2023-03-24, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att betala 65 000:- är ett erkännande av sexköpet, kommer det inte att lagföras eftersom gärningsmannen i nästa steg utsatts för utpressning? Hade inte riksdagsmannen begått ett brott så hade utpressningen aldrig kunnat ske. Riksdagsmannen har definitivt problem med både moral och förstånd som låter sig hamna i ett läge där han kan pressas på pengar. En makthavare som är så lättmanipulerad kan inte sitta kvar.

Att säkerhetspolisen inför någon sorts ”sekretess” för att dölja att en kriminell folkvald har så dåligt omdöme är ytterst märkligt, för med makten och pengarna borde det även följa krav på transparens och personligt ansvarstagande av den som låtit sig väljas.

Håller med om allt, förutom att jag inte tror att Säpo gör det för att skydda riksdagsmannen specifikt. Det mesta Säpo arbetar med är naturligtvis under sekretess på grund av rikets säkerhet. Så klart deras utredning är under sekretess. Men utredningen lär visa mannens svaga omdöme och han kommer få avgå varken han döms för sexköp eller ej, p.g.a att han låtit sig utpressas. Han är en säkerhetsrisk.
Citera
2023-03-24, 07:24
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Nja alltså han är ju uppenbarligen också sexköpare.
Den uppgiften kommer enbart från utpressaren, en kriminell psykopat som redan gjort två volter på kåken. Trovärdigheten är nära noll.
Citera
2023-03-24, 07:26
Medlem
K-Glitchens avatar
Nu blir jag konfunderad.

Har inte riksdag/regering bestämt att det ska vara olagligt att betala pengar för att få nyttja en kvinnas kropp?

Personligen tycker jag att det borde vara lagligt eftersom dom på nåt konstigt jävla sätt bestämt att det är lagligt att sälja sex men inte att köpa? Hur fan tänker man då liksom?

Denne person som sitter i ett av Sveriges finaste ämbete ska naturligtvis bli skild från alla sina uppdrag inom svensk politik. Han borde dessutom få stå vi en offentlig skampåle en dag på sergels torg och bli allmänt bespottad som den hycklare han är. Jag hoppas han förlorar allt han äger och har.

En JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-bonus vore om det vore nån från C.
Citera
2023-03-24, 07:31
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draklust
En riksdagsledamot som låter sig utpressas kan absolut inte vara kvar, direkt hot.
En riksdagsledamot som låter sig våldtas då? Eller en riksdagsledamot som låter sig misshandlas i hemmet?

Finns det fler kategorier brottsoffer som är olämpliga? För något olagligt verkar han ju inte gjort. Det var en uppenbar honeytrap, fokus borde ligga på om det finns främmande makt bakom eller om det ”bara” är en yrkeskriminell fitta som agerat random.

Det här kommer kanske som en överraskning, men riksdagsledamöter är generellt sett vanliga människor, med ett vanligt liv, vanliga lustar och drifter, inte moraliskt högstående programmerade robotar. Jag vill inte ens ha den typen av politiker.

Moralpolis finns inom islam, märkligt hur många som förespråkar detsamma i Sverige.
Citera
2023-03-24, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
För jävligt att de sekretessbelägger fanskapet med tanke på att vi bekostar hans horköp.
Gissar det har att göra med den allmänna hotbilden mot Sverige med anl. av kriget. Man vill se om det finns ryzz-kopplingar till pressen mot en riksdagsledamot.
Citera
2023-03-24, 07:37
Medlem
Det här är intressant ur flera aspekter.

Dels har vi sexköpslagen. Känns lite som politikern har betalat för sexet och inte för hyra o taxi.
Sedan har vi SÄPO. Hur kommer det sig att riksdagsledamöter har en egen polis de kan kontakta? En polis som prioriterar brott mot just "viktiga" personer?
Man kan även undra hur riksdagsledamöter tänker. Politikern borde ha förstått att det dras psykfall till deras person. De utsätter sig själva för risken att bli utpressade. Är det lämpligt att ha sådana personer på säkerhetsklassade tjänster?

Varför är personen hemlig i media?
Paulo Roberto blev uthängd direkt.
Citera
2023-03-24, 07:57
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draklust
En riksdagsledamot som låter sig utpressas kan absolut inte vara kvar, direkt hot.

+1. Av nån jävla förortsbrud också.
Läskigt om något företag eller någon höjdare har något på honom..
ska uffe betala bötfällningar på miljontals kronor från statskassan då för att hålla det tyst för att inte skada partiet?
Vidrigt hur lågt mitt förtroende för de folkvalda blivit. Vi lever i en diktatur kära vänner
Citera
2023-03-24, 08:12
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Riksdagsman köpte sex och blev utpressad (2023-02-22)" -► "Riksdagsman pressades på 65 000 kronor efter sexnatt (2023-03-22)".

/Mod
Citera
2023-03-24, 08:16
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Ehhhh... Varför tystar man vem det är och låter den gå utan repressalier?
Och använder SäPo som maffia gäng istället för ta polisvägen som alla andra.. Pablo Roberto fick sin pasta ratad men högt uppsatta politiker glider räkmacka och får njuta av korruptionen.
Paolo Roberto gick ut själv med att det var han som åkt dit. Hans namn var inte i tidningen innan det. Stod bara "känd person" eller liknande. Typ som i det här fallet.
Citera
2023-03-24, 08:19
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Paolo Roberto gick ut själv med att det var han som åkt dit. Hans namn var inte i tidningen innan det. Stod bara "känd person" eller liknande. Typ som i det här fallet.

Namnet kommer komma ut förr eller senare, partiet, media och riksdagen vet vem det handlar om.
Pablo blev cancelled pga sexköpet och den "dåliga kvinnosynen". Tycker det tillämpar berörd politiker också
Selektiv cancelkultur ser inte bra ut, framförallt inte när det kommer från regeringen
Citera
2023-03-24, 08:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Nu blir jag konfunderad.

Har inte riksdag/regering bestämt att det ska vara olagligt att betala pengar för att få nyttja en kvinnas kropp?

Personligen tycker jag att det borde vara lagligt eftersom dom på nåt konstigt jävla sätt bestämt att det är lagligt att sälja sex men inte att köpa? Hur fan tänker man då liksom?

Denne person som sitter i ett av Sveriges finaste ämbete ska naturligtvis bli skild från alla sina uppdrag inom svensk politik. Han borde dessutom få stå vi en offentlig skampåle en dag på sergels torg och bli allmänt bespottad som den hycklare han är. Jag hoppas han förlorar allt han äger och har.

En JÄTTE-JÄTTE-JÄTTE-bonus vore om det vore nån från C.

Rättegången handlade inte om sexköp, utan om utpressning. Utpressning är ett allvarligt brott med fängelse på straffskalan, under det att sexköp är ett tämligen trivialt brott med böter som kan utställas efter en förenklad rättsprocedur.

Det kanske blir en sexköpsprocess, men det tror jag inte. Det var tydligen två kvinnor uppe i riksdagsmannens övernattningslägenhet, men en av dem verkar ha gått under jorden.
Citera
2023-03-24, 08:27
Bannlyst
Fram med namnet.. Varför dett skyddade av politiker som köper sex? När Justierminister Lennar köpte Banrnhoror, så försvarade Palme honom, så DN fick pudla.

Sosse korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in