2023-03-23, 02:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det tror jag också att det inte finns ånger i den tjejen
Tror hon ser sig själv som ett offer att andra har förstört hennes liv
Hon sa ju så i förhöret. Att hon tyckte det var onödigt att erkänna då det skulle förstöra 3 liv om mördarna åkte dit. Hon har sagt så sjuka saker så det är obegripligt att hon friskförklarats. I min värld är hon sinnessjuk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jo. Det är väldigt ovanligt. Försonas man brukar det allra tidigast vara dan efter, när båda nyktrat till!

Nej verkligen inte ovanligt. Har sett otaliga exempel på det från tonåren till övre medelåldern på försoningar under alkoholpåverkan. Främst bland tjejer/ kvinnor.
Kanske inte om det förekommit fysiskt våld, men annat tjafs, absolut 100% ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det finns ju ett uttryck som heter att där spriten går in går vettet ut. Tragiskt. Många som ångrar saker dom gjort på fyllan.

Skojar ni?! Vad är det värsta som kan hända en tjej som följer med en kvinnlig gammal bekant hem i 99.99% av fallen?
Citera
2023-03-23, 02:08
Medlem
Citat:
Dom kanske har läst när fyllprofessorn GW rapakaljat och ser framför sig hur dom ska frias. Då kommer nog skräcken och jag tror inte dom vågar säga sanningen. Sen satt väl Silbersky och påstod nåt liknande så det kanske kan ligga nåt i det som jag skrev? Eller också har JJ manipulerat vissa och inte visat sin mordiska sida?

Mycket möjligt att hon faktiskt har manipulerat vissa. Men har de känt henne länge så borde de ju veta hur hon är… Dvs när masken faller av.
Citera
2023-03-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najmenhunaj
Skojar ni?! Vad är det värsta som kan hända en tjej som följer med en kvinnlig gammal bekant hem i 99.99% av fallen?

JJ verkade dessutom aldrig dricka alkohol utan föredrog att vara fyllechaffis istället
Citera
2023-03-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
Läste nyss igenom förundersökningen och något förhör med JJ:s kompis. Enligt henne så hade hon aldrig hört JJ säga något dåligt om TT, men de kändes som hon inte sade hela sanningen under förhöret.

Till och med förhörsledaren blev irriterad och avbröt flera gånger och förtydligade för kompisen hur viktigt hennes vittnesmål faktiskt är.

Tycker bara att det är så konstigt hur JJ:s kompisar beskriver henne som världens bästa person medans alla andra tycker det motsatta.
Jag har också läst det men minns inte riktigt vem den tjejen va?.
Kan det ha varit den äldre kompisen en tjej på 30 år?
Hon hade inte känt J så väldigt lönge ca 1 år max?
En kompis som J festade ihop med
Man blir ju lite fundersam över en tjej som är 30 år och hänger med J och M
Men där i Vetlanda så verkar det mesta vara märkligt
Citera
2023-03-23, 02:14
Medlem
Citat:
Jag har också läst det men minns inte riktigt vem den tjejen va?.
Kan det ha varit den äldre kompisen en tjej på 30 år?
Hon hade inte känt J så väldigt lönge ca 1 år max?
En kompis som J festade ihop med
Man blir ju lite fundersam över en tjej som är 30 år och hänger med J och M
Men där i Vetlanda så verkar det mesta vara märkligt

Ja, hon verkade vara rätt så mycket äldre än de andra två. Varför man som 30 åring vill hänga med 10-12 år äldre tjejer undrar jag också, men ingenting förvånar mig längre....
Citera
2023-03-23, 02:15
Medlem
påverkas konsekvensanalys avsevärt av 1,2 promille? menar inte att beskylla T för något, mer intresserad och inte så insatt i promille, berusning etc.
Citera
2023-03-23, 02:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruhuggorm
JJ verkade dessutom aldrig dricka alkohol utan föredrog att vara fyllechaffis istället

Fast det där har jag tänkt på....samtidigt så ska det ALLTID festas, och JJ ställer till med fest både här och där och för folk som inte vill, inte blir bjudna (och det får de veta i sista stund) osv.

Och, JJ har ett ställe utanför Nöjet där hon gömmer en vinbox ........varför då??? När hon påstår att hon inte/mycket sällan dricker.......

Jag tvivlar stark på att hon inte dricker......jag personligen tror att hon både dricker och knarkar, troligen torsk på kokain.

Hon får väl näsblod där under ett förhör och hon säger att hon ofta får det......
Kan det bero på för många och ofta linor??
Citera
2023-03-23, 02:21
Medlem
Citat:
Jag hittade den. Kändes som ett spökhus då man såg annonsen.
Ja det var inte snyggt och inredningen såg gammal ut
Den som köper det gör det nog för marken och stallets skull
Citera
2023-03-23, 02:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najmenhunaj
Jag menade så klart att Tove tänkte fel där med tanke på att hon var påverkad av alkhol. Man räknar ju inte med att bli mördad förmodligen men i det här fallet skulle jag vänt på klacken.
Citera
2023-03-23, 02:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ja det var inte snyggt och inredningen såg gammal ut
Den som köper det gör det nog för marken och stallets skull
Inredningen? Jag såg inga såna bilder. Eller menar du hennes farsas hus? Är det också ute på hemnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in