2023-03-23, 07:30
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det finns ju inga som helst bevis för AH,s aktiva deltagande vid själva mordet, utan enbart JJ,s påstående. Och vi vet ju att JJ hämnas om hon känner sig sviken, vilket gör att JJ,s påstående inte går att värdera. Än mindre ställas bortom rimligt tvivel.

För mig är Rullmans mordåtal mot MH helt obegripligt.

Du bortser från tekniska bevisningen att MH rör på sig under tider hon, enl egen uppg, sover, hennes uppträdande efter mordet som ingen oskyldig skulle haft, och hennes helt galna förklaring om händelserna. Jämför man MHs och JJs sista versioner linjerar JJs betydligt mer med omständigheterna vi vet.

Håller helt klart med åklagare rullman ang MH. Båda medskyldiga, JJ dock mer aktiv och drivande.
Citera
2023-03-23, 07:31
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja kanske
men osämja det är inget skäl för att få mörda
Så korkad kan väl J ändå inte vara så att hon ser det som en anledning för mordet

Jag tror att T ev kunde ha sagt där på nöjet det till J som hon påstår
och att det gjorde J svart av hat

Enl vittnesförhör med vänner pojkvän med flera så var det inte ovanligt att T sa dumma saker när hon var onykter

Tror inte att det var en enskild sak som fick J att hata T , det var nog åratal av hat som gjorde att hon planerade att mörda T.
Citera
2023-03-23, 07:31
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Tror JJ bara blev så arg över att TT vågade dels förolämpa henne och dessutom slå mot henne på klubben
Hon går till vakter och hon går till polis för att få nån liten hämnd iaf men får inget gensvar. Då bestämmer hon sig för att göra nåt själv, när hon väl ska slå henne så kan hon inte hålla sig o stryper henne till döds

Tror att JJ's försvar kommer att hävda oplanerat mord i affekt.

JJ hatade Tove sen tidigare, men incidenten på Nöjet, där lilla Tove bankade JJ i skallen och kallade henne värdens sämsta människa, gjorde att det brann i proppskåpet på halvjudinnan.

Sen spelade JJ snäll och lockade upp den godtrogna Tove i lägenheten där JJ tänkte ge igen.

Väl i lägenheten kunde inte judinnan Jansson behärska sig utan gick all in, när Tove väl var död fick hon panik. JJ och MH bar ut kroppen till bilen för transport till skogen.

Hade JJ ringt ambulansen efter mordet, så skulle hon ha sluppit livstid, men eftersom hon försökte göra sig av med kroppen så blir det definitivt ett långt fängelsestraff.

JJ är bara 20, så hon kommer antagligen ut ändå innan hon fyller 40. Efter straffet kommer hon att flytta till sin släkt i Israel och börja ett nytt liv där.
Citera
2023-03-23, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Man kan vara aktiv på många sett.
Behöver inte betyda att de tänkt ut att mörda var aktuellt då. Mer att markera och agera mot Tove sen blev det som det blev.

Alkoholen bla gör att man känner sig oövervinnerlig med hjälp av JJ som manar på.

Jag tror mordet är en slump.
J känner sig nog oövervinnerlig i allt vad hon gör
Det behöver hon ingen alkohol för
Det beror på att hon är psykopat
Citera
2023-03-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
J känner sig nog oövervinnerlig i allt vad hon gör
Det behöver hon ingen alkohol för
Det beror på att hon är psykopat

Inte enligt p7.
Citera
2023-03-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Tror inte att det var en enskild sak som fick J att hata T , det var nog åratal av hat som gjorde att hon planerade att mörda T.
Ja så var det det men det utesluter inte att T kunde ha sagt så på nöjet som det sagts i förhör
Citera
2023-03-23, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Nja, tycker jag uppfattat att MH visar på ånger och rädsla.
Såg också nu ett par inlägg upp förhör där det framgår av MH att hon är rädd för JJ svart på vitt. så nu är det bekräftat för mig iaf.
Tror inte MH gjorde mer under mordet än vad hon blev uppviglad till. Tycker ändå hon ska ha sitt straff.. som du säger hon borde berättat från början.
Jahaja, så för att hon säger det så är det bekräftat
Citera
2023-03-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Du bortser från tekniska bevisningen att MH rör på sig under tider hon, enl egen uppg, sover, hennes uppträdande efter mordet som ingen oskyldig skulle haft, och hennes helt galna förklaring om händelserna. Jämför man MHs och JJs sista versioner linjerar JJs betydligt mer med omständigheterna vi vet.

Håller helt klart med åklagare rullman ang MH. Båda medskyldiga, JJ dock mer aktiv och drivande.
Jag tror också att Rullman har rätt
Han säger att J redogörelse stämmer mest nära sanningen
Och han står fast vid att bevisningen visar det
Citera
2023-03-23, 07:44
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jahaja, så för att hon säger det så är det bekräftat

Bekräftat för mig iaf står det tydligt.
Jag går på helheten och inte bara det uttalandet, vilket också framgår av mitt inlägg..

Varför svarar jag ens på ditt inlägg..
Citera
2023-03-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Inte enligt p7.
En P 7 utreder inget om en människa är narcissist eller psykopat
Det krävs en stor utredning för sånt av riktiga proffs
Citera
2023-03-23, 07:52
Medlem
ziggarillens avatar
Jag tror inte ens att Tove har slagit till JJ och sagt det som JJ påstår på Nöjet. Endast en anledning till att göra sig till offer och redan där tänkte att hon skulle ta livet av Tove. JJ har ju faktiskt försökt bränna inne Tove och My tidigare och sagt till flera att hon vill döda henne. Hoppas verkligen att detta uppmärksammas rejält nästa vecka så alla fattar vilka lustmördare dom är. Att JJ skule ta emot en smäll av Tove verkar långsökt och i så fall hade hon nog strypt Tove på plats.
Citera
2023-03-23, 07:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Bekräftat för mig iaf står det tydligt.
Jag går på helheten och inte bara det uttalandet, vilket också framgår av mitt inlägg..

Varför svarar jag ens på ditt inlägg..
Du är ganska ensam om att tro på negern. Större lögnhals är svår att finna. Har nog aldrig läst i någon FUP tidigare hur en kärring kan sitta och ljuga så frenetiskt. Pappa Präst borde ha lärt slynan Guds budord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in