2023-03-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, men det var inte bara T. Flera personer utan uppenbar anledning var måltavla för J s planer. För normala människor blir det obegripligt. Men för J var allt logiskt och dessa människor förtjänade inte att leva då dom förargat J. Den enda som betyder något är J och dom som gagnar henne på något sätt.

Hemska tankar JJ hade om sina vänner. Det är inte något normalt beteende.
Citera
2023-03-23, 10:55
Medlem
Thelma & Louise som försvarar sig mot "narcissister och psykopater". Skriver låttexter för att visa hur överlägset smart hon/de är som kan komma på sånt på några minuter och kallar sig för Mensa. Är nog många rubbade tankar som florerar mellan de hör två. Att M googlat på avvisa narcissist handlar nog om T, deras vanföreställningar om att T är narcissist och hänger efter dem.
Citera
2023-03-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ms reaktioner efteråt låter sig inte entydigt tolkas, då det finns alldeles för många parametrar att väga in. Det går inte att dra någon säker slutsats om hennes delaktighet eller skuld utefter dem. Hon kan ha varit högst involverad i alla delar eller endast i någon del.

Något som talar emot att M var i chock, är att hon utan problem kunde äta, vila, sova, inga utbrott eller gråtande. Ingen vittnade om att hon var stressad, orolig eller hade problem med att kommunicera.

Jag ser inga tecken på att M skulle hamnat i chock. Det är det gamla vanliga när anklagade får svårt att förklara sitt vidriga agerande. En försvarsmekanisms likt minnesförlust som är lätt att ta till för att slippa ta ansvar.
Citera
2023-03-23, 11:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Något som talar emot att M var i chock, är att hon utan problem kunde äta, vila, sova, inga utbrott eller gråtande. Ingen vittnade om att hon var stressad, orolig eller hade problem med att kommunicera.

Jag ser inga tecken på att M skulle hamnat i chock. Det är det gamla vanliga när anklagade får svårt att förklara sitt vidriga agerande. En försvarsmekanisms likt minnesförlust som är lätt att ta till för att slippa ta ansvar.
Chock kan yttra sig precis hur som helst. Det är helt individuellt.

Jag har inte hunnit läsa förhören med Ms familjemedlemmar, men utifrån det som framkommit I tråden förefaller inte M talat, gjort eller i övrigt betett sig annorlunda än vanligt så mest troligt har hon inte varit i chock. Helt går det dock inte att utesluta.

Jag menar närmast att det inte går att dra några säkra slutsatser utifrån beteendet.
Citera
2023-03-23, 11:26
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ms reaktioner efteråt låter sig inte entydigt tolkas, då det finns alldeles för många parametrar att väga in. Det går inte att dra någon säker slutsats om hennes delaktighet eller skuld utefter dem. Hon kan ha varit högst involverad i alla delar eller endast i någon del.

Hennes reaktioner lägger jag inte överdrivet stor vikt vid, däremot hennes agerande och vittnesmål. De bär inte en oskyldigs prägel. Tyvärr.
Citera
2023-03-23, 11:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Hennes reaktioner lägger jag inte överdrivet stor vikt vid, däremot hennes agerande och vittnesmål. De bär inte en oskyldigs prägel. Tyvärr.

Med alla hennes diagnoser så är det konstigt att hon fick röra sig fritt i samhället.

Psykos, hörde röster, såg demoner.

Låter livsfarlig.
Citera
2023-03-23, 11:50
Medlem
Jag tycker det är märkligt att ingen vuxen i JJs närhet reagerat på hatet som byggts upp inom henne. Hennes bror säger att de inte pratade om djupa saker. Tänker väl egentligen mest på hennes föräldrar. Att ingen reagerade på det.
JJ hade ju livet framför sig hon hade kunnat göra många roliga saker istället fastnade hon i ett uppbyggt hat som stackars T fick betala priset för.

Hörde en psykolog på radio som sa en gång att om man 'vill skapa' en psykopat ska man ignorera ett barn känslomässigt under uppväxten. Då ökar risken. Men JJs hat har nog byggts upp av andra orsaker.
Det blir fängelsepsykologens uppgift att ta reda på så att JJ den dagen hon släpps kommer ut som en bättre människa.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-03-23 kl. 12:11.
Citera
2023-03-23, 11:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Jag får inte alls grepp om M utan har hela tiden sett båda alternativen som fullt möjliga. Förväntningarna att fup skulle bringa klarhet har kommit på skam. Än så länge har den inte övertygat mig på någondera håll. Där är för mycket som kan förklaras på för många olika sätt vad det gäller M.
Citera
2023-03-23, 11:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Vetenskapligt förankrade förklaringar anser många mer vederhäftigt än hemmasnickrade åsikter. Att de rubbar din världsbild och du finner dem tröttsamma, kan jag bara beklaga.
Tycker du skriver som en hobbypsykolog och ställer diagnoser på MH.
Citera
2023-03-23, 11:58
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja. Hon är en lustmördare och psykopat. Enl. MH var hon också på topphumör, glad och euforisk i bilen när de åkte från skogen.
Sjuk människa...
Citera
2023-03-23, 11:59
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaraK.E.
Ja det är sant.. ska bli intressant att höra hur under rättegången hur det läggs upp
Fast efter att ha läst nästan alla förhör med MH så framträder den bilden rätt bra
Citera
2023-03-23, 11:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Och säga att man sovit konstant. Håller med i allt du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in