2023-03-23, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Finns inga bokstäver att skylla på då halva befolkningen nu har fått såna och dom mördar inte. Daltandet med N-Maja börjar bli löjligt nu och dessutom tog hon körkort vilket hon klarade galant. Jätteduktig på att ljug och bra minne när det gäller att hålla kvar lögnerna. Hoppas hon också får livstid.
Visst är det skrattretande men också extremt vanligt när det gäller just gärningskvinnor. Det beror väl på att vi i Sverige älskar att iklä kvinnor offerrollen.
Citera
2023-03-23, 08:28
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Tack för dina inlägg. Reagerade dock på det fetade, jag har läst om JJ´s iskyla med bada, rida, smajlisar i sms osv.
Minns inte jag läst något alls om hur MH var efter mordet och i kontakt med andra än hennes egna familj. Minns du vart du läst om det? eller minns du några "nyckelord" så jag kan läsa själv?

Tummen upp-emoji, mobilspel och pinterest direkt när hon kommer hem, hennes mobiltystnad med JJ efter mordet, överhuvudtaget borde en oskyldig agerat annorlunda efter mordet - även om denna är kraftigt influerad av JJ
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-23 kl. 08:31.
Citera
2023-03-23, 08:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det jag förvånas över är att Tove först skulle fått en smäll på käften och ändå sedan helt frivilligt följer med dessa två till lägenheten helt frivilligt
Det var väl JJ som påstår att hon fick en smäll av Tove där inne på Nöjet? Det är det jag börjat tvivla på då ingen annan heller verkat sett detta. Läste aldrig alla vittnesuppgifter men tror det har stått här i tråden.
Citera
2023-03-23, 08:33
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tummen upp-emoji, mobilspel och pinterest direkt när hon kommer hem, hennes mobiltystnad med JJ efter mordet, överhuvudtaget borde en oskyldig agerat annorlunda efter mordet - även om denna är kraftigt influerad av JJ
MH ljög ju också och sa att hon inte hade sett Tove i lägenheten medan JJ var och köpte hamburgaren. Dessutom hade hon gått in i badrummet också påstår hon men ingen Tove någonstans.
Citera
2023-03-23, 08:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag får en bild av att M inte har varit mobbad och att vetlanda ungarna har acepterat henne
Har någon mobbing kommit fram i förhör jag missat?
M uttrycker inte själv att hon känt sig mobbad, däremot har hon känt sig utanför och ensam, vilket inte är detsamma och inte alls är märkligt. Hon skiljer sig markant från mängden med sin hudfärg, sina diagnoser och sin könsdysfori. Det hade räckt med ettdera för att känna sig udda och utanför. Antingen har omgivningen haft hög acceptans eller var hon både reko och juste.

J stod för allt vad M saknade. Hon fick M att känna sig inkluderad, att hon dög och J öppnade dörren till en helt ny, spännande värld. Hon fick M att känna att livet var värt att leva. Helt givet var M rädd om deras relation och gjorde allt (nästan) för att vara J till lags.
Att hon inte ville vara med och bränna folk inne, knuffa ner från balkong eller mörda sin bror var nog närmast en tidsfaktor. Än fungerade hennes moraliska kompass men ju längre hon befann sig i Js klor desto svagare blev den.

Båda bar på ett djupt hat, M mot sig själv och J mot alla som hon störde sig på.
J "hjälpte" M att kanalisera sitt hat utåt i stället för inåt, vilket kan ha gett M en känsla av att må bättre. Men att hon accepterade att J ibland behandlade henne väldigt illa var också en form av självskadebeteende, så även om hon var medveten om förorätterna, fann hon sig i dem.

M var ett lätt offer för J, precis vad hon var ute efter. Någon som hon hade full makt över.
Citera
2023-03-23, 08:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Vad är det jag tror på om negern menar du?
Ingen aning. Kanske blandade ihop dig med någon. Orkar inte gå tillbaka och kolla heller.
Citera
2023-03-23, 08:36
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Tummen upp-emoji, mobilspel och pinterest direkt när hon kommer hem, hennes mobiltystnad med JJ efter mordet.....

Nja jag skulle nog säga hennes iskyla är värst precis under/direkt efter mordet..
Att hon var kvar i lägenheten med liket, evetuellt satt bredvid det och hålla armarna osv alltså.

Tumme upp var nog för att bekräfta meddelandet, vilket stärker att hon var vaken och ensam med T när T var död.. men vi vet inte hennes sinnestillstånd. Jämfört med JJ´s "Nej hon cyklade hem 2:45 ", "hoppas inget hemskt har hänt henne <3"

Läste om när hon kom hem, hon har ju berättat för sina föräldrar.. Vad och hur mycket som var sanning och om hennes föräldrar döljer den delen eller inte är inget jag spekulerat i än.
Mobiltystnaden enligt min teori är att MH blivit tillsagt att inte skriva nått eller så. Tror MH blev hotad till livet den resan de gjorde ut till katthemmet eller illhjorden eller vad de va.
Citera
2023-03-23, 08:38
Medlem
Citat:
Tack för dina inlägg. Reagerade dock på det fetade, jag har läst om JJ´s iskyla med bada, rida, smajlisar i sms osv.
Minns inte jag läst något alls om hur MH var efter mordet och i kontakt med andra än hennes egna familj. Minns du vart du läst om det? eller minns du några "nyckelord" så jag kan läsa själv?

Hon har aptit och äter en hamburgare 30 min efter mordet ett par meter från liket, hon är trött och vilar. En normal människa borde vara så uppe i varv i detta läge att hen varken har aptit eller kan sova.

Vet inte hur M s dagar brukar se ut. Men hon kollar youtube, snapar med J om vanliga saker, agerar normalt gentemot familjen och givetvis sover hon. Det är först på kvällen det blir fart på henne efter J ringt och väckt henne. Dom åker då till Illjaren och pratar om helgens aktiviteter där J b.la berättar att hon varit och eldat en andra gång och T s ansikte då har smält. Detta berättar hon till synes oberört för förhörsledarna.
Citera
2023-03-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Man har ju inte mycket innan för pannbenet om man tror 3 små flaskor kemisk bensin ska få en kropp att försvinna hahah.

Läser ikapp tråden så kanske någon skrivit redan men för något år sedan läste jag att det går åt 80 liter diesel vid kremering av en människa i krematoriet, med tanke på jjs glädje att elda (trotts 2 misslyckande mordbränder hos T och H) fick jag uppfattningen att hon lyckades bränna ner/upp huset som va under renovering samma natt som hon försökte bränna inne H?
Vet av två husbränder där i ena fallet polisen lyckades solla fram nån benbit från askan där en äldre kvinna brann inne kring Umeå, sedan finns en tråd här om rambotarsan/maken som jag är övertygad om brände inne sin fru Rosita och hennes hundar. Han satt häktad ett tag men då man bara hittade nån benbit där också så gick de inte finna dödsorsak och maken stod på sig att han inget visste och han åkte ut och jobbade i skogen halv 3 på natten.
Citera
2023-03-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Tack för länk!
Det har vart svårare att få M att berätta en sammanhängane redogörelse än J
Rullman säger också att J berättelse stämmer mer efter den bevisning som finns och att M medverkade i mordet
Ska bli spännande att höra hur Rullman redovisar den bevisningen

Mitt inlägg ovan handlar om bråket på Nöjet
Varför skriver T ett meddelande till AW fr nöjet att J slog henne
om det aldrig skett?
(Jag tror på T meddelande)
Är det så att någon såg bråket men inte vågar vittna om det?

Jag tror att Tove aldrig hade skickat ett sms till AW om det inte hade varit sant att J slog henne. Varför ljuga inför AW då AW också kände till hur JJ var gentemot Tove?

Det kan ju vara så att det var någon eller några som såg bråket men tyvärr inte vågar att vittna om det. Det är inte alla som vågar att vittna. De som inte vågar att vittna har nog ett dåligt samvete.
Citera
2023-03-23, 08:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Efter mordet så öppnade hon sin mobil och spelade nåt spel som jag inte kommer ihåg vad det var. Då är man inte speciellt berörd av allt som skett under natten. Sen gick hon och lade sig för att sova fram till 17-tiden. Lite märkligt också med tanke på hur mycket hon påstod sig ha sovit tidigare under dygnet.

Om hon talade sanning så skulle hon inte ha behövt ljuga att hon sov hela tiden innan och till och med mellan tuggorna på hamburgaren. Drar hon samma vals nästa vecka tror jag det kan bli hennes fall. Låter ju inte klokt när hon sa att hon sov på varenda fråga som var besvärlig. Hon kommer nog utnyttja att folk tror hon är lite efterbliven vilket inte stämmer när man är så skicklig på att ljuga.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-23 kl. 08:50.
Citera
2023-03-23, 08:46
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon har aptit och äter en hamburgare 30 min efter mordet ett par meter från liket, hon är trött och vilar. En normal människa borde vara så uppe i varv i detta läge att hen varken har aptit eller kan sova.

Vet inte hur M s dagar brukar se ut. Men hon kollar youtube, snapar med J om vanliga saker, agerar normalt gentemot familjen och givetvis sover hon. Det är först på kvällen det blir fart på henne efter J ringt och väckt henne. Dom åker då till Illjaren och pratar om helgens aktiviteter där J b.la berättar att hon varit och eldat en andra gång och T s ansikte då har smält. Detta berättar hon till synes oberört för förhörsledarna.

Håller med 100%, men så mycket som hon redan ljugit kan hamburgaren också vara en lögn. Jag tror (skrev i annat inlägg också) som du att man inte har aptit efter en sån grej.
Cheeseburgaren handlades bara för att JJ blev mött av grannen i trappan däremot.. Tror inte hon var på väg att köpa en cheese 2 minuter efter hon mördat någon... Cheesen åts kanske inte ens upp..

Jag tror inte det minsta på sova teorin, isåfall rimmar den med rädslan för JJ, MH "kände" att något skulle hända, och hon ville vara så lite inblandad som möjligt genom att "vara trött och gå lägga sig en stund" annars inte..

Säger inte att det är på de ena eller andra sättet, bevisningen och förhören pekar åt alla håll. försöker köra nån uteslutare metod för att komma fram till något..

Edit: tappade tråden... minns du vilka MH hade kontakt med efter mordet? Jag tror jag bara läste om hennes föräldrars möten med henne. inget från grannar eller kollegor eller så..
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-23 kl. 08:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in