2023-03-24, 13:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Såvida du inte kan presentera data på motsatsen så tänker jag anta att utvecklingen för övriga Lightning wallets är något liknande eller åtminstone inte negativ, för jag ser inte varför det skulle vara någon skillnad.
Haha! Ska jag bevisa en negativ ståndpunkt igen? Du är helt från vettet.

Som sagt, du argumenterar som så att gud måste existera eftersom jag inte kan bevisa att denne inte finns.
Citera
2023-03-24, 13:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Haha! Ska jag bevisa en negativ ståndpunkt igen? Du är helt från vettet.

Som sagt, du argumenterar som så att gud måste existera eftersom jag inte kan bevisa att denne inte finns.
Som vanligt när man ber dig presentera belägg för vad du hasplar ur dig. Det är lätt att vifta bort dina åsikter när du inte klarar av att backa upp dom.

Tillsvidare så kvarstår faktumet att Lightning betalningar växer lavinartat hos WoS med snart 1 miljoner betalningar i månaden, vilket invalidiserar ditt dumma påstående om att "Ingen använder Lightning i praktiken".
Citera
2023-03-24, 14:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Som vanligt när man ber dig presentera belägg för vad du hasplar ur dig. Det är lätt att vifta bort dina åsikter när du inte klarar av att backa upp dom.

Tillsvidare så kvarstår faktumet att Lightning betalningar växer lavinartat hos WoS med snart 1 miljoner betalningar i månaden, vilket invalidiserar ditt dumma påstående om att "Ingen använder Lightning i praktiken".
Jag fortsätter att hävda att ingen använder lightning-nätverket och diverse custodial-tjänster som påstår sig göra det, exempelvis Strike, har ingenting med saken att göra.

Hur användningen av nätverket har förändrats över tid kan vi enkelt se i de grafer jag postade lite tidigare. Där har inte mycket hänt sedan 2021.
Citera
2023-03-24, 14:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag fortsätter att hävda att ingen använder lightning-nätverket

Ok.

Tror övriga nu kan bilda sig en egen uppfattning hur det ligger till med den saken. Alla får tro vad dom vill, även du...
Citera
2023-03-24, 15:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ok.

Tror övriga nu kan bilda sig en egen uppfattning hur det ligger till med den saken. Alla får tro vad dom vill, även du...
Om du "betalar" via lightning från en custodial wallet så har du egentligen varken använt eller betalat via lightning. Det är företaget som sköter din wallet som har gjort det. Det känns lite ohederligt i så fall att påstå att nätverket växer om det bara är ett fåtal stora spelare som sköter folks betalningar mellan varandra.

Det låter också som raka motsatsen till vad både bitcoin och lightning har påstått sig erbjuda.
Citera
2023-03-24, 15:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Om du "betalar" via lightning från en custodial wallet så har du egentligen varken använt eller betalat via lightning. Det är företaget som sköter din wallet som har gjort det.
"ok"

Alla får som sagt tycka som dom vill.
Citera
2023-03-24, 15:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
"ok"

Alla får som sagt tycka som dom vill.
Varför är du så förtjust i custodial-tjänster för övrigt? Du som ogillar banker och andra mossiga finansiella institut. Det går inte riktigt ihop.

Förespråkar du alltså institutioner som kan bestämma över dina kontoinnehav och transaktioner?
Citera
2023-03-24, 16:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför är du så förtjust i custodial-tjänster för övrigt? Du som ogillar banker och andra mossiga finansiella institut. Det går inte riktigt ihop.

Förespråkar du alltså institutioner som kan bestämma över dina kontoinnehav och transaktioner?
Att jag är förtjust i custodial tjänster är något som DU påstår, inte jag. Så jag skall inte behöva förvara ditt påstående.
Citera
2023-03-24, 16:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Att jag är förtjust i custodial tjänster är något som DU påstår, inte jag. Så jag skall inte behöva förvara ditt påstående.
Du gör konstant reklam för dessa, t ex Strike och Wallet of satoshi (löjligt namn, för övrigt). Varför gör du det, när de är rakt motstridiga jämfört med dina andra teser som du driver parallellt?
Citera
2023-03-24, 16:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Du gör ju reklam för Strike direkt i din signatur också. Förutom alla hundratals inlägg du gjort för att marknadsföra den där kepskillens upptåg och beskrivningar om hur lysande det är för bitcoin.

Hur går det ihop egentligen? Ska bitcoin vara "decentraliserat" och "ocensurerbart" eller vad? Om du tycker det så kan du inte samtidigt vara en förespråkare av dessa tjänster. Det innebär enorm kongnitiv dissonans.
Citera
2023-03-24, 17:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du gör konstant reklam för dessa, t ex Strike och Wallet of satoshi (löjligt namn, för övrigt). Varför gör du det, när de är rakt motstridiga jämfört med dina andra teser som du driver parallellt?
Du missförstår (medvetet som vanligt, för annars har du inget att diskutera). Jag gör reklam för att användandet av Lightning växer på flera olika sätt. Just denna gång var det data från WoS. Hade jag haft data från de andra Lightning klienterna så hade jag använt dem, ok?

Tror inte jag nämnt WoS förut, så att "jag konstant gör reklam för dem" är ytterligare ett exempel på din oärlighet.
Citera
2023-03-24, 17:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du missförstår (medvetet som vanligt, för annars har du inget att diskutera). Jag gör reklam för att användandet av Lightning växer på flera olika sätt. Just denna gång var det data från WoS. Hade jag haft data från de andra Lightning klienterna så hade jag använt dem, ok?

Tror inte jag nämnt WoS förut, så att "jag konstant gör reklam för dem" är ytterligare ett exempel på din oärlighet.
Svårt att komma runt det faktum att du förespråkar helt motstridiga idéer men det är väl förväntat så länge båda är ”bra för bitcoin”. Dock pinsamt.

Extra pinsamt att du inte ens kan erkänna att du är en stor förespråkare av strike, när den åsikten ifrågasätts.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-03-24 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in