2023-03-23, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror inte ens att Tove har slagit till JJ och sagt det som JJ påstår på Nöjet. Endast en anledning till att göra sig till offer och redan där tänkte att hon skulle ta livet av Tove. JJ har ju faktiskt försökt bränna inne Tove och My tidigare och sagt till flera att hon vill döda henne. Hoppas verkligen att detta uppmärksammas rejält nästa vecka så alla fattar vilka lustmördare dom är. Att JJ skule ta emot en smäll av Tove verkar långsökt och i så fall hade hon nog strypt Tove på plats.

Det var ju JJ som misshandlat TT innan hon mördade henne.

Ja precis JJ är en lustmördare som har försökt mörda förut, en allvarligt störd individ som är livsfarlig för sin omgivning.
Citera
2023-03-23, 07:58
Medlem
argusmaximuss avatar
Försökt göra en tidslinje från ankomst lägenhet till ankomst efter McDonalds.

Korrigera gärna.

01:49 TT: samtal med AW BEKRÄFTAT
01:52 TT, JJ, MH: ankom lägenhet BEKRÄFTAT
02.39 Dunsar
02.40 Granne: ringer på hos JJ, hör sparkar vid dörr
02.41 Granne: går ner
02.41-02.44 TT: dör sannolikt under denna tid
02.42-02.44 Granne: enl uppgift hemma tre minuter, hör dörr öppnas och stängas och steg
02.45-02-46 Granne: öppnar dörr, pratar kort med JJ i trappuppgång
02.47 Granne: tar på sig kläder och skor
02.47: JJ: till lägenhet igen, tar med TT-mobil
02.47: TTs telefon förflyttar sig BEKRÄFTAT
02.48 JJ: startar McDonaldsappen BEKRÄFTAT (troligtvis direkt i bil, granne ser mobilaktivitet)
02.48 JJ: åker från lägenhet BEKRÄFTAT
02.56 JJ: ankommer mcdonalds BEKRÄFTAT
02.59 JJ: sms till MH – ”är i donkendriven nu” BEKRÄFTAT
03.00 MH: sms till JJ, tumme upp-emoji. BEKRÄFTAT
03.01 JJ: samtal med vän vid mcdonalds, "någon minut"
03.09 JJ: hemma igen BEKRÄFTAT.

Not1: MHs rör sig i lägenheten under tiderna ovan enl hälsoapp, något mindre än JJ dock.
Not2: BEKRÄFTAT=data från mobilappar och Google.
Not3: Övriga källor: vittnesförhör granne och grannes pappa.
Not4: Inga vittnesuppg från MH och JJ, för stor osäkerhetsfaktor.
Not5: TT dör sannolikt runt 50 minuter efter ankomst lägenhet - uppseendeväckande lång tid.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-23 kl. 08:12.
Citera
2023-03-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror också att Rullman har rätt
Han säger att J redogörelse stämmer mest nära sanningen
Och han står fast vid att bevisningen visar det

MHs rörelseklocka visar ju inga rörelser vid tidpunkten för mordet. Hon kan vara oskyldig till själva mordet.
Citera
2023-03-23, 08:02
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MHs rörelseklocka visar ju inga rörelser vid tidpunkten för mordet. Hon kan vara oskyldig till själva mordet.

Jo, MHs Apple Health visar rörelser kontinuerligt.
Citera
2023-03-23, 08:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Jag tror inte ens att Tove har slagit till JJ och sagt det som JJ påstår på Nöjet. Endast en anledning till att göra sig till offer och redan där tänkte att hon skulle ta livet av Tove. JJ har ju faktiskt försökt bränna inne Tove och My tidigare och sagt till flera att hon vill döda henne. Hoppas verkligen att detta uppmärksammas rejält nästa vecka så alla fattar vilka lustmördare dom är. Att JJ skule ta emot en smäll av Tove verkar långsökt och i så fall hade hon nog strypt Tove på plats.
Det jag förvånas över är att Tove först skulle fått en smäll på käften och ändå sedan helt frivilligt följer med dessa två till lägenheten helt frivilligt
Citera
2023-03-23, 08:08
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Du är ganska ensam om att tro på negern. Större lögnhals är svår att finna. Har nog aldrig läst i någon FUP tidigare hur en kärring kan sitta och ljuga så frenetiskt. Pappa Präst borde ha lärt slynan Guds budord.

Vad är det jag tror på om negern menar du?
Citera
2023-03-23, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Jag lyssnade alldeles nyss på en nyhetslänk som länkades i tråden
Där Rullman låter säker på M medverkan till mord
Han säger Enl bevisning
Vad han har för bevis vet jag inte men jag tror på Rullman
Citera
2023-03-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det jag förvånas över är att Tove först skulle fått en smäll på käften och ändå sedan helt frivilligt följer med dessa två till lägenheten helt frivilligt
Tydligen så gjorde hon det
Hon skrev meddelande till pojkvön fr nöjet

Johanna slog mig
Citera
2023-03-23, 08:17
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag lyssnade alldeles nyss på en nyhetslänk som länkades i tråden
Där Rullman låter säker på M medverkan till mord
Han säger Enl bevisning
Vad han har för bevis vet jag inte men jag tror på Rullman

En samlad bedömning:
- Mobilrörelser
- MH vittnesmål inte trovärdigt
- JJ pekar ut MH som medskyldig
- JJs senare vittnesmål är trovärdigare än MHs och linjerar mer med det vi vet om lägenhetsvistelsen.
- TTs skador armar
- Svårighet för JJ att själv och förhållandevis snabbt mörda TT
- MHs iskyla efteråt linjerar inte med en oskyldig
- JJs tilltro till MH - åker till McD ensam, osannolikt att en mördare lämnat ett oskyldigt vittne ensam med ett lik med vakna grannar.

Är det jag läst mig till. Kan finnas mer. Kort sagt - samlad bedömning.

Problemet som många bortser från är att man kan ha frågetecken för en eller två delar av ovan, men samlat tillsammans är de oerhört starka. Dessutom vet vi inte MHs och JJs kroppspråk under förhören, vi har inte heller förhörsledarnas kunskap att se igenom lögner.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-23 kl. 08:21.
Citera
2023-03-23, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
En samlad bedömning:
- Mobilrörelser
- JJs senare vittnesmål som är trovärdigare än MHs - hon pekar ut MH som medskyldig
- TTs skador armar
- JJs tilltro till MH - åker till McD ensam, osannolikt att en mördare lämnat ett oskyldigt vittne ensam med ett lik med vakna grannar.

Problemet som många bortser från är att man kan ha frågetecken för en eller två delar av ovan, men samlat tillsammans är de oerhört starka.
Jag instämmer
Och tror att det kan finnas något mer som Rullman har
Citera
2023-03-23, 08:22
Medlem
Citat:
Försökt göra en tidslinje från ankomst lägenhet till ankomst efter McDonalds.

Korrigera gärna.

01:49 TT: samtal med AW BEKRÄFTAT
01:52 TT, JJ, MH: ankom lägenhet BEKRÄFTAT
02.38 Dunsar
02.40 Granne: ringer på hos JJ, hör sparkar vid dörr
02.41 Granne: går ner
02.41-02.44 TT: dör sannolikt under denna tid
02.42-02.44 Granne: enl uppgift hemma tre minuter, hör dörr öppnas och stängas och steg
02.45-02-46 Granne: öppnar dörr, pratar kort med JJ i trappuppgång
02.47 Granne: tar på sig kläder och skor
02.47: JJ: till lägenhet igen, tar med TT-mobil
02.47: TTs telefon förflyttar sig BEKRÄFTAT
02.48 JJ: startar McDonaldsappen BEKRÄFTAT (troligtvis direkt i bil, granne ser mobilaktivitet)
02.48 JJ: åker från lägenhet BEKRÄFTAT
02.56 JJ: ankommer mcdonalds BEKRÄFTAT
02.59 JJ: sms till MH – ”är i donkendriven nu” BEKRÄFTAT
03.00 MH: sms till JJ, tumme upp-emoji. BEKRÄFTAT
03.00-0302 JJ: samtal med vän vid mcdonalds
03.09 JJ: hemma igen BEKRÄFTAT.

Not1: MHs rör sig i lägenheten under tiderna ovan enl hälsoapp, något mindre än JJ dock.
Not2: BEKRÄFTAT=data från mobilappar och Google.
Not3: Övriga källor: vittnesförhör granne och grannes pappa.
Not4: Inga vittnesuppg från MH och JJ, för stor osäkerhetsfaktor.
Not5: TT dör sannolikt runt 50 minuter efter ankomst lägenhet - uppseendeväckande lång tid.

Tack för tidslinjen.

Det är en lucka mellan 01:52-02:38, och jag är väldigt nyfiken på vad som sas och gjordes under denna period. Stämningen verkar ha varit god på promenaden hem. Hemma visade J, T lägenheten och därefter hände någonting. Varken J eller M s förklaring håller.

Om stämningen var såpass bra och T bara hann med nån drink på Nöjet under den timmen hon var där tänker jag att ett glas vin under samtalet hade varit logiskt. Men inget DNA från T fanns på glasen.

Jag hoppas det framgår i rätten vad som hände halvtimmen innan T mördades. Kan ge ledtrådar till om det var planerat eller inte. J s verklighetsuppfattning är såpass förvrängd så hon kommer nog inte öppna upp sig i rätten. Min förhoppning står faktiskt till M som kanske gör en helomvändning och berättar allting, och satsar på att hon blivit manipulerad och tvingad att delta.
Citera
2023-03-23, 08:24
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
En samlad bedömning:
- Mobilrörelser
- JJ pekar ut MH som medskyldig
- JJs senare vittnesmål är trovärdigare än MHs och linjerar mer med det vi vet om lägenhetsvistelsen.
- TTs skador armar

Problemet som många bortser från är att man kan ha frågetecken för en eller två delar av ovan, men samlat tillsammans är de oerhört starka. Dessutom vet vi inte MHs och JJs kroppspråk under förhören, vi har inte heller förhörsledarnas kunskap att se igenom lögner.

Tack för dina inlägg. Reagerade dock på det fetade, jag har läst om JJ´s iskyla med bada, rida, smajlisar i sms osv.
Minns inte jag läst något alls om hur MH var efter mordet och i kontakt med andra än hennes egna familj. Minns du vart du läst om det? eller minns du några "nyckelord" så jag kan läsa själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in