Citat:
Ursprungligen postat av
Justice.Hackerz
Jag får inte ihop det här med tiderna. JJ säger att hon vad jag kan utläsa mer eller mindre omgående visar TT runt i lägenheten eftersom hon inte varit där.. redan i badrummet fäller hon henne och tar ett stryptag på 10sek.
MH påstår att de satt sig i köket och hon i vardagsrummet eller sovrummet.
Skulle enligt JJs utsago tumultet och strypning skett omgående så känns det inte som att det går ihop med 0230-0245. Så där bör det vara en minst sagt och uppenbart påhittad version?
Borde snarare varit 0205-0215 som senast då om de var på väg hem 0148 när TT pratade med sin pojkvän.. vet inte hur långt dem kommit när dem pratade..
Jag har också tänkt i samma banor. Vad jag kunnat se verkar man anta att de var framme hos JJ runt kl. 01.51 (JJs telefon positionerar sig vid Storgatan 71).
Hittar följande information i FUP:en om deras rörelsemönster mellan hemkomst och McDonalds.
"
Både Johannas och Majas telefoner saknar användaraktivitet efter kl. 01:50, till dess att den återupptas vid kl. 02:49.
Däremot registrerar Majas telefon rörelser genom Hälsa applikationen vid kl. 01:52 och därefter
vid kl. 02:19 och 02:43, men ingenting däremellan.
Kl. 02:19:39 rörelse 23,62 meter genom 33 steg.
Kl. 02:43:33 rörelse 28,75 meter genom 48 steg.
Johannas telefon registrerar rörelser vid kl. 02:46:22 på 52,58 meter genom 71 steg.
Kl. 02:56:31 positionerar Johannas telefon vid McDonalds. Enligt Google Maps tar det cirka 6 minuter med bil till McDonalds från Storgatan 71. "
Detta ger ju dock inte hela sanningen, då rörelse inte detekteras om man lagt ifrån sig telefonen. Vilket ju verkar ju vara fallet med JJs lur fram till avfärden mot Donken.
Kan man tänka sig att MH däremot haft sin telefon på sig under denna tid? Jag har annars lite svårt att se varför hon skulle välja att hämta/bära telefonen vid två specifika tidpunkter då hon inte ska ha använt den.
Om så är fallet skulle det ju kunna tyda på att MH varit fysiskt passiv mellan 01.52 - 02.19 samt mellan 02.19 - 02.43 och mordet bör ju troligtvis ägt rum inom något av dessa två tidsspann. Troligen inom det första enligt JJs redogörelse, men grannarna verkar väl å andra sidan ha hört dunsarna runt kl. 02.30 (även om åsikterna går isär lite där)?
Någon som vet hur känslig rörelsemätaren är i "Hälsa"? Hur många steg krävs för att rörelse ska registreras?
Tycker ni ovar talar för eller emot MHs delaktighet/närvaro i badrummet?