2023-03-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Låten är "One way ticket". Artisten just där, vete tusan men originalet gjorde av Eruption (tror jag)

Tack, ska nog hitta artisten
Citera
2023-03-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Förlåt menade denna

https://youtu.be/nYMKHGMOces

Japp., tack
Citera
2023-03-19, 13:33
Medlem
Vad heter denna låt och vem sjunger? Det är samma melodi som i Sofiihjas låt "du var så mkt" och den låten jag söker efter är från samma era men det är en kille som sjunger. Jag kommer ihåg en del av texten och den går såhär:

Klockorna tickar, tiden den går, fortsätter kämpa men ingen förstår.
Förstår hur du mår, förstår hur du känner, inte din familj och inte dina vänner.
Ingen, bara du själv, det gör ont i både hjärta och själ, du vill lämna livet du vill bara ta farväl.

Blablablabla sen minns jag en till liten rad;

"Lusten att leva lågan som brann, vart tog den vägen den bara försvann"
Citera
2023-03-20, 03:03
Bannlyst
En till:

https://youtu.be/3dtbBEFENsc?t=114

Vad heter låten? Minns att den var med in någon remix jag gillade för runt tio år sedan (har den på någon hårddisk men minns inte namnet; förmodligen något totalt intetsägande). Hittar inget på titeln den har i videon.

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=kcqPq5189VQ

Hittade den själv men inte säker på att det var just DEN remixen. Någon som vet om den finns i annan version också?

Edit 2: Dead Silence kommer den ifrån. Lämnar kvar inlägget ifall någon är intresserad.

Edit 3: https://www.youtube.com/watch?v=50dpbfPltfU

Och exakt den remixen var det nog jag kom ihåg (tror jag).👍
Senast redigerad av annanmedlems 2023-03-20 kl. 03:20.
Citera
2023-03-21, 20:00
Medlem
Söker en låt som spelas i avsnittet av "En stark resa" där Morgan och Ola-Conny är i Australien. Låten spelas i slutet och det låter som sångaren (man) sjunger "you better....". Det låter som att den sjungs på australiensisk engelska.
Har försökt att leta olika australiensiska sånger utan att hitta.
OBS det är inte "Down under" av Men at work.
Citera
2023-03-22, 17:57
Avslutad
Söker en house/ technolåt som är ganska lång, förmodligen från början av 2000-talet, där en kvinna upprepar "Passion" under hela låtens gång.
Citera
2023-03-23, 17:09
Medlem
Soterns avatar
Söker en låt med Paul Simon där det ingår en blåssektion som spelar ett svängigt parti emellanåt. Hörde den i bakgrunden av TV-programmet ”Hundra procent bonde" men kan inte komma på vilken låt det är.
Citera
2023-03-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Söker en låt med Paul Simon där det ingår en blåssektion som spelar ett svängigt parti emellanåt. Hörde den i bakgrunden av TV-programmet ”Hundra procent bonde" men kan inte komma på vilken låt det är.

You can call me Al?
Citera
2023-03-24, 05:06
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutzmann
You can call me Al?

Nej, jag kom på det till slut: Late in the Evening, men tack i alla fall.
Citera
2023-03-29, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Nightcrawlers push the feeling on?

Super! Den låten är det. Tack för hjälpen.
Citera
2023-03-31, 03:38
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Brainworm, som Sheldon har i The Big Bang Theory. En låt, ballad, eller åtminstone lugn - inte upptempo, som handlar om att ifall du inte börjar prata nu så är det över.

[Precis när jag hade skrivit ovanstående, kom jag på vilken låt det är. Men låter frågan vara kvar ifall någon annan vill klura. ]
Citera
2023-04-04, 19:05
Medlem
Undrar vad låten heter som spelas på bandspelaren i serien Eva & Adam i avsnitt 3 säsong 2. Avsnittet heter ”Stulna biffar och förlorade kyssar”.

I avsnittet sitter dom och grillar och lyssnar på musik tills regnet kommer. När alla börjar fly från regnet och packar ner allt i panik så spelas en ”rocklåt” på bandspelaren. Det låter som Oasis men har inte lyckats hitta låten…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in