2023-03-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ta och lyssna på den här...
https://poddtoppen.se/podcast/1604824561/krimrummet/mordet-pa-tove-i-vetlanda-del-ii

Jag bryr mig inte om media och annat trams, jag håller mig till fakta.. dvs FUP.

Där kan du själv läsa förhören i ordning och inse själv att MH gjorde bort sig redan i november genom att berätta för sin rumskompis.

Många felaktigheter ifrån medias håll, exempel som vem som började berätta först eller sms som media påstår vara ifrån mordnatten men som i själva verket är över 2 år gamla.

FUP är den ENDA källan med sanning.
Citera
2023-03-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Kan åklagaren sitta på mer än vad som framkommit i FUP? Jag ser det inte alls som självklart att MH kan fällas för mord utifrån den informationen vi fått i FUP.
Jag undrar också på vad han sitter på ( jag undrar också om det finns sekretess eller annat som inte vi ser i rapporten eller obduktionsprotokollet????
Annars borde det vara en teori, något som gör det orimligt att MH inte håller i Tove…?
Det enda jag kommer på är JJs uppgifter som jag skrev innan. Om MH inte varit där hade JJ aldrig erkänt
Citera
2023-03-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Absolut, det är jättehemskt. Jag försöker inte försvara dem på något sätt, bara påpeka att det inte är transkriberades jobb att skriva ner något annat än vad de hör, såsom att tolka känslouttryck i hur människor pratar.

Den kommentaren om A var ungefär som ”lång tystnad”, klargöra att det är ett avbrott i samtalet. Och det är märkligt att inget sådant syns i förhören med MH. Men vi vet fortfarande inte om hon grät eller inte när hon pratade.
Det står att AW gråter och det sker många gånger under förhör
Det skrivs ner varje gång
Det är i fler förhör personen gråter och det står i fupp även på dem
Citera
2023-03-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag bryr mig inte om media och annat trams, jag håller mig till fakta.. dvs FUP.

Där kan du själv läsa förhören i ordning och inse själv att MH gjorde bort sig redan i november genom att berätta för sin rumskompis.

Många felaktigheter ifrån medias håll, exempel som vem som började berätta först eller sms som media påstår vara ifrån mordnatten men som i själva verket är över 2 år gamla.

Jag försöker hinna med att gå igenom fup
Har tyvärr inte kommit så långt ännu

Vad berättade M för rumskompisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Dumt, man borde filma som i USA, det kommer fram mycket av psykologiska undersökningar av dem.
och kroppen står för iaf 20% av språket i Sverige. Tror kroppsspråk är vanligare i andra länder.

Läser man första sidan på alla senare förhör med J.J och M.H så står det under förhörssätt att det är både video- och ljudbandsförhör. Så det finns absolut på film. Hade varit mycket intressant att se dessa förhör.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:

JA Men Självklart!

Inte en endaste Lögn ifrån någon involverad i FUPn!
Citera
2023-03-23, 22:46
Medlem
De sista förhören med JJ innehåller en del märkliga detaljer.

Varför säger JJ att de tänkt slå T på vägen hem eller kanske i lägenheten? Vill JJ hämnas på MH för hon pratade först?

Sen det här med att JJ ska ha strypt T en under en kort tid och att T ska ha gjort något väsande ljud och tungan ska hängt ut. Det låter som en B-film. Här säger hon att MH ska ha hjälpt till att hålla i armarna.

Sen säger JJ att de tappade T i trappen. T ska även ha slagit i huvudet när JJ släpade kroppen till dumpningsplatsen. Jag tolkar det som att JJ vill bortförklara hur mycket våld som utövats mot T.

Jag gissar att JJ, kanske tillsammans med MH, har slagit ner T. Kanske när T är på toa. Och sen misshandlat T och sen avslutat det med en strypning.

En till grej som stör mig. Varför har JJ och MH olika berättelser om hur T bars ned från lägenheten?
Citera
2023-03-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag försöker hinna med att gå igenom fup
Har tyvärr inte kommit så långt ännu

Vad berättade M för rumskompisen?

Jag skrev ut en del av förhöret med rumskompisen i ett tidigare och lite längre inlägg:

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-03-23, 22:48
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det står att AW gråter och det sker många gånger under förhör
Det skrivs ner varje gång
Det är i fler förhör personen gråter och det står i fupp även på dem

Ok. Det är ju väldigt uppenbart olika transkriberare och de har använt olika tekniker och regler. Jag känner mig iallafall inte 100% säker på att MH var helt känslokall under alla förhör bara för att hennes transkriberare inte beskrev att hon fick gråtanfall.

Vem vet, vem vet, vi får nog mer information om deras känslolägen under rättegången.
Citera
2023-03-23, 22:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Så är det! Jag har själv transkriberat i mina dar, och en transkriberares jobb är att skriva ner vad som sägs och absolut ingenting annat.

Vilket innebär att MH kan ha skrik-gråtit det hon säger for all we know, vi vet faktiskt ingenting om hennes känslouttryck när hon pratat.

Fast jag har sett att det har skrivits t ex "suckar", "gråter", "snyftar till", "hostar" och liknade.

Minns när Edvin fick se ansiktet på ett av mordoffren, skrev man "drar efter andan" eller liknande.

Förhör Johanna:

"Din relation till Maja hur ser den ut?
Vi är jättenära.
Johanna börjar gråta. Vill du ha ett avbrott får du säga till. Prata med Maria eller bara gråta en
stund.
"

Kanske det har ändrats, eller att uppdragen kan se lite olika ut. T ex inte att man kan tolka ansiktsuttryck, men tydliga ljud som är igenkännbara, som hosta, harkling, snyftning, gråt?
Citera
2023-03-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
JA Men Självklart!

Inte en endaste Lögn ifrån någon involverad i FUPn!

Fast nu får du ju använda hjärnkontoret lite.... MHs rumskompis berättar detta i förhör den 28 Nov... hur i h*lvete hade du tänkt att hon skulle kunna ljuga ihop den exakta sanningen som inte släpptes till allmänheten och media förrens 4 månader senare......
Citera
2023-03-23, 22:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Fast nu får du ju använda hjärnkontoret lite.... MHs rumskompis berättar detta i förhör den 28 Nov... hur i h*lvete hade du tänkt att hon skulle kunna ljuga ihop den exakta sanningen som inte släpptes till allmänheten och media förrens 4 månader senare......
Du har all rätt till din egen åsikt, Jag delar inte den.
Thats It!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in