2023-03-24, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu såg jag inte efterlyst men hörde ett uttalande av Rullman för ett par dagar sen
Han sa att J redogörelse stämmer bättre än M efter de bevis som finns
Och han stod fast vid att M medverkat i mordet

Så jag vill tro på att Rullman har bevis

Tror det grundar sig i att Rullman inte tror på MHs förklaring att hon sov och inte var medveten om att JJ dödade TT i lägenheten och att JJs förklaring om MHs medverkan stämmer in på försvarsskadorna på TTs kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Såklart hon ljuger om de 10 sekunderna. Var nog snarare 100 sek. Men självklart är det hennes försvar för att få det till en olyckshändelse. Sen var det väl så att det inte fanns kräk i lungorna?

Det stod kräk i lungorna. Det jag var förvånad över var att jag har för mig att tungbenet var intakt. Konstigt om hon blev strypt. Och det här som JJ sa om att TTs tunga kom ut och hon lät konstigt. Kan det stämma att JJ bara ströp henne 10 sek och att TT precis då kräktes och fick ned i lungorna, pga av strypningen, och kvävdes av dessa....?

JJ har verkligen så många gånger pratat om att döda. Försökt bränna inne folk och det inte funkat. Nu så dog en person och säkert mycket fortare och med mindre våld än hon tänkt att det skulle krävas. Så hon har nog megaångest. Inte för att Tove är död men för att hon inte kom undan. Att hon inte var smart nog och hunnit planera bättre.
Citera
2023-03-24, 01:18
Medlem
ziracorns avatar
Och ska dom verkligen använda en "stegräknare-app" som bevis i ett litet utrymme på 46 kvadrat, då spyr jag i MH:s ställe... Hulk!
Citera
2023-03-24, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jasså? Vilken medicin finns det mot psykopati, enligt dig?

Läs om psykofarmaka.
Citera
2023-03-24, 01:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Läs om psykofarmaka.

Mot psykopati?

Medicin för att få empati? Spännande.

Jag känner flera stycken som skulle behöva den medicinen.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-03-24 kl. 01:39.
Citera
2023-03-24, 01:46
Medlem
Reviewss avatar
Grannarnas iakttagelser och J:s berättelse som hon sent omsider presenterar som sanningen, går inte alls ihop.

01:51 anländer alla tre tjejer till J:s bostad. Samtliga mobiltelefoner kopplar upp sig. Strax innan, kl 01:49, har T haft ett kortare samtal med sin pojkvän varefter hon parkerar sin cykel och de går upp till J.
"Alla tre går in i lägenheten och Johanna visar Tove runt då hon inte varit i lägenheten innan."

18/10 Förhör med J:

Sammanfattning:
enligt J sitter J och T alltså i köket efter visningen av lägenheten och pratar ut. T ber J om ursäkt. J vill här ge intryck av att vara den som är mån om att lösa dispyter eftersom hon annars får ångest. Hon påstår att T tidigare har varit väldigt anklagande men att hon nu har en bra ton.
M kommer ut i köket och säger att hon mår illa; se Hälsoapplikation 02:19 (33 steg). M hade enligt J låg energi och var slö.
Strax därefter kramas de och skiljs åt.

J:s version av Badrummet:

I den inledande versionen ses J byta ut T mot M, med vissa justeringar. Här är det M som sparkar mot väggen efter att ha ramlat på duschstängerna som rasslar till.
Strumpor tas här av för att M har spytt ner golvet.
J går sedan ut för att köpa mat till M.

Efter ytterligare ett antal förhör fullspäckade med ihärdiga lögner, förnekanden och försök till misstänkliggöranden gentemot både grannen och M, bestämmer sig J äntligen för att lätta på sitt fastfrusna hjärta.

De sista förhören med J:
Tar av sig ytterkläderna, alla tre går ganska direkt till vardagsrummet, T visas runt i lägenheten.
Vid fråga om köket svarar J att hon inte minns om de varit där.
Kommer till badrummet. T: "här finns inte mycket att se."
Alla tre befinner sig i badrummet. T puttar av misstag J i väggen.
J fäller omkull T.
Tumult uppstår; T sparkar och försöker till en början vrida sig loss genom att byta position.
J hör grannen ringa på dörren.
Så snart J ska beskriva M:s delaktighet så blir allt diffust. Återkommande.
Upprepar vid flera tillfällen att M är/var med, men av det återberättade händelseförloppet uppfattar jag M mera som en ditplacerad skuggfigur, utan vare sig röst eller reaktioner. J instruerar M att göra si och så. M lyder.

F: "På vilket sätt instämde hon så att säga?"
J: "Ja alltså, det är ganska diffust."

Efteråt: J och M försöker hitta puls, de sitter bredvid T "ett bra tag". Utan att säga något till varandra. Allt är surrealistiskt och diffust. J agerar mekaniskt. Hon tar hushållspapper och torkar badrumsgolvet, tar av sig sina strumpor och ber M göra detsamma.
Båda två går ut till vardagsrummet, sätter sig på golvet. J irrar omkring emellanåt för att kontrollera T.
J och M pratar ihop sig om vad de ska göra.

Vittnesmål: Den äldre av grannarna, fadern, uppger att han lagade yoghurt i köket runt 02.30-02.45.
Tar man fasta på att Både J:s och T:s mobiler lämnar lägenheten 02:46 så är det bara att räkna bakåt för att få en uppfattning om tiden när första dunsen hörs då T antingen knuffas in i väggen eller faller omkull på duschstängerna.

Förslag till tidslinje utifrån grannarnas vittnesmål:

02:32 Fadern hör en kraftig duns när han och sonen befinner sig i vardagsrummet. Han går då ut till hallen, öppnar ytterdörren och ber sonen gå upp till J.
02:35: sonen går upp en våning, ringer på dörren. Väntar en minut, ringer en gång till och hör sparkar mot en vägg.
02:37 sonen kommer ner igen och de sätter sig i soffan och pratar om huruvida de ska larma eller ej.
Ett par minuter efter att sonen har kommit ner, hör fadern en dörr öppnas och stängas 2-3 gånger.
02:40 sonen går ut och möter J, de pratar i uppskattningsvis tre minuter.
02:43 J har glömt något och går upp igen; se M:s hälsoapplikation 02:43 (48 steg). Under tiden tar sonen på sig jacka och skor.
02:46 Säkerställt är att T:s och J:s mobiler lämnar lägenheten vid denna tidpunkt.

Slutsats: J:s slutgiltiga version är falsk. Hon medger att grannen ringer på dörren medan hon/de fortfarande befinner sig i badrummet. Förloppet i badrummet är över på c: a 5 minuter. Några minuter senare är hon på väg att flytta T:s cykel.

I J:s påhittade händelseförlopp hinner de sitta bredvid T en god stund, känna på pulsen, torka upp i badrummet, byta strumpor, sätta sig i vardagsrummet, irra omkring i lägenheten, gå tillbaka till badrummet flera gånger, diskutera med M om hur de ska göra sig av med kroppen, söka efter T:s prylar innan hon slutligen öppnar dörren för att gå ner och forsla bort cykeln.
Citera
2023-03-24, 01:51
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Är det inte så att JJ och MH fortfarande är oense i förhören om MH var med i badrummet eller inte?
Enl. JJ hvar MH där och höll i armarna på T, men MH påstår att hon sov under mordet?
Ska onekligen bli intressant om hon fortsätter att påstå hur hon sov så fort det osade hett. Har aldrig hört någon ljuga så intensivt som den kvinnan. I övrigt var det eh, öh, ohö eller tyst. Hade hon sagt sanningen från början kanske hon skulle klarat sig bättre än vad som förhoppningsvis komma skall.

Provocerande att höra om hennes sovande. Undrar hur många som klarar att lägga huvudet i knät och sova. Det gjorde Maja medan Johanna eldade i skogen.
Citera
2023-03-24, 01:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Och ska dom verkligen använda en "stegräknare-app" som bevis i ett litet utrymme på 46 kvadrat, då spyr jag i MH:s ställe... Hulk!
Det är väl inget konstigt med det. Jag bor i 50m2 och min stegräknare noterar om jag går ut på balkongen t,ex eller om jag ligger still. Denna borde också markera om Maja sovit så mycket som hon säger. Tror nog att dom har bevismaterial så det räcker då Maja ska fortsätta ljuga nästa vecka om sitt sovande. ...hulk!
Citera
2023-03-24, 02:27
Medlem
Hade de kört en Lindome-variant och skyllt på att den andra ströp hade båda kunnat gå fria. Är förvånad över att J överhuvudtaget har medgett strypningen, det hade hon väl knappast behövt göra? Eller fanns det starka bevis mot just det?
Citera
2023-03-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är väl inget konstigt med det. Jag bor i 50m2 och min stegräknare noterar om jag går ut på balkongen t,ex eller om jag ligger still. Denna borde också markera om Maja sovit så mycket som hon säger. Tror nog att dom har bevismaterial så det räcker då Maja ska fortsätta ljuga nästa vecka om sitt sovande. ...hulk!

När mordet skedde, dvs mellan ca 02.32-02.37 är MHs stegräknare inaktiv.... Är MH det också? Sedan vaknar hon av sparkar, ringklocka och dunsar?
Citera
2023-03-24, 03:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Nu har jag läst förhöret med MHs mamma.

Föräldrarna visste att hon skulle till Nöjet på lördagen. Och de visste att hon drack alkohol.

Hon verkar inte haft så mycket hemligheter för dem som det har framställts i tråden.

Mamman visste inte att hon tog droger men hur många barn skulle berätta det för sina föräldrar?

Mamman säger inte något om någon mobbning utan att MH haft svårt att få några djupa kompisrelationer innan JJ. Att hon är väldigt introvert.
Citera
2023-03-24, 03:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
När mordet skedde, dvs mellan ca 02.32-02.37 är MHs stegräknare inaktiv.... Är MH det också? Sedan vaknar hon av sparkar, ringklocka och dunsar?
Om hon satt still i badrummet och höll i Toves armar under den tiden så visar mätaren inga steg. Maja nekar dessutom till att hon hört någon ringklocka har jag för mig. Om hon vaknade av dunsar och sparkar borde hon ha sett Tove ligga där strypt.

Enligt Maja gick hon omkring lite i lägenheten meda JJ handlade hamburgaren. Hon såg ingen person i lägenheten. Majas lögner kommer förhoppningsvis fälla henne och hon blir lika delaktig i mordet som sin vän.Dessutom skrev du att Maja vaknade av dunsar och sparkar efter att grannen ringt på dörren? Då var väl mordet redan utfört vid det laget. Ingenting hänger ihop när förövarna ska redogöra för det som verkligen hänt.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-24 kl. 03:22.
Citera
2023-03-24, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men man kan bli bättre genom medicinering.

Det vore ju fantastiskt om det fanns
men det är ingenting jag hört talas om

Narcissister och psykopater söker sälksynt upp psykvården.

Deras problem är att de har en grandios självbild och de ser inte sig själva som att de har något problem
Varför då söka för sin empatistörning som de anser att de inte har
De anser sig alltid ha rätt och felfria

Psykologen har ofta svårt att genomskåda dem
Dom är skickliga på att manipulera sin omgivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här