2023-03-23, 11:04
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Lidl är fattigmansbutik.

De kom hit för de skulle va ett budgetalternativ till de andra stora typ ica coop osv men de e fan lika dyrt och riktigt SKIT!

Lidls varor är budget så vill man leva som en jude kan man ju handla där.. jag fortsätter handla på de större kedjorna dä jag vill ha kvalitet.

Extremt jobbigt att handla på lidl då man måste stressa o packa ner allt pga 1cm långt kassabord.
Max 1 kassa öppen trots extrem kö..
Ska jag behöva gå i 2 butiker om jag vill storhandla? Nej tack lidl har ju knappt de man vill ha vilket ica o coop osv har

Varför är det intelligentare att köpa sämre varor till högre pris på Coop? Får det dig att se rik ut? Lidls varor är bäst i test gång efter gång efter gång eftersom tyskar inte nöjer sig med skit av samma undermåliga kvalitet som du gladeligen betalar överpriser för.
Till och Lidls Single Malt får toppbetyg
https://whiskyboys.com/2017/06/05/lidl-three-new-single-malts/
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-03-23 kl. 11:08.
Citera
2023-03-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det är bara en tidsfråga tills att självscanning är helt borta från alla butiker, så du får nog börja köa eller handla via nätet.

Dom borde sätta en Kamera i Taket ovanför dom där skaning som har en AI som ser om folk tar saker och inte skannar dom
Citera
2023-03-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Priskontroller är fullständigt meningslöst och kontraproduktivt. Det leder bara till brist på varor. Så folk får köa istället.

Nä, korkad idé. Även om jag hatar att priserna gått upp som alla andra, är å andra sidan realist och lever i verkligheten.

Det kommer självklart leda till förluster för övriga bolag, och efter några dagars betänketid så kommer de behöva följa med och prisjustera.

Så vad som skulle vara dåligt med detta ser jag inte alls.

Nu vet man vart maxtaket ligger och behöver inte avsätta mer pengar hela tiden.

Bra för alla!
Citera
2023-03-23, 11:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Varför är det intelligentare att köpa sämre varor till högre pris på Coop? Får det dig att se rik ut? Lidls varor är bäst i test gång efter gång efter gång eftersom tyskar inte nöjer sig med skit av samma undermåliga kvalitet som du gladeligen betalar överpriser för.
coop har alltid bättre läge på butiken, har funnits där i 50 år, har en stående kundkrets av gamlingar och studenter, välkända ostressade äldre personer i kassan. Det är inte bara pris som gör att man väljer butik.

Ganska länge hade min lidl varken svensk majonäs eller lingonsylt. Deras för lilla urval varor är också negativt.

Nu har jag ingen bil längre så lidl går helt bort för mig, bor mitt i Linköping.

Den som handlat på aldi eller lidl i små tyska städer vet att de har mycket större urval varor t.ex kött, men antagligen har svenska butiker för liten omsättning. Priserna i Tyskland är också otroligt mycket lägre på de flesta varor, billigt land att bo i.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-03-23 kl. 11:17.
Citera
2023-03-23, 11:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare

Du kan inte köpa alkohol på svenska lidl ärthjärna.. bra jämförelse. Acceptera att hela du är budget som försvarar deras varor lite överdricet att säga att de är bäst.
Deras varor funkar visst men knappast bäst
Citera
2023-03-23, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
coop har alltid bättre läge p butiken, har funnits där i 50 år, har en stående kundkrets av gamlingar och studenter, gamla kända personer i kassan. Det är inte bara pris som gör att man väljer butik.

Ganska länge hade min lidl varken svensk majonäs eller lingonsylt. Deras för lilla urval varor är också negativt.

Nu har jag ingen bil längre så lidl går helt bort för mig, bor mitt i Linköping.

Den som handlat på aldi eller lidl i små tyska städer vet att de har mycket större urval varor t.ex kött, men antagligen har svenska butiker för liten omsättning. Priserna i Tyskland är också otroligt mycket lägre på de flesta varor.

Lidl borde verkligen begränsa utbudet av skit (billiga kläder&prylar) och istället bygga lite högre hyllor och därefter faktiskt ganska ett utbud som en vanlig butik.

Jag hatar att gå till Lidl och inse att 30% av varorna faktiskt helt saknas där, så jag får ändå gå in på Ica/Coop som ligger bredvid och handla de sista procenten.
Citera
2023-03-23, 11:19
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det är bara en tidsfråga tills att självscanning är helt borta från alla butiker, så du får nog börja köa eller handla via nätet.

Fel trenden går ditåt
Citera
2023-03-23, 11:24
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Lidl borde verkligen begränsa utbudet av skit (billiga kläder&prylar) och istället bygga lite högre hyllor och därefter faktiskt ganska ett utbud som en vanlig butik.

Jag hatar att gå till Lidl och inse att 30% av varorna faktiskt helt saknas där, så jag får ändå gå in på Ica/Coop som ligger bredvid och handla de sista procenten.
NF(NonFood) är en av de avdelningar som går bäst hos Lidl, den lär dom inte ta bort i första taget. Och man kan ofta göra riktigt bra fynd där, iofs kanske inte på senare tid men förr var det mycket bra-att-ha-saker till grymma priser, t ex en Wahl-trimmer för 198:-.
Citera
2023-03-23, 11:26
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Exakt så är det tyvärr. Om jag (tidigare) bilhandlade och lingonsylten var slut så kunde jag ju inte handla på lidl som inte hade rårörd lingonsylt, så det blev willys som har alla kända svenska varor.
Citera
2023-03-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
NF(NonFood) är en av de avdelningar som går bäst hos Lidl, den lär dom inte ta bort i första taget. Och man kan ofta göra riktigt bra fynd där, iofs kanske inte på senare tid men förr var det mycket bra-att-ha-saker till grymma priser, t ex en Wahl-trimmer för 198:-.

Ja det är väl därför som det finns kvar, men det är inget för mig.

Men det dåliga utbudet av vanlig mat gör att jag alltid valt andra butiker.
Citera
2023-03-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Jag gör mindre inköp (4-5 artiklar) varje vecka (lördagar) på Lidl. I lördags (18/3) hade man höjt priserna på mina artiklar med 20-30%, jämfört med förra lördagen. Så detta verkar typiskt planerat - man höjer priserna för att en kort tid därefter, med buller och bång, sänka tillbaka priserna igen. Man blir ganska trött!
Var det svenska eller tyska produkter, gissar på svenska? Ty de tyska går inte upp i pris av någon märklig anledning. Detta visar att i Sverige kan man höja priserna hur mycket man vill. Men detta är bara hos Lidl, hos de andra handlarna höjer de även tyska varor lika mycket.
Citera
2023-03-23, 11:40
Medlem
Salama-Blixts avatar
En smart marknadsföring av Lidl. Lidl är inte sämst, bäst eller billigast på allt, men att köra med prispress på basvaror är smart, då dom flesta handlar "one shop stop", d.v.s. handlar bara i en affär. Och då köper dom lite dyrare varorna på Lidl också, vilket kan vara billigare på COOP, ICA eller Willys. Lite Wall Mart strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in