2023-03-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Om en stormakt som Ryssland skaffar sig våldsmonopol på det territoriuim man utropat som eget, jag då är saken ett faktum, oavsett om det erkänns eller ej. Dt är ju precis det Ryssland sysslar med. han följer folkviljan i oblasterna efter deras folkomröstningar, där en överväldigande majoritet ville tillhöra Ryssland. Respekterar du inte folkviljan?

Enligt folkviljan så röstande en majoritet till att tillhöra Ukraina. Det har du fått länkat till åtskilliga gånger. Respekterar du inte folkviljan? Eller anser du att etnisk rensning och påhittade val som Ryssland sysslar med är det som ska gälla? "Den starkes rätt" som du säger ska gälla, dvs krig, folkmord och lögner, vad har det med folkvilja att göra?
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Du är ju helt tappad!

Antingen spelar du bara dum för att provocera annars är du ju en jubelidiot?

Du gillar inte demokrati? Folket i oblasterna vill ju tillhöra Ryssland. De har blivit illa behandlade i USA-styrda Ukraina.
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Vad det säger mig? Att USA är desperata eftersom de håller på att tappa världsherraväldet. Det säger mig också att avmilitariseringen av Ukraina går bra.
Uppenbart är du bara ute efter att sabotera tråden med dina lögner och tramsande.
Citera
2023-03-24, 15:37
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
De fyra oblasterna i öst är ju ryskt territorium sedan några månader. Har du missat det helt?

Men det är inte ryska Du vet internationellt erkända gränser . Missade du den punkten ? Eller spelar du bara och postar strunt för att nå kvoten för idag ?
Citera
2023-03-24, 15:37
Medlem
Citat:
Vad det säger mig? Att USA är desperata eftersom de håller på att tappa världsherraväldet. Det säger mig också att avmilitariseringen av Ukraina går bra.

Ukraina har mer soldater och utrustning nu än innan kriget. Ryssarna är tvungna att ta fram utrustning från 40-talet. Avmilitariseringen av Ryssland går rasande fort nu.
Citera
2023-03-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Egentligen är det extremt stor humor att pro-ryska foliehattar tror att Kina ska riskera sin redan dåliga ekonomi genom att ställa sig på rysslands sida i kriget

Av cirka 20 punkter som diskuterades så handlade 2 om tv produktion. Misstänker att de ska krossa väst genom att exportera Drotten och Gena till Kina....
Citera
2023-03-24, 15:39
Medlem
Citat:
Om en stormakt som Ryssland skaffar sig våldsmonopol på det territoriuim man utropat som eget, då är saken ett fullbordat faktum, oavsett om det erkänns eller ej. Det är ju precis det Ryssland sysslar med. De följer folkviljan i oblasterna efter deras folkomröstningar, där en överväldigande majoritet ville tillhöra Ryssland. Respekterar du inte folkviljan?

Dessutom vet inte ryssen vad ordet folkvilja innebär. För dem är det synonymt med att följa någon annan så länge man inte behöver bry sig själv eller för att undvika en semester i ett gulag. Du pratar om ryssar precis som om att de vore ett utvecklat fritänkande folk. Du ser ju varje dag hur den iden fallerar i Ukraina. Även om du sitter med förhoppningar om västs förfall så innebär det ju inte att du kan hitta på saker för att undvika sanningen
Citera
2023-03-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Enligt folkviljan så röstande en majoritet till att tillhöra Ukraina. Det har du fått länkat till åtskilliga gånger. Respekterar du inte folkviljan? Eller anser du att etnisk rensning och påhittade val som Ryssland sysslar med är det som ska gälla? "Den starkes rätt" som du säger ska gälla, dvs krig, folkmord och lögner, vad har det med folkvilja att göra?
Det roliga är att skulle den starkes rätt gälla, alltså den världsordning Putinrunkarna strävar efter, skulle USA och EU vinna alla dagar i veckan i allt – militär styrka, ekonomi, innovationsförmåga... ja, exakt allt!
Citera
2023-03-24, 15:41
Medlem
raskenss avatar
Nån har smygrökt igen på en ryskt försvarsanläggning

https://twitter.com/Heroiam_Slava/status/1639161793409867776?t=OwG8BucoIlhvSUws8z9lBw&s=19
Citera
2023-03-24, 15:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Du drar fel slutsats, den rätta är att Kina tänker inte backa Ryssland i själva kriget. Men man "tackar och tar emot" olja, gas, och annat för rea-priser.
Citera
2023-03-24, 15:42
Medlem
Citat:
De har heller inte fördömt det, så det tolkas som ett indirekt medgivande. Kina vill ju ha Taiwan och har Rysslands stöd där.

Ja, vilken tur att de har Rysslands stöd! Vad taiwaneserna själva vill spelar ju ingen roll då. Har man bara Rysslands stöd så! Hahahahaha....humor på hög nivå.
Citera
2023-03-24, 15:45
Medlem
Nu blir det åka av läser jag på RT
Citat:
The Ukrainian military is poised to unleash a massive offensive against Russian troops in the coming weeks, which will stun the global community, a US adviser to Kiev's top general claimed on Thursday.

Gråtrunkande vatniks i kommentarerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in