Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Desperation ifrån Putins sida, blandat med att sätta sina egna väl, framför nationens. Ren egoism och makthunger dvs. Det är det enda logiska jag kan tänka mig. Det visar även att han som person.., inte känner samma sak för sitt folk som tex Zelensky.
Putin kan nog sin historia även, borde veta med sitt förflutna inom FSB om hur Kina ser på "ting och tang". Kanske även inbillar sig.., att Xi kommer att vara lika lätt att handskas med som statsöverhuvuden ifrån Eu ?
Men resten utav toppskiktet Kreml, hur ser de på saken ? Det sägs ju att det var
ytterst få i kretsen som var invigda i det hela med att en invasion utav Ukraina skulle ske. Det visar även att Putin inte är en lagspelare, när "djärva" beslut skall tas. Han vet bäst. Samma svaghet som hos Trump.
Det
bör finnas kritiska tankar hos dessa, och riskerna med vart det egna fosterlandet är på väg. Jag hoppas (inte bara för Ukraina, utan även för Rysslands bästa) att en kupp förbereds..
Ja. Jag håller med.
Och det kan mycket väl vara så som du skrev att Putin mfl underskattar Xi mfl.
Att de gör samma misstag som de gjorde med "Väst" förra året.
Hybris och desperation tillsammans.
En kombo som lätt resulterar i "feltänk" eller "error".
Och jag tror säkert många är djupt skräckslagna i RU när det gäller att bli beroende av Kina.
(På tal om det så läste jag en kul grej i höstas där rysk media ogenerat "mopsade" mot Kina
pga att de var sura för att Kina inte "gjorde dem till viljes" över något.
Ska se om jag kan hitta artikeln senare.
Rysk media hade då medvetet lagt in Japanska flaggan i bakgrunden i ett repotage om Kina
istället för den Kinesiska flaggan, hahaha.
Och kinesiska folket blev SUPER argt och det höll på bli "bråk".
Det slutade med att klagomålen ledde till en ljum ursäkt att det var ett misstag... my ass!!!
Det var garanterat sanktionerat uppifrån. :=)