2023-03-23, 02:24
Medlem
Kollade upp bilarna som är skriva på Majas föräldrar. Golfen hon körde är manuell. Volvon automat. Renaulten hittade jag ingen info om. Tycker också att det är konstigt som flera andra här- att man inte kan köra automat när man kan köra manuell.
Citera
2023-03-23, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast det där har jag tänkt på....samtidigt så ska det ALLTID festas, och JJ ställer till med fest både här och där och för folk som inte vill, inte blir bjudna (och det får de veta i sista stund) osv.

Och, JJ har ett ställe utanför Nöjet där hon gömmer en vinbox ........varför då??? När hon påstår att hon inte/mycket sällan dricker.......

Jag tvivlar stark på att hon inte dricker......jag personligen tror att hon både dricker och knarkar, troligen torsk på kokain.

Hon får väl näsblod där under ett förhör och hon säger att hon ofta får det......
Kan det bero på för många och ofta linor??

Kan säkert stämma hon säger ju emot sig själv hela tiden.
Citera
2023-03-23, 02:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Fast det där har jag tänkt på....samtidigt så ska det ALLTID festas, och JJ ställer till med fest både här och där och för folk som inte vill, inte blir bjudna (och det får de veta i sista stund) osv.

Och, JJ har ett ställe utanför Nöjet där hon gömmer en vinbox ........varför då??? När hon påstår att hon inte/mycket sällan dricker.......

Jag tvivlar stark på att hon inte dricker......jag personligen tror att hon både dricker och knarkar, troligen torsk på kokain.

Hon får väl näsblod där under ett förhör och hon säger att hon ofta får det......
Jag tror inte hon dricker. En sån där person vill ha full kontroll över folk och det finns en anledning till att hon ordnade fester. Hon är nog så uppe i varv ändå och kontrollbehovet väger tyngre. Både över sig själv och andra. Det är min känsla i alla fall.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-23 kl. 02:29.
Citera
2023-03-23, 02:30
Medlem
Citat:

tror inte heller att hon "ofta är nykter och är chaufför". I förhör på sid 754 säger gammal kompis att hon förr var ordentlig men nu "skulle vara värst på allt med alkoholen".
Citera
2023-03-23, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hon sa ju så i förhöret. Att hon tyckte det var onödigt att erkänna då det skulle förstöra 3 liv om mördarna åkte dit. Hon har sagt så sjuka saker så det är obegripligt att hon friskförklarats. I min värld är hon sinnessjuk.
Ja det är sinnessjukt
Jag undrar hur hennes föräldrar tar in all den här informationen som nu kommer fram om deras dotter?
Citera
2023-03-23, 02:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atoxy
påverkas konsekvensanalys avsevärt av 1,2 promille? menar inte att beskylla T för något, mer intresserad och inte så insatt i promille, berusning etc.

1,2 promille är ganska mycket faktiskt, sedan åt hon väl antidepressiv medicin,det tror jag kan ha haft en påverkan mot att hon tålde mindre, det kan slå olika mot olika individer, kombination medicinen plus alkohol tillsammans.

Sedan får jag en känsla av att JJ kan ha varit framme och droppat något i TTs drink.......skapat/organiserat "bråket" som bara JJ känner till, inte ens MH backar upp den storyn, inte på ett trovärdigt sätt i alla fall.

Och polisen har kollat alla övervakningsfilmer, frågat alla som var där den kvällen INGEN har sett eller uppfattat detta "bråk", endast JJ. Och TT som skriver till AW att HON har blivit slagen av JJ......

"1,0 promille

Sluddrigt tal. Svårt att gå stadigt. Försämrad muskelkontroll. Svårt att kontrollera känslor.

1,5 promille

Raglande gång. Känsloutbrott. Du kan bli aggressiv eller börja gråta. Och eventuellt kräkas."

https://www.omsystembolaget.se/folkhalsa/kropp-och-halsa/bruk-och-beroende/sa-reagerar-vi-vid-olika-promille/
Citera
2023-03-23, 02:34
Medlem
Citat:
Inredningen? Jag såg inga såna bilder. Eller menar du hennes farsas hus? Är det också ute på hemnet?

ursäkta jag snurrade till det här
Jag menar hennes pappas gård i Nye. Den annonsen har också vart ute ca 1-2 månader
Men är osäket om den finns på Hemnet?.
Han la upp den först på Blocket

J bostad var inte heller nåt fint
Senast redigerad av Anedin 2023-03-23 kl. 02:39.
Citera
2023-03-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atoxy
Någon som vet hur det går till gällande att hela lägenhetshuset som J bodde i ligger ute till försäljning? Har alla som bodde där bara gått med på att flytta ut? och J då?
Dom är inte tvungna att flytta bara för att huset ska säljas . Det är upptill den nye ägaren i så fall. JJ har flyttat för längesen , lägenheten har varit avspärrad sedan brottet begicks.
Citera
2023-03-23, 02:39
Medlem
Citat:
Inredningen? Jag såg inga såna bilder. Eller menar du hennes farsas hus? Är det också ute på hemnet?
Det har varit ute på hemnet i flera veckor
Citera
2023-03-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
ursäkta jag snurrade till det här
Jag menar hennes pappas gård i Nye. Den annonsen har också vart ute ca 1-2 månader
Men är osäket om den finns på Hemnet?.
Han la upp den först på Blocket

J bostad var inte heller nåt fint
Den finns på hemnet sen flera veckor tillbaka
Citera
2023-03-23, 02:45
Medlem
Detta har säkert tagits upp 100 gånger i tråden tidigare men har inte läst allt....

Men hur fan kan de tro att tre flaskor bensin från dollarstore ska kunna få en hel kropp att försvinna?
och varför tankade de inte bara en dunk bensin på macken istället för att springa in på dollarsstore?

Har så mycket frågor.....
Citera
2023-03-23, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Kollade upp bilarna som är skriva på Majas föräldrar. Golfen hon körde är manuell. Volvon automat. Renaulten hittade jag ingen info om. Tycker också att det är konstigt som flera andra här- att man inte kan köra automat när man kan köra manuell.
Vad har MH s föräldrars bilar med detta att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in