2023-03-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Under konfrontationen tycker jag att han liknar en yngre upplaga av GW, särskilt som han såg ut i intervjun i Måndagsbörsen 1981. Det hjälper i och för sig föga - vill gärna veta vem denna gädda är.
Bra spaning där 😎
Hur kommer det sig då att professorer är lika varandra, kan man undra?!
Citera
2023-03-23, 19:54
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jävligt skönt att han inte är några 44 år. Fick lite ångest av att tänka mig det är så man ser ut när man blir 44.. visade sig han var 14 år äldre än så.

Man undrar om inte precis alla snart känner till Dumpen? Även om han har den här störningen, eller vad det nu är, så är han uppenbarligen ingen dumskalle. Hur kan såna här människor inte tänka till och förstå vad de sätter på spel?

Ragga enbart byxmyndigt, helst myndigt så är det inga problem för någon annan än frugan och barnen. Hur svårt kan det va.

Men precis, undrar samma sak. Av KIK att döma (antal dagar) har han hållit på ett tag. Jag menar, om man är erfaren i branschen borde man väl verkligen ha koll på Dumpen och vara riskmedveten vid det här laget. Men inget i den publicerade loggen antyder något sådant. Snarare tycks det vara ganska så pang på.

Och visst, om man nu prompt vill vara med en tonåring, sök myndigt åtminstone, särskilt med hänsyn till den sociala risken med hans ställning: han bara måste känna till att det han försöker sig på att realisera är brottsligt bigtime.
Senast redigerad av Lessler 2023-03-23 kl. 19:56.
Citera
2023-03-23, 20:00
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemligt-namn
Bra spaning där 😎
Hur kommer det sig då att professorer är lika varandra, kan man undra?!

Hehe, tack!

Ja, det kan man verkligen fråga sig - tänk att jag tyckte att de liknade varandra till utseende och så visade det sig att de hade lika, eller ja samma, titel…
Citera
2023-03-23, 20:02
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Men precis, undrar samma sak. Av KIK att döma (antal dagar) har han hållit på ett tag. Jag menar, om man är erfaren i branschen borde man väl verkligen ha koll på Dumpen och vara riskmedveten vid det här laget. Men inget i den publicerade loggen antyder något sådant. Snarare tycks det vara ganska så pang på.

Och visst, om man nu prompt vill vara med en tonåring, sök myndigt åtminstone, särskilt med hänsyn till den sociala risken med hans ställning: han bara måste känna till att det han försöker sig på att realisera är brottsligt bigtime.

Jag gissar att kretsen - sfären där professorn och hans gelikar rör sig inte är helt främmande för gränsöverskridande sexualitet och dess eventuella risker. Att faran att åka dit är en trigger i sig.
Citera
2023-03-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ojdå! En professorsgädda?

Det måste ju faktiskt smälla högre än rektorsgäddan.

Nästa steg: Nobelgädda?
Nja, rektorn arbetade ju faktiskt på en skola där det går barn. En professor kommer inte i kontakt med barn i sitt yrke.
Citera
2023-03-23, 20:22
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Roligt att det är vid just Södertörn han arbetar också

Nä, Södertörn är kanske inte den skola du vill jobba på om det är seriös forskning du bedriver. Men jag förstår ju varför SVT åker dit när de behöver någon att intervjua.

Tror att den här som kallas för "Migrän-Martin" jobbade som någon administratör på Södertörn?

Har även för mig att en av fiskarna jobbar som lärare där...
Citera
2023-03-23, 20:25
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nja, rektorn arbetade ju faktiskt på en skola där det går barn. En professor kommer inte i kontakt med barn i sitt yrke.

Så fallet för professorn blir lindrigare än det för rektorn då, menar du?
Citera
2023-03-23, 20:33
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jävligt skönt att han inte är några 44 år. Fick lite ångest av att tänka mig det är så man ser ut när man blir 44.. visade sig han var 14 år äldre än så.

Man undrar om inte precis alla snart känner till Dumpen? Även om han har den här störningen, eller vad det nu är, så är han uppenbarligen ingen dumskalle. Hur kan såna här människor inte tänka till och förstå vad de sätter på spel?

Ragga enbart byxmyndigt, helst myndigt så är det inga problem för någon annan än frugan och barnen. Hur svårt kan det va.

Tror många av gäddorna hade föredragit en 15 -åring. Men Dumpen envisas med att vara lite yngre. I valet och kvalet så vinner kuken för en del män. Det är ju dem vi ser.

Klandrar dem inte, jag har också tänkt med kuken många gånger. Blir inte alltid de bästa besluten.

Däremot fattar jag inte hur så många kan ha missat Dumpen som den här professorn, tycker att han borde hänga med? Men antar att det alltid kommer finnas sådana som inte läser nyheter. Sen sådana som känner till Dumpen men blir lurade ändå.
Citera
2023-03-23, 20:34
Medlem
Lesslers avatar
On the brink of breakdown…

Så dumpas på en sajt nära dig en akademikerklassens högsta befattningshavare, en socialt privilegierad herre som från sitt utsiktstorn i den svenska postmodernismens och feminismens teoretiska högborg spanar efter en 14-årig flickunge att mata med sin snok.

Just det tillhåll där professorn ifråga uppehåller sig om dagarna är intressant i sammanhanget: krocken med kulturen som där odlas, chocken hos kollegiet - han visar i all sin fisförnäma prakt om ”interdisciplinär” vetenskap att det egentligen inte är något som gäller honom, detta med Södertörn som en utpost för värnandet av jämställdhet och arbetet för att bryta ”könsmaktsordningen” medelst intersektionell, kritisk genusteori. Hycklaren personifierad.

För vad är väl fina slagord inlindade i akademiskt fikonspråk i paneldebatter och tv-intervjuer mot att resa på fjortissafari till Fältöversten i hopp om att svalka sig på en våt strandäng?

Professorns strand lär vara torrlagd framöver, on the brink…
Citera
2023-03-23, 20:34
Avslutad
Sjukt kul att proffessorpeddot outas på Linkedin, och av dumpen med länk till SVT.
Hur skev kan man vara? Alltså vad tror han? Haha, han kukbild är ju världsklass.
Citera
2023-03-23, 20:39
Medlem
Citat:
On the brink of breakdown…

Så dumpas på en sajt nära dig en akademikerklassens högsta befattningshavare, en socialt privilegierad herre som från sitt utsiktstorn i den svenska postmodernismens och feminismens teoretiska högborg spanar efter en 14-årig flickunge att mata med sin snok.

Just det tillhåll där professorn ifråga uppehåller sig om dagarna är intressant i sammanhanget: krocken med kulturen som där odlas, chocken hos kollegiet - han visar i all sin fisförnäma prakt om ”interdisciplinär” vetenskap att det egentligen inte är något som gäller honom, detta med Södertörn som en utpost för värnandet av jämställdhet och arbetet för att bryta ”könsmaktsordningen” medelst intersektionell, kritisk genusteori. Hycklaren personifierad.

För vad är väl fina slagord inlindade i akademiskt fikonspråk i paneldebatter och tv-intervjuer mot att resa på fjortissafari till Fältöversten i hopp om att svalka sig på en våt strandäng?

Professorns strand lär vara torrlagd framöver, on the brink…

Väl talat!
Citera
2023-03-23, 20:43
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Väl talat!

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera