Citat:
Ursprungligen postat av
Spugge
Adrien Bocquet Har avslöjats ljuga.
Att döda ofta hade dött av annat än direkt mord ändrar inte att ryssarna mördade många point blank.
Bara att läsa rapporten som postats här mer än en gång.
Det finns inga bevis för att petalminor i Donetsk kommer från Ukraina. Andra tror att de kommer från ryssarna.
Tochkan med kluster mot Kramatorsk station sköts av ryssarna.
Jag vet inte mycket om Adrien Bocquet och det gällde dessutom annat än vad jag skrev om. Det gällde en rapport jag läste från en tidning förra sommaren som skrev att 80% dödates av granater vilket är rimligt och jag kommer inte ihåg vilken tidning det var. Jag har inte läst den rapporten du hänvisar till. Du menar att det finns en rapport om dödsorsaker, tidpukter, placeringar, namn på offer osv som är framtagen tillsammans med oberoende utredare? Vad är en oberoende utredare för dig? För mig skulle det vara någon utanför väst som inte har en häst i loppet. Jag bryr mig inte ens om att efterfråga en länk eftersom jag vet att en sådan rapport inte finns.
Jag känner till argumenten att ryssarna minerar och beskjuter sina egna städer och till och med sina egna kärnkraftverk.
Från Izium:
Ukraine: Banned Landmines Harm Civilians
https://www.hrw.org/news/2023/01/31/ukraine-banned-landmines-harm-civilians
Från Doneskt:
The West is silent as Ukraine targets civilians in Donetsk using banned ‘butterfly’ mines
https://www.azerbaycan24.com/en/the-west-is-silent-as-ukraine-targets-civilians-in-donetsk-using-banned-butterfly-mines/
Eva Bartlett och Patrick Lancaster har också en del att visa om dessa små minor men dessa går ju inte att använda som oberoende källor av er då dom visar fel bild.
Hela Ukraina håller ju på att bli ett minfält eftersom Kievregimen verkar helt besatt av att minera. Trist att deras egen militär ofta kör in i dom då dom är ute på sina offensiver. Senare kommer många ukrainska människor att lida av dom. Man undrar var alla dess minor kommer ifrån men man får väl anta att det är gåvor från väst.
Kramatorsk? Finns inte tillräckligt med bilder på vrakdelarna som tydligt visar riktingen för dom som är intresserad? Är man inte intresserad av sanningen så ser man inte dom bilderna. Det är ju ett klart och väldokumenterat krigsbrott men även det utlämnade ICC utan tog "bortrövade" barn istället för arresteringsorder för Putin. Du vet den där s300 raketen som landade och dödade en bonde i Polen var också rysk för det har Zelenskyj sagt. Kievregimens nationalister skjuter vilt omkring sig för dom har inga som helst begränsningar varken mentalt eller från väst.