2023-03-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Någon mer än jag som såg efterlyst ikväll? De tog upp Tovefallet och Hasse tog upp med åklagaren om inte Rullman borde gardera sig med rubriceringen om mord i samförstånd? Åklagaren menade på att han trodde att Rullman har så mycket på fötterna att båda blir dömda
Kan åklagaren sitta på mer än vad som framkommit i FUP? Jag ser det inte alls som självklart att MH kan fällas för mord utifrån den informationen vi fått i FUP.
Citera
2023-03-23, 21:55
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Kan tänka mig att dom inte får skriva att någon är arg, ångerfull osv. Det vore en subjektiv tolkning av just den som skriver. Att någon skriker eller tyst är en annan sak, bara fakta.

Så är det! Jag har själv transkriberat i mina dar, och en transkriberares jobb är att skriva ner vad som sägs och absolut ingenting annat.

Vilket innebär att MH kan ha skrik-gråtit det hon säger for all we know, vi vet faktiskt ingenting om hennes känslouttryck när hon pratat.
Citera
2023-03-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Vad jag vet sitter inte musklerna i längden.

En vältränad fotbollstjej är ingen liten primadonna. Hårda tjejer.

Liten primadonna är det väl ingen som har påstått. Däremot alkoholpåverkad.
Och en 20 cm längre person har ett visst fysiskt övertag. J är ju liksom ingen skranglig gammal svag pensionär. Hästtjejer är också jävligt starka och lyfter lätt en 50 kilos säck. Är det fastställt om J var påverkad av droger vid brottet?
Citera
2023-03-23, 21:57
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det tror jag inte när man läst alla förhören. Ibland vill de ta paus men det är ju oftast bara några minuter. En panikattack tar ju lång tid och då behöver man ju bryta. De verkar inte ha samveten och de uttrycker ingen ånger. Iallafall uppfattar jag det så

Detta är ju ytterligare försvårande för både JJ och MH. Om någon oskyldig anklagas för mord blir denna enligt all logik helt förstörd, får psykbryt och visar stora känslor.

MH och JJ gör inget.
Citera
2023-03-23, 21:59
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Så är det! Jag har själv transkriberat i mina dar, och en transkriberares jobb är att skriva ner vad som sägs och absolut ingenting annat.

Vilket innebär att MH kan ha skrik-gråtit det hon säger for all we know, vi vet faktiskt ingenting om hennes känslouttryck när hon pratat.

Dumt, man borde filma som i USA, det kommer fram mycket av psykologiska undersökningar av dem.
och kroppen står för iaf 20% av språket i Sverige. Tror kroppsspråk är vanligare i andra länder.
Citera
2023-03-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Haha jag tror tvärt om, MH hade viss ånger/rädsla för mordet.
MH HAR grov ångest och rädsla för vad JJ kommer göra med henne när hon kommer ut. MH har redan svikt JJ enligt JJ. MH kommer göra allt i sin makt för att få JJ inlåst på så långt tid som möjligt.
Allt annat tyder på att hon är lågbegåvad på riktigt.

Förhoppningsvis är J mottaglig för psykologhjälp i fängelset och förändras till det bättre. Om inte så kan J nog hämnas när hon kommer ut. Får hon 18 är år kan hon ju vara ute redan vid 32 år.
Citera
2023-03-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
NEJ.
JJ var den som började att sjunga (Erkänna)

Det var MH som pratade först, men inte till förhörsledarna utan till sin rumskompis och blandade ihop förhör med nyheter.

Hon berättade om hur kroppen hanterats och att det var strypning och slutade med eldning, och redogjorde för sin rumskompis att det var från nyheterna.

Går att läsa i förhöret med rumskompisen hur starkt förhörsledaren reagerar på det hon säger.
Citera
2023-03-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack för länk!
Det har vart svårare att få M att berätta en sammanhängane redogörelse än J
Rullman säger också att J berättelse stämmer mer efter den bevisning som finns och att M medverkade i mordet
Ska bli spännande att höra hur Rullman redovisar den bevisningen

Mitt inlägg ovan handlar om bråket på Nöjet
Varför skriver T ett meddelande till AW fr nöjet att J slog henne
om det aldrig skett?
(Jag tror på T meddelande)
Är det så att någon såg bråket men inte vågar vittna om det?
Det finns ett vittne till att T knuffas av JJ när hon sitter på huk ( Tove), förutom MH då och han heter Benny.
Citera
2023-03-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa

Varför skulle det inte skrivas ner i M förhör/fup?
Det görs ju i förhör med andra
Citera
2023-03-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Det finns ett vittne till att T knuffas av JJ när hon sitter på huk ( Tove), förutom MH då och han heter Benny.
Jag har läst något förhör med en Benny men minns inte vad han berättade
Bra att någon kan vittna om händelsen
Senast redigerad av Anedin 2023-03-23 kl. 22:22.
Citera
2023-03-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Haha jag tror tvärt om, MH hade viss ånger/rädsla för mordet.
MH HAR grov ångest och rädsla för vad JJ kommer göra med henne när hon kommer ut. MH har redan svikt JJ enligt JJ. MH kommer göra allt i sin makt för att få JJ inlåst på så långt tid som möjligt.
Allt annat tyder på att hon är lågbegåvad på riktigt.

Det jag har tänkt på är att tiden snart var ute för MH ändå. JJ behöll ju bara kompisar i ca 2 år, sen bytte hon. Och nåde den fd kompis som då gjorde något, eller blev ihop med någon som JJ inte ville tillåta denne att träffa. MH och hennes föräldrars hus, eller bil hade kunnat bli nästa mordbrand. Minsta lilla konflikt eller uppfattad kräkning löser ju JJ med mord och mordbrand. Nästa gång kanske hon hade lyckats tända eld mer effektivt och bränna inne de hon ville döda. Eller så hade JJ väntat på MH någon gång efter krogen och överfallit henne också.
Citera
2023-03-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag skulle vilja påstå att M s deltagande varken gynnar eller missgynnar J. J tjänar ingenting på att blanda in M, iaf inte rättsligt.

Visst kan man påstå att J vill dra med sig M i fallet som en hämnd för att M berättade att det var J som ströp T och att dom tillsammans dumpade kroppen.

Men själv är jag övertygad om att alla detaljer inte har kommit fram och detta hade iså fall riskerat att komma fram om J falskanklagar M.

Fast när J får frågan om sina besvärande Googlesökningarna så säger hon ju att M kanske har sidor som hon inte känner till och kan använt hennes mobil eller dator. Det kan ju vara möjligt i teorin men det är ju troligast att JJ själv googlat. Så där kan man ju tänka sig att hon försöker falskanklaga M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in