sno tvättmaskiner.
Hoppas varenda en av de orcher i klippet slutar på en åker som gödsel som deras andra kamrater som inte bara sitter och trycker som rädda hundar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in