Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag håller med dig. Jag menar bara att Ukraina är en bricka i ett större spel och att Väst och USA passar på att lära sig och planera för framtiden. Kanske ville man tom att Putin skulle gå all in och slå sig trött.
Det du säger låter mycket snurrigt. USA påkallade möte i FN i början av 2022 och bönade och bad då, inför hela världen, att ryssen inte skulle anfalla Ukraina. USA delade med sig, inför hela världen, av hemlig detaljerad intel angående ryssens anfallsplaner. Trots detta anföll Ryssland Ukraina i februari 2022. Putin höll i samband med invasionen ett TV-tal där han uttalade att Ukraina tillhörde Ryssland och inte borde existera som självständig stat. Allt detta sammantaget ger att ryssen bestämt sig långt innan februari 2022 att man skulle anfalla Ukraina av rent imperialistiska skäl. Det var ingen som hetsade Putin att göra på detta vis, det var helt och hållet Rysslands beslut. Inget "spel" pågick utan det var ryskt storhetsvansinne som ledde till anfallet. USA hade noll med detta att göra.
Hördu Eremona2.0, det finns en hel del som tyder på att du opererar utifrån Kremls försiktiga manual, d v s du framställer dig som inlyssnande och neutral/ pro Ukraina för att på så sätt kunna fånga pro-Ukrainare på kroken och få dem att börja tänka i dina "nyanserade" banor. Helt lönlöst kan jag säga. Man kan numer lukta sig till ryssvänliga åsikter på flera mils avstånd. När du pratar om att "man använder ukrainare som brickor" eller att "Ukraina riskerar att sluta som Syrien" då börjar alla ryssklockor ringa. Lika bra du är öppen med dina riktiga åsikter istället, blir mer ärligt så,