Citat:
Ursprungligen postat av
emhela
Läst förhöret med Laura Lens då? Under Bekanta till Johanna
Tack!
Först trodde jag att jag läst detta förhör, men ser sedan att det inte är samma person. Kände igen namnet.
Det är återkommande samma mönster om bråk, avslutade vänskaper, göra som Johannas säger, komplicerade tvister som knappt går att hänga med i svängarna, där som jag misstänker Johanna för att missförstå med flit, blanda ihop korten så att hon har skapat en osämja, hur man än gör.
känner igen flera av incidenterna med att Johanna rusar in till folk för hon är svartsjuk, prayar bilar och sliter av backspeglar.
Det går nästan inte att komma åt Johanna, för tvisten sitter i henne. Hon är problemet, men förlägger de på andra
Och träffande nog, säger L*aura, att Johanna anlagar Tove för att vara narcissist, me det är ju Johanna som är det! Projektion.
Jag kan inte förstå varför åklagaren inte väljer att ta med de hot som Johanna så frikostigt sprider om att hon vill döda Tove.
Det finns ju helt klart ett motiv, bara det att orsaken till motivet beror på att Johanna själv har sin egen anledning som ingen kan begripa mer än hon själv; hat:
A153/843
förhör L*aura
"
Hon bryr sig inte om vad andra tycker,
utan vad hon vill. Hon gillar inte när man säger emot henne. "
//
"
Vi har utredningsuppgifter om att Johanna vid något tillfälle ska ha uttryckt att hon hoppades
att M*y och Tove skulle bli överkörda av en buss, så att hon slapp dem. Kan du berätta om det?
Jag vet att jag och en kompis satt på ett fik med Johanna, så yttrade hon kommentarer som att
hon verkligen inte vill ha kvar dem.
Vilka menar du med dem?
Tove och M*y.
Vad sa hon mer?
Att de ska försvinna och sådana konstiga saker. Att de verkligen inte ska finnas kvar i hennes
liv.
Det här med buss, kommer du ihåg det?
Ja. Inte just buss. Men att hon ville att de skulle bli överkörda och att de skulle dö.
Ni var tre stycken på fiket?
Ja, jag M*irijam och Johanna.
Uttryckte Johanna orden att hon ville att de skulle dö?
Ja.
Du minns att hon sa de orden?
Ja, det minns jag. Att hon ville att de skulle försvinna ur hennes liv."