2023-03-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Absolut inte storhandla. Vill du ha asiatiska kryddor, vattenkastanjer och typ rostbiff måste du gå till en annan butik. Men vi snackar basvaror gubben, det är det som folk har svårt med nu, inte entrecote o musslor från delidisken (trots att entrecoten på Lidl är bra faktiskt).

Mjölk: billigare på lidl
Ägg: Lidl
Havre: Lidl
Socker: Lidl
Ost: Lidl
Mejeri generellt: lidl!

Men ja vill du ha ovanliga saker, skänk några kronor till ICA.

Ja, Lidl har en hel del bra saker - ex ost och körv.
Men deras frysrätter går fan knappt att jämföra med ica basic (mer än att de är billigare) 😅

Dessutom
Svensson betalar gärna några kr extra för att slippa stå i långa köer med allans snackbar som gapar, skriker och låter ungarna ha butiken som lekplats.
Citera
2023-03-22, 22:22
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmagadlajk
Har handlat på Lidl sedan långt tillbaka. Det är kul o se hur vanliga svensson nu också ”upptäckt” Lidl. Samma Svenssons som tyckte att ”ICA har så mycket bättre råvaror”. Bättre råvaror my ass. Köp en mango på ICA och köp en Mango på Lidl. 9/10 gånger är den bättre på Lidl. Samma gäller deras in-house brands. Köp en Parmesan från ICA och köp en Parmesan på LIDL, det är ingen skillnad. Folk är bara idioter och sätter för mycket vikt på märken och status.

Om man bara ska jämföra vara mot vara: Nutella på ICA kostar kanske 34 kronor. 29 kronor på Lidl. Varför ? Det är ju förfan exakt samma jävla innehåll.

Lidl borde ta över i Sverige. Såvida inte någon på ICA börjar gnälla hos sina politiker-kompisar, som sen stiftar någon konstig lag att man måste ”prioritera svenska företag”.

Fullt med medelklass på Lidl nu, känner knappt igen mig. Har handlat på Lidl i säkert 15år och sortimentet är numera väldigt bra.
Citera
2023-03-22, 22:24
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Problemet med Lidl är att de saknar självscanning. Det går inte att ha i de områden där deras butiker brukar ligga.

Så det blir enorma köer som jag inte har tålamod med. Nu lär det bli ännu värre efter det här.

Finns självscanning i del lidl som är närmast mig.
Citera
2023-03-22, 22:26
Medlem
Ska börja handla på Lidl.
Citera
2023-03-22, 22:28
Medlem
Skomakar-antons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Och du köper då skit produkter och sponsrar vd i nazityskland? Samma resonemang som dig..
Jag sponsrar hellre ett tyskt företag än någon woke Ica-handlare. Skillnaden är ju att du betalar mer för samma varor så att du får känna dig bättre än vi andra dödliga som handlar på Lidl.
Citera
2023-03-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Du får sluta jämföra med ica nära..

En ica nära som ligger inne i stan är och har alltid varit dyr, en ica kvantum och maxi har mycket bra priser. Man får även gratis gåvor när man självscannar vilket jag gillar.

Känns lite 90tal i stå i en kö när alla andra erbjuder självscanning.. men visst spara du 50kr och stå i kö med skitvaror.

kvantum och maxi är snordyra att handa på
Citera
2023-03-22, 22:31
Medlem
RonHowards avatar
Det jag ogillar med Lidl är deras erbjudanden där de håller på med olika erbjudanden olika dagar i veckan. Alla andra kedjor har måndag-söndag, kom och köp. Men Lidl, nej, de ska hålla på att krångla med måndag till onsdag, onsdag till fredag och sen helgerbjudande på det.. Vad fan är problemet kanske ni tänker då? Jo, när jag sett ett erbjudande och kommer till butiken så visar det sig att det inte gäller idag utan imorgon, ta högrevssteken för ordinariepris idag eller köp den imorgon för 43% rabatt. Nej, det stör mig som fan.
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Fryser priset på redan urballade priser!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullen334
Har varit 0 moms på mat i Polen i över 1 år nu. Funkar bra skulle jag säga, alla affärer kör på sina egna metoder. Vissa har endast på lördagar, andra har på delar av sortimentet.

Okej men för övrigt så skiljer det en del på bidrag osv i Sverige resp polen.

Många invandrare gnäller på skatterna i Sverige och jämför med andra länder som du nu gör men de glömmer av andra sidan av myntet
Citera
2023-03-22, 22:37
Medlem
slagskotts avatar
Vilka varor är att rekomendera på lidl ?
Jag har nog inte besökt butiken på 10 år eller mer
Citera
2023-03-22, 22:47
Medlem
Tycker det är ett bra initiativ av Lidl och hoppas att det får stopp på de absurd skenande priserna uppåt. Handlar själv allt mer på Lidl.
Citera
2023-03-22, 22:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Sänk ICA. Själv handlar jag uteslutande på Lidl och Willy. Handlar jag något på ICA så är det enstaka lockvaror, eller i ICA-butik med lågprisprofil och om det är billigt. Men det gäller basvaror. Bra kött, fisk och ost köper jag sedan svindyrt i saluhallarna.

ICA är ett oligopol av utsugare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in